Varierende Hardstyle Bassdrum

@Joey

je kick sluit niet echt aan, ik hoor enige vertraging.. en je mist idd sublaag !

@Joriz

klopt helemaal, ik pitch mijn kick ook nooit haha en rauw moest ie ook zijn :D thnx voor je reactie iig .
 
@Homeboy , klinkt lekker zeg , niet veel op aan te merken :)

___________________

Heb zelf een bass gemaakt uit een standaart FL studio plugin :) (Maar wel Camelphat en ohmicide erop gegooit :P)

Punch is een geripte zany kick :duivels:

Where's the bass, :O then it will sound nice man :okdan:
 
@Kanuzo

klinkt goed, misschien meer sublaag rond de 50 a'60 Hz ?? Als je de kick pitcht blijft ie gewoon nice, i like !!
Hij drukt je synth wel weg trouwens..
 
alle geluiden komen uit een mixer. dus geen samples....

is wel als grapje bedoelt.

de techniek is dat je je hoofdtelefoon uitgang direct aan de line ingang aansluit dan krijg je feedback. draai aan de gain om de pitch in te stellen.

als de pitch goed staat kan je door heel snel aan het volume van de hoofdtelefoon te draaien een analoge kick maken.:duivels::duivels::duivels:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=42999&page=609

kijk wel uit dat je mixer niet opblaast:duivels::duivels::duivels:
 
alle geluiden komen uit een mixer. dus geen samples....

is wel als grapje bedoelt.

de techniek is dat je je hoofdtelefoon uitgang direct aan de line ingang aansluit dan krijg je feedback. draai aan de gain om de pitch in te stellen.

als de pitch goed staat kan je door heel snel aan het volume van de hoofdtelefoon te draaien een analoge kick maken.:duivels::duivels::duivels:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=42999&page=609

kijk wel uit dat je mixer niet opblaast:duivels::duivels::duivels:

ja leuk gedaan maar ut is geen hardstyle..
 

Attachments

  • novusonus_13.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 62
@ Kanuzo

... wordt weggedrukt zoals homeboy al zei ;)

@Druiloor & Kanuzo:
Is dit perse erg? Je hoort idd dat de kick de synth naar de achtergrond drukt maar persoonlijk vind ik het niet storend en wel lekker. Of krijg je dan later problemen in je mix?

Ik ben zelf ook aant stoeien geweest, heb een opzetje gemaakt voor een collab met een andere gozer, hij gaf mij de vocals... bass is uit microtonic


https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=65358&stc=1&d=1291595746
Die vocal klinkt mooi rijk in het spectrum, maar de rest van het nummer klinkt een beetje op de achtergrond in verhouding. Verder wel heel prof hoor! maar mag van mij wel wat harder lijkt of er op het geheel (na de vocal) een limiter op zit.

Los daarvan Druiloor, dat stukje Piannz_10!!! Echt dikke thumbs up!! Ga je dat afmaken? Die kick mag wat harder klappen maar ik vind het echt Anthem potential hebben!!
 
@ Kanuzo
Ik ben zelf ook aant stoeien geweest, heb een opzetje gemaakt voor een collab met een andere gozer, hij gaf mij de vocals... bass is uit microtonic

https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=65358&stc=1&d=1291595746

Hij klinkt best leuk, maar het lijkt allemaal net wat te 'braaf' en 'dunnetjes'.
(Ie. saws mogen imo wat smeriger, kick mag harder).
Pas wel op als je het uit wil gaan brengen want ik denk dat je dan met de melodie wel snel een dagvaardiging voor plagiaat op de mat hebt liggen. :)

@ 2:43:
 
@Druiloor & Kanuzo:
Is dit perse erg? Je hoort idd dat de kick de synth naar de achtergrond drukt maar persoonlijk vind ik het niet storend en wel lekker. Of krijg je dan later problemen in je mix?


Als dit hoorbaar zoals nu dan verlies je gewoon kracht wat je wel kunt doen een combo zoeken met limter en compressor daar kan je als jehet goed afsteld de kracht weer terug krijgen in je track.
 
@Druiloor

weer een lekkere sfeermaker, ik sta er steeds versteld van hoe je dit doet echt top.
je kick mag wel iets rauwer vind ik om echt dat uit je plaat moment te creëren !

@Phye

dat is een groot probleem bij FL Studio, goede EQ verhelpt dit namelijk. Gebruik je Cubase dan heb je hier geen last van. je kunt dit effect beter toepassen met een compressor met een sidechain op je kick, heb je er nog controle over ook :D
 
@Kanuzo

klinkt goed, misschien meer sublaag rond de 50 a'60 Hz ?? Als je de kick pitcht blijft ie gewoon nice, i like !!
Hij drukt je synth wel weg trouwens..

@ Kanuzo

Ik vind deze niet helemaal lekker klinken, hij is wat rommelig voor mn gevoel en de synth word weggedrukt zoals homeboy al zei ;)

Verwachten jullie nou voor een klein stukje van niet eens 14 seconden lang helemaal perfect ga masteren

ben geen pro in masteren of wat dan ook:?, een goede Equalizer helpt idd en niet in die van FL helaas,

dat de kick de lead onderdrukt komt omdat ik een maximizer heb op de gehele mix, dat is om het wat harder te laten klinken.:okdan:
 
Ik verwacht niks, geef je alleen ff wat feedback van wat ik hoor.. Als ik een track aan het opbouwen ben zorg ik er wel voor dat de synth niet weg wordt gedrukt want ik erger mij er dood aan :D No hard feelings, it's all about love mate !!
 
@druiloor #(zeer) kritisch mode ON# :klinkt best ok maar ik word er niet echt warm van (niet mijn style). Technisch klinkt het behoorlijk, maar voor de rest vind ik het "zo zo". Niet pakkend en weinig origineel. Tegenover vorige tracks zie ik weinig nieuws (kort door de bocht: dus weinig vooruitgang). No offense maar probeer eens wat nieuws (zal de leercurve door het dak heen schieten). Overigens ben je nog steeds een van de beste jongetjes uit de klas en ik bedoel dit dus ook motiverend, niet denigrerend. #(zeer) kritisch mode OFF#

@kanuzo: defense, defense ;) lijkt mij dus logisch om 1. de maximizer eraf te halen (wanneer je niet weethoe je ermee om moet gaan) 2. met mate deze te gebruiken (wanneer je enigszins begrijp welk middel, welk doel dient)

ik neem btw aan dat je afmixen bedoelt ipv masteren. Daarmee bereik je namelijk al een hoop. Wat Huisman al zegt: het lijkt me zeer IRRI als mijn synth, of wat dan ook eigenlijk, wordt weggedrukt. Nog belangrijker is dat het niet je werkelijke mix weergeeft.

Simpele oplossing: vraag je maar of mensen hun boxen even wat harder zetten..

Inhoudelijk over je stukje wat nog niet is gezegd: je synth is schel, futloos en dun. Je kick heeft weinig bass, teveel distortion (of mid/hoog) maw hij knalt niet.


Dit waren mijn (zeer) kritische noten. Mocht je nou denken: "@#$@#$@#$@, lul" en wil de ramen van mijn auto ingooien.......... Jammer joh, ik heb geen auto meer.

Welterusten:z
 
@ Homeboy & nessPJ: Bedankt voor jullie reactie's en grammaticale correcties;) Het klopt dat het allemaal wat dunnetjes klinkt, het was ook niet de intentie om heel veel werk te besteden aan het afmixen, het was meer een schets... Ik besef nu ook wel dat ik nog aardig wat werk aan het geheel moet besteden :)

@sytam: Ik kan je alleen maar bedanken voor je uitgebreide reactie. Aan kritiek heb je meer dan complimenten (en wellicht een auto):D
 
Back
Top