Varierende Hardstyle Bassdrum

Is geen stutter, is gwn zware dikke compressie en distortion.
Mss ook nog layertje erop met phaser of nog lager pitched. :)
 
Is geen stutter, is gwn zware dikke compressie en distortion.
Mss ook nog layertje erop met phaser of nog lager pitched. :)

Oke thanks man,

Met een Phaser hoor je het effect al een beetje maar nog niet hoe ik het wil, ga er wel wat meer tijd in steken :P
 
is dit niet gewoon een lfo gelinkt aan het volume? of is dit weer te simpel gedacht van mij?
 
is dit niet gewoon een lfo gelinkt aan het volume? of is dit weer te simpel gedacht van mij?

Kan ook of knippen en plakken of chopper effect. :)
 
tremelo op een droge vocal.. lijkt er ook al op:okdan:
 

Attachments

  • tremelo vocal.mp3
    68,4 KB · Bekeken: 101
Lekker trackje idd. Al vind ik die 8bit Mario geluidjes niet echt helemaal goed uitgewerkt.
Luister maar eens Betavoice - Press Play bvb. :) Verder wel leuke melodie en aardige kick.

Heb ook een "nieuwe" kick gemaakt. Niet echt nieuw maar gwn verder uitgewerkt. :D
https://soundcloud.com/eden-fear/take-this-shizzle-to-the-bizzle-3/s-f2t3K
 
@Druiloor
thx, kick zit ook in Windowlicker bootleg, http://youtu.be/8A4c7drXF3g
---

Je track (Alone) heeft wel iets weg van (lay back) NC track, luistert wel lekker weg. Wat met name goed is, is de duidelijk keuze voor verschillende sounds. Of dit nu samples zijn of zelf gebouwde patches, weet ik niet maar dat doet er ook eigenlijk niet toe. Het is goed voor de mix.

De kick heeft wel wat, de overgang van attack naar staart mag wel iets meer samengesmolten worden. Daar kan met een beetje tweaker een layertje distortion wel voor zorgen. Attack net ietsje minder hard, of een beetje drukken met een compressor/limiter.

Persoonlijk vind ik de kick die je in die Cosmic Love Bootleg gebruikt, erg goed. Deze doet me wel veel denken aan een Atmozfears kick. Als die van jezelf is zou ik daar zeker op doorbouwen, die heeft erg veel drive. Maar is wat doffig (misschien toch gesampled?) of gewoon niet helemaal lekker gemixt.

@Aftershoq
Ook niet handig als de soundcloud er weer af is. Is het 'Take this shizzle to the Bizzle?'
Zitten ook wel dikke FM sounds in, maar gevaar hiervan is dat de mix wat vlak of mat wordt. Iets zuinige mee zijn. Of afwisselen met harmonisch rijkere geluiden.

De kick heeft wel een lekker droge ruimte erin zitten. Wat je veel in de hedendaagse Raw hoort. Beetje dat kartonnen dozen geluid. Blaast wel! Ook hier zou net dat bruggetje van voorkant naar staart even iets beter samen kunnen smelten. Maar heeft op zich maar heel iets nodig, maar hoe is echt even puzzelen.
Deze kick is wel wat lastiger in melodieuze tracks omdat er wat minder toon in zit.
 
lekkere track druiloor.. klinkt zeer pro.. zeer nice gedaan.
ik ben zelf meer van de hardcore,maar dit is toch wel een lekkere track..


over de soundcloud links kan ik niks zeggen want die kan ik niet afspelen.
 
Phye, die link zou het normaal gwn moeten gedaan hebben maargoed heb em ff opnieuw geupload. :okdan:
https://soundcloud.com/eden-fear/tba-5
 
Ook eens een tijdje aan het experimenteren geweest met een kick.
Resultaat is best aardig denk ik zelf.

Er moet nog heel wat aan het mixwerk gebeuren, dat weet ik ook.

Kick gemaakt met Hydra als Synth.
Vervolgens opgejut met onder andere Pro-Q, Izotope Trash 2, (hardware) Aphex Aural Exciter, CL2A compressor en Melodyne.

De tok moet nog iets aangepast worden zodat deze mooi gelijk blijft maar de bass netjes meekomt.
 

Attachments

  • TussenRender V1.mp3
    5,8 MB · Bekeken: 95
2014 voor het laatst gepost ;{
Maar jullie zijn in ieder geval goed bezig, 'Stay' is echt een dikke track :halleluja
 
Koop gewoon een Jomox ;)
 
Back
Top