Varierende Hardstyle Bassdrum

Punch is een beetje slapjes, boel moet veel rauwer! :)
Bass kan nog wel iets mid,sound gebruiken.
Maar niet slecht voor een éérste poging die je gelukt is.

Wat vindt je van die van mij?
 
@ the basspounders, als je alles nou eens 3 - 4 noten naar beneden transponeerd. (dus op de pianoroll alles 3-4 noten omlaag)

@ radicalz, zet eens een transient op die punch, dan krijg je ''TOK'', en ik zou de punch niet van toonhoogte laten veranderen. Jou geluidjes vooraf zijn erg mooi iig.

Al met al klinkt het best aardig!
 
Het enige wat hij doet is op de 4/8 maats is wat speling met fx, maar dit loopt never niks mee met de bass en heeft ook niks met pitchen te maken, je merkt het zelfs nauwelijks. :)
Je krijgt alleen in de indruk dat het pitcht mischien.
Voor de slecht gelovende heb ik de kick/bass even los gerendert:
http://www18.zippyshare.com/v/62120095/file.html


Zo kun je ook gelijk goed horen hoe mijn spul in elkaar zit trouwens.
 
Laatst gewijzigd:
Punch is een beetje slapjes, boel moet veel rauwer! :)
Bass kan nog wel iets mid,sound gebruiken.
Maar niet slecht voor een éérste poging die je gelukt is.

Wat vindt je van die van mij?

Jouwe klinkt lekker :)

Alleen het klinkt soms een beetje hol. heb er misschien te veel reverb op gedaan ?

BTW heb de punch wa opgekrikt ;)

Hier het resultaat: http://www.speedyshare.com/442251938.html
 
Hey klinkt goed :D

Beetje een Noisecontrollers / Headhunterz achtige kick :)
misschien wat meer power, dan dreunt ie nog beter :)
 
hee dime73. Vette synth, waar heb je die mee gemaakt!

De kick is ook goed!

Ik heb alleen het gevoel dat er hier en daar wat hoge freqs missen in de kick, kan aan me slechte headset liggen..
 

Attachments

  • Bassdrumm.mp3
    259,8 KB · Bekeken: 57
  • snipp1.mp3
    518,4 KB · Bekeken: 52
Vindt het niet echt een geweldige kick.
Je pitcht je kick wat sowieso al niet goed is, belangrijk om dat alleen bij je bass te doen.
Zoals al eerder is vermeld.
Tevens lijkt je kick offbeat te lopen...
 
Tevens lijkt je kick offbeat te lopen...

volgens mij is deze kick als sample opgeslagen en toen gebruikt. Wat het nadeel is als je hem opslaat als mp3 is dat je een korte stilte krijgt voor je sample. Als je naar beneden pitched zal deze stilte groter worden, aangezien het gerekt wordt.

Als je bij FL op de sample klikt op de sampler en bij channel settings kijkt, dus ook waar je je sample linkt naar een FX channel, zie je onderaan een knopje met ''Trim''. Draai die eens open..
 
volgens mij is deze kick als sample opgeslagen en toen gebruikt. Wat het nadeel is als je hem opslaat als mp3 is dat je een korte stilte krijgt voor je sample. Als je naar beneden pitched zal deze stilte groter worden, aangezien het gerekt wordt.

Als je bij FL op de sample klikt op de sampler en bij channel settings kijkt, dus ook waar je je sample linkt naar een FX channel, zie je onderaan een knopje met ''Trim''. Draai die eens open..

jah het is idd opgeslagen als sample. maar was al bezig met een nieuwe punch omdat de punch nu mee transponeert. ben nog ff aan het kloten maar waarschijnlijk binnenkort meet..
 
Ik ben nieuw hier maar heb al een groot gedeelte van de posts doorgelezen.

Een groot deel van de Hardstyle-producers van het moment "layeren" inderdaad gewoon kicks. Ze "tweaken" ze net zolang tot alles onder elkaar goed klinkt en zo "recyclen" ze eigenlijk gewoon oude kicks tot een nieuwe. Soms boosten ze de bass nog een beetje met programma's als Microtonic en Junglist. Blijft wel lastig though :)

@ Siebzehn:
Vooral jouw midkick klinkt echt goed in Saevio, vind hem als climaxkick alleen nog niet echt optimaal, maar je bent goed bezig :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top