Varierende Hardstyle Bassdrum

het lijkt net of de ''kraak'' op 2 toonhoogtes zweeft.

De punch kan ook wat meer power hebben, harder, of een transient erop (of zit dat al erop?)

De kraak komt denk ik doordat de kraak net iets langer dan de kick was, deze heb ik even bijgeknipt.

Punch blijft inderdaad een groot probleem bij mij, dat krijg ik maar niet gefixt :P Ik heb er nu een transient overheen gegooid, snares erbij gedaan.

Misschien gooi ik teveel lagen over elkaar?

Bekijk bijlage kick_07_attackagain.zip
 
oef, je pitched helemaal verkeerd.

Kijk eens naar je ''baseline'' van je synth. Die toonhoogte ''moet'' je ook aanhouden bij je kick pitch.

Bij die kick 09 is je sub-sound wel goed, alleen je pitched daar alweer je kraak niet mee.
 
oef, je pitched helemaal verkeerd.

Kijk eens naar je ''baseline'' van je synth. Die toonhoogte ''moet'' je ook aanhouden bij je kick pitch.

I know, ik had eerst een bassline en synth, vervolgens had ik alleen de spacer midi erin geladen en niets gedaan :P

Hier alsnog de 2 goede versies dan, kicks staan weer te hard naar mijn mening. De sub heb ik nu wel aardig onder controle, wat vind jij?

Bekijk bijlage kick_16_spacer.mp3
Bekijk bijlage kick_15_spacer.mp3

[/quote]Bij die kick 09 is je sub-sound wel goed, alleen je pitched daar alweer je kraak niet mee.[/QUOTE]

Okay, okay, fair enough. Hier met gepitchde kraak. Alsnog niet goed gepitched (volgens melo), true, maar ik moet snel weg :P Ik edit mijn post nog!

Bekijk bijlage kick_14_newmelo.mp3

[edit]

Dit is de beste versie

Bekijk bijlage kick_14_newmelo_lessbass_hard.mp3
 
Laatst gewijzigd:
om de kicks te laten horen zou ik die melo weg laten; je pitched helemaal verkeerd en dat verkracht de rest. Werk eerst eens je kicks zuiver af; ik heb hier wel een flp met de melo van spacer en de pitchende kick die klopt.

Probeer maar eens wat; maar pitch zuiver of not:D

Luister eens naar het origineel, en probeer het na te maken zonder te samplen van het nummer zelf. Doe dit door aan een hoop knoppen te draaien en te proberen. Vanzelf komt er iets dat er waarschijnlijk totaal niet op lijkt, maar wel vet is; violá, nieuwe style
 

Attachments

  • joo.zip
    13,5 KB · Bekeken: 44
Aah, nu heb ik 'm eindelijk door. De bass in mijn headset was een beetje kapot. Nu snap ik eindelijk waarom iedereen zei dat de sub te hard stond in mijn snippets :P Nu nog mijn oren laten uitspuiten, dan kan ik weer prima verder :D

om de kicks te laten horen zou ik die melo weg laten; je pitched helemaal verkeerd en dat verkracht de rest. Werk eerst eens je kicks zuiver af; ik heb hier wel een flp met de melo van spacer en de pitchende kick die klopt.

Probeer maar eens wat; maar pitch zuiver of not:D

Luister eens naar het origineel, en probeer het na te maken zonder te samplen van het nummer zelf. Doe dit door aan een hoop knoppen te draaien en te proberen. Vanzelf komt er iets dat er waarschijnlijk totaal niet op lijkt, maar wel vet is; violá, nieuwe style

Okay okay, ik pitch nu anders, niet meer op de toonladder, nu kan ik nauwkeuriger pitchen en horen wanneer het vals klinkt. :)
1 ding moet je wel toegeven, mijne klinkt anders dan de originele spacer :D
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik nu heb... Het klinkt nog steeds lekker. Siebzehn, ik heb naar je geluisterd en alles apart gedaan, tok, punch, bass, claps. Ik heb geprobeerd er wat van te maken, nu vind ik zelf, de punch en de tok best goed. Alleen de bass klinkt niet echt.

Wel eindelijk een keer een kick zonder kraak :D
Aan het eind hoor je de opbouw.

Bekijk bijlage kick_30_digiwave.mp3

[edit]

Moest natuurlijk NIET lekker zijn :P
 
Laatst gewijzigd:
Een kick van mij met een shreek-like screech erbij :) Positief of negatief commentaar wordt gewaardeerd :okdan:

Dat is nou precies wat ik wil bereiken. Dit is gewoon kei hard. Ik zal ook eens even proberen om wat in elkaar te zetten.
Ik heb in ieder geval aangemeld bij dit forum voor dit topic :), Ik zal er doorheen en er staat zoveel bruikbare informatie op dat ik wel moest registreren.
 
Stukje dat ik heb gemaakt om te testen, misschien dat iemand me tips kan geven.
 

Attachments

  • Releaser - Test Bass & Kick 1.mp3
    697,9 KB · Bekeken: 42
klinkt wel dope, alleen nu nog pitchen :) daar zit vaak de moeilijkheid in

thnx! pitchen zit m idd de moeilijkheid in bij dit soort kicks :D binnenkort post ik ff een snippet met pitchende bass

Ik vind de kick vet klinken, de screech vind ik niets (ook in shreek niet) :P

Toch klinkt 't om de 1 of andere reden niet helemaal als een hardstyle kick. Maar dat boeit niet, ik vind 'm vet :)

de screech uit shreek vind ik juist vet mja smaken verschillen ;) mja vind t wel een hardstyle kick, beetje geprobeerd die NC achtige kicks met tails met korte decay en een kraak erin na te maken

Dat is nou precies wat ik wil bereiken. Dit is gewoon kei hard.

thnx! :D
Wat heb je gebruikt voor de kick?

Microtonic/Hydra/Junglist?

En daaroverheen camelphat, eq, buzzeffect en compressor?

Verder nog claps en snares? Wat heb je daarmee gedaan?

voor de punch heb ik verschillende punch-samples van mezelf gebruikt die ik in de loop der jaren heb gemaakt, weet eigenlijk niet meer hoe ik die destijds gemaakt heb maar in ieder geval veel pitchen en oversturen en een transient op de punch, daarnaast compressie... wat betreft de bass heb ik een Virus TI gebruikt, met daaroverheen compressie, waves maxxbass en eq
 
kick en base

kick en base

hier een voorbeeldje van een sample als kick en base met junglist
 

Attachments

  • voorbeeld kick en base.mp3
    775,9 KB · Bekeken: 41
Dit is mijn laatste creatie. Deze bassline is beter Siebzehn (niet op synth letten)? ;-)

Bekijk bijlage 50493

De baseline klopt idd beter, maar ik vraag me af waar je jou lowbase, sub, mee maakt. Is het een sample? zo ja, dan zou ik er zo snel mogelijk van af stappen :D. Hij mist telkens iets, het lijkt of hij ietwat vals klinkt.

Ik vond de punch van de de kick 34 beter.
 
De baseline klopt idd beter, maar ik vraag me af waar je jou lowbase, sub, mee maakt. Is het een sample? zo ja, dan zou ik er zo snel mogelijk van af stappen :D. Hij mist telkens iets, het lijkt of hij ietwat vals klinkt.

Ik vond de punch van de de kick 34 beter.

Okay okay duidelijk. 3xOSC maak ik mijn bass mee :P
Met Junglist klinkt 't metal achtig en ik moet nog even nadenken of ik microtonic ga kopen...
 
Back
Top