Varierende Hardstyle Bassdrum

Yo mensen heb samen nog een track gemaakt met een vriend en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Vooral van de kick natuurlijk :P
YouTube - Black Chaos - Lucidity (HQ Preview)

Qua sound klinkt het echt lekker. De melodielijn vind ik ook wel erg goed maar persoonlijk wordt het iets te eenzijdig, er zou nog iets meer evolutie in kunnen. Dat de melodie zich door het nummer heen ontwikkeld en er niet alleen een technische spanningsboog(opbouw) in zit maar ook een narratieve spanningsboog(het verhaal in de melodie) in zit.

Zo blijft de melodie zeker in je hoofd zitten, maar de tweede keer dat ik de plaat zou horen druk ik op 'next' omdat je na de eerste 4 bars wel weet hoe de rest het nummer gaat.

Succes ben benieuwd naar hoe hij wordt, mochten jullie er nog iets aan sleutelen ;)



Ik heb wat nieuws geprobeert voor een nieuw projectje van me, hopelijk valt het een beetje in de smaak:o:

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=65583&stc=1&d=1292159767

Klink erg Trancy, vindt het contrast wel mooi van dat begin net na de vocal met de overgang in de kick. Voor mij mag je die kick best zo hoog pitchen ;) Ik luister naar het geheel en raak letterlijk in 'trance' door die strings op side chain aan het eind. (of zo klinkt het een beetje). Los daarvan vind ik ook het middenstuk een mooie dynamiek hebben van melodie synth in combinatie met die lage melodie en kick.

Lekkere space muziek :P
 
Laatst gewijzigd:
Na lang niet meer hier gezien te hebben, maar wel heel wat te proberen, heb ik deze kick eruit gekregen.
Any advice?

Melo is jullie allen wel bekend ;)

YouTube - Headhunterz - From Within (D-Dytac's Remake)

Die melo heb je instrumentaal wel aardig opgebouwd (vind ik persoonlijk). Sommige synths wel beter dan andere. Hoewel het wel wat houterig klinkt. Iets meer gevoel op de velocity mag wel. Maar goed daar ging het niet om.

De kick kan er mee door. Vind persoonlijk dat Tjoep geluid op de 'Tok' van de kick een beetje irritant als je dat te duidelijk hoort. De Amt nog iets terug draaien op de 'Pitch Up' in Hydra... Er zit ook iets knetterends/krakends op de bass wat niet zo mooi is.
 
Haha ja toch, die 8050's kan ik wel betalen alleen die gaan mij iets te hard ben ik bang.. Ik hoop in de loop van volgend jaar dat hier een mooi setje 8040's komt te staan !

Is het mogelijk om rechtstreeks uit je synth te stretchen zonder een audio file van te maken dan ?? ALs je wil mag je mij wel ff berichtje sturen hoe je dit doet, of hier neerzetten is nog beter. Als je het voor jezelf houden wilt dan is dat begrijpelijk :D

Heb ff geen tijd om geluidsfragmenten te zoeken (klaar maken voor LOUDNESS vanavond) maar wat ik bedoel is dat jou kick meer de neiging heeft om te drukken als het ware ipv jawel tak tak, het hak effect..
dus zoiets:
-doem doem doem
-tak tak tak

LOL :D

Dat is mogelijk inderdaad. Gewoon via een VST (google = je vriend).
Loudness was vet hoorde ik. Zelf jammer genoeg naar Reset gegaan (wat een volk, sfeer, timetable en K-geluid in de hardstylezaal). Gelukkig was er een aparte Schranz-industrial zaal:D)

Ik hoor nu mijn eigen fragment op mijn uitstekende koptelefoon terug en begrijp nu helemaal wat Phye en jij zeggen. Er zit veelste veel sublaag in! Toch maar snel Genelecs aanschaffen...:P)
 
merk in de auto toch wel dat veel hardstyle TE veel sublaag heb.. mischien eens wat minder bezig houden met dat sublaag..
 
heb vandaag effe een set Genelec 8040a gehaald :D (wat een geluid):{ blaast de Krk compleet weg :duivels:

mee eens! heb ze gehoord idd, echt ree-te-strak!
ik heb mezelf voorgenomen zaterdag op pad te gaan, dus eens kijken wat het gaat worden..
it's time to update the shizzle :D
iemand ervaring met studio de dijk in alkmaar qua service, garantie, etc..?
(niet dat ik ergens aan twijfel hoor, maar wil van te voren gewoon graag weten met wie/wat ik zaken ga doen)

alvast bedankt!
 
Ik heb nu al wat jaar genelecs 8040's.
Zou niet meer zonder willen.

Maar vergeet niet je studioruimte aan te pakken qua demping/isolatie, en met de dipswitches achterop je geluid af te regelen op je ruimte, anders heb je er nog weinig aan.

Krk's in een goed geisoleerde ruimte klinken beter dan genelecs in een vierkante badkamer.
 
Die melo heb je instrumentaal wel aardig opgebouwd (vind ik persoonlijk). Sommige synths wel beter dan andere. Hoewel het wel wat houterig klinkt. Iets meer gevoel op de velocity mag wel. Maar goed daar ging het niet om.

De kick kan er mee door. Vind persoonlijk dat Tjoep geluid op de 'Tok' van de kick een beetje irritant als je dat te duidelijk hoort. De Amt nog iets terug draaien op de 'Pitch Up' in Hydra... Er zit ook iets knetterends/krakends op de bass wat niet zo mooi is.

Thanks voor de comment! Met zulke informatie ben ik dus degelijk wel iets ;) 'k Ga proberen het in orde te krijgen.
 
@D-joriz: Nee, was het maar zo'n feest:P gelukkig krijg ik tijdens de reis een tijd lang doorbetaald van de baas :D
 
@DjBarry: ik zou graag jouw bevindingen over de Genelecs willen horen! Wat ga je nog meer updaten?
ik laat het je weten zodra ik meer weet! :-)
ik wil al een tijdje nieuwe speakers, dus daar ga ik zowieso even naar kijken/luisteren.
zit al een dikke tijd met bose speakers, en die zijn volgens mij ècht aan het oud worden.
verder ga ik een (2e) virus halen (de ti2), en misschien even kijken naar een strakke compressor.
al heb ik me laten vertellen dat je met een goede software compressor (waves) ook al een heel eind komt, en je tegenwoordig geen dure hardware meer nodig hebt, maar daar laat ik me ook even goed over informeren.
any tips are welcome!

i'll keep you updated!
 
Laatst gewijzigd:
@djBarry: een goede compressor staat ook op mijn verlanglijst, dus ben ook wel benieuwd naar jouw vraag.
 
Back
Top