Varierende Hardstyle Bassdrum

Topics als deze leiden ertoe dat er
1. Teveel volgens een theorie die anderen bedacht hebben gewerkt wordt, waardoor kicks steeds meer hetzelfde gaan klinken omdat de innovativiteit eruit wordt gezogen.

Daar zit misschien een deel van waarheid in, maar ik vraag me af waarom er nu ineens de drang is om dit te sluiten aangezien er hier veel nuttige informatie uit kan worden gehaald om aan de gang te gaan met je eigen stijl voor je kick. Ik zou niet eens willen om exact dezelfde kick te hebben als een pro. (Maar ja, wie ben ik)

2. Er zijn al teveel hardstyle topics.
Ik ben van mening dat we maar eens een centraal hardstyle topic moeten maken
Er zijn er al veel idd, maar actieve threads op dit forum? ''Varierende Hardstyle Bassdrum'' en ''hardstyle FX geluiden''. Prima toch?:W

En met dat eerst vragen, dan pas op onderzoek is ook maar een nihil gehalte van nieuwe leden. Meestal worden ze dan al helemaal de grond in geboord en durven ze amper nog iets te zeggen. Als er dan even wordt verteld dat er al 2 topics zijn waar dit wordt behandeld, dan zul je er ook geen last meer van hebben. De thread stroomt dan alleen vol met onzinnige posts van leden die ook hun mening maar even moeten geven;)

naja, :koffie:
 
heey mensen ik ben nieuw hier en zag dit ultra lange topic.
ik dacht laat ik het ook maar even proberen. mijn naam is onlangs al veranderd maarja kan geen nieuwe account meer aanmaken.

kick zelf gemaakt (geen sample) melodie is van? geen idee :P

enjoy!

Bekijk bijlage 52091

Het klinkt allemaal nog wat amateuristisch, maar helemaal niet slecht:okdan:. Wat me opvalt is dat je erg hoog pitched, en dat je ook letterlijk alleen een punch hebt met lage tonen hebt; persoonlijk ben ik daar niet zo'n fan van. Een piepkleine dist kan al grote verschillen geven. Misschien ook een kleine reverb op je punch.

En melodie is van? Was het een midi dan, of heb je hem zelf gemaakt. Hij klinkt mij ook niet bekend in de oren, misschien de 1e 4 maten, maar klinkt prima.
 
het is wel een midi siebzehn volgens mijm weet overigens niet waar ik hem heb maargoed! haha!8)

ik heb je raad opgevolgd. reverb op het kopje, distortion op het staartje.
nu hoor ik wel heel duidelijk, gisteren ook al trouwens. dat de toonhoogtes niet kloppen met de melodie maarja dat fix ik nog wel :D

zegt u het maar! :D

Bekijk bijlage finalizerkicktest2.mp3

zal trouwens een toelichting geven.

wat je hiervoor nodig hebt om deze kick te maken is.

Camelphat 3 (punch) lijkt een beetje een terror punch, maar ik ben die standaard tikjes wat zat :P
FL studio 8
pure bass (microtonic) en layeren...
oversturing met compressor done by quadrafuzz VST

thank you all.8)


als iemand mij 1 vraag kan beantwoorden... die noisecontroller intro's met die overstuurde toontjes dat zou ik ook wel willen. heb vanalles geprobeerd, ook met fm8 maar krijg er lang niet dezelfde tonen uit als noisecontrollers. het zijn een soort overstuurde stukjes van een screech zo klinkt het.

heb bij een paar nummers van siebehn datzelfde ook gehoord!?

waar o waar komt dat vandaan? :P
 
1. Dat de toonhoogtes niet kloppen met de melodie

2. heb bij een paar nummers van siebZehn datzelfde ook gehoord!?

waar o waar komt dat vandaan? :P

1. Dat is idd wel erg belangrijk dat dat klopt, de kick is al beter. Toch zou ik er voor kiezen om wat lager te pitchen. De hele melodie een paar noten naar beneden transponeren.

2. Zoals?
 
Er zijn er al veel idd, maar actieve threads op dit forum? ''Varierende Hardstyle Bassdrum'' en ''hardstyle FX geluiden''. Prima toch?:W
Zoek voor de lol ook eens buiten deze sectie:P Dat topic over een LFO vst ging ook over hardstyle (althans, dat was zijn bedoeling) en zo kan ik nog wel wat meer topics aanwijzen:D
 
Maar goed, het gaat niet echt meer over "Varierende Hardstyle Bassdrum" dus ik zal straks weer even wat posten zodat daar comments op gegeven kunnen worden. :maffia:

Ik maakte voordat ik bij dit draadje terecht kwam geen eigen hardstyle kicks & basslines etc. dus de volgende post die ik doe met mijn vernieuwde en verbeterde Memento Remix heb ik volledig te danken aan dit draadje.
En niet verkregen door te vragen, maar door trail en error. (Ik heb trouwens alleen de kicks etc aan dit draadje te danken, de rest heb ik door jaren ervaring verkregen :P).
Jullie zien hem wel verschijnen als ik thuis ben van mijn werk.
 
bedankt voor je tip! echt super dat jij alles van jezelf hebt geleerd en zoveel wilt delen met iedereen. Jij bent een voorbeeld voor andere leden.
:okdan:

ik ben geen voorbeeld maar het meeste komt tog van je zelf en niet van anderen ;):okdan:
 
wat is nou je punt:stupid X ?
Dat mensen die hardstyle willen maken vaak eerst vragen voor ze zelf zoeken?:P

Ff een Brennan heart kick, met baggerafmix:D
 

Attachments

  • rara wie ben ik.mp3
    131,1 KB · Bekeken: 41
Daar zit misschien een deel van waarheid in, maar ik vraag me af waarom er nu ineens de drang is om dit te sluiten aangezien er hier veel nuttige informatie uit kan worden gehaald om aan de gang te gaan met je eigen stijl voor je kick. Ik zou niet eens willen om exact dezelfde kick te hebben als een pro. (Maar ja, wie ben ik)

jij bent iemand die denk ik een carriere wilt maken ?:)( je kan het )

volgens mij is het dan nutteloos dat jij al je tijd die je besteed hier gaat uitgeven over hoe je het maakt tog? of zie ik het verkeerd...
je moet gewoon proberen een eigen kick te maken inderdaad...
 
Daar zit misschien een deel van waarheid in, maar ik vraag me af waarom er nu ineens de drang is om dit te sluiten aangezien er hier veel nuttige informatie uit kan worden gehaald om aan de gang te gaan met je eigen stijl voor je kick. Ik zou niet eens willen om exact dezelfde kick te hebben als een pro. (Maar ja, wie ben ik)

jij bent iemand die denk ik een carriere wilt maken ?:)( je kan het )

volgens mij is het dan nutteloos dat jij al je tijd die je besteed hier gaat uitgeven over hoe je het maakt tog? of zie ik het verkeerd...
je moet gewoon proberen een eigen kick te maken inderdaad...


Sommige mensen vinden het ook gewoon leuk om anderen te helpen, en op die manier iets terug te doen voor het forum :okdan:
 
Topics als deze leiden ertoe dat er
1. Teveel volgens een theorie die anderen bedacht hebben gewerkt wordt, waardoor kicks steeds meer hetzelfde gaan klinken omdat de innovativiteit eruit wordt gezogen
2. Er zijn al teveel hardstyle topics.

Ik ben van mening dat we maar eens een centraal hardstyle topic moeten maken zodat de rest van het forum niet wordt overspoelt met mensen die eerst vragen, en dan pas op onderzoek uitgaan..

Vanwaar de drift hiertoe? Ruimtebeperking? Zo niet, what's the problem? Laten we dan ook maar de hardware topics opruimen, er zijn al teveel hardware topics. Als er meer topics komen is daar dus vraag naar. Als iedereen dezelfde kick wil, what's the problem? Moet die persoon toch zelf weten?

Enfin, laten we erover ophouden en meer kicks posten :)
 
meer kicks posten :)

:D Beetje oldschool-achtig :D
Heb vanacht is bezig geweest met notenleer etc.
ik heb wel veel dingen geleerd op paar uurtjes.:okdan:
Dan ben ik begonnen om een melo eens na te spelen. Ga em niet gebruiken fzo was gwn voor de fun. Maar herkent iemand hem?:D

Bekijk bijlage whehehehe.mp3
 
Laatst gewijzigd:
Tip: Aftershock denk aan je headroom. Dus niet alles in het rood laten komen.
 
Staat niks in het rood.:D
Men geluidskaart is naar de kl*te, daarmee zo'n slechte kwaliteit. Tijd voor een nieuwe!:okdan:
 
Staat niks in het rood.:D
Men geluidskaart is naar de kl*te, daarmee zo'n slechte kwaliteit. Tijd voor een nieuwe!:okdan:

M-audio -audiophile 2496 kopen?:P

voor jou 50 euries

verders wel n KICKe Track.. indd de bass overheerst iets maar dat heb ik ook... is best moeilijk. alles op 1 level krijgen vind ik:D

hoe noemen ze dat,masteren? pff :geslaagd:
 
M-audio -audiophile 2496 kopen?:P

Thx but no thanks.:okdan:
Ik ben opzoek naar een usb modelletje deze keer,
men pci's staan wat dicht op elkaar anders.;)

Edit: Heb em zoveel mogelijk proberen te fixen.:okdan:
Wie weet welke lead? (heb em wel wat aangepast) Ik weet wel iemand die het zeker weet!:eureka:
 

Attachments

  • wie weeet het.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 48
Laatst gewijzigd:
Back
Top