Varierende Hardstyle Bassdrum

Als de hardstyle kicks niet lukken dan kun je ook gewoon een hardcore kick in een hardstyle nummer gooien , doet crypsis ook :dubbel:

gehehe ja dat heb ik ook al meerdere malen gedaan maare ik maak te vaak "ernstige" kicks die een hardstyle nummer dan nét weer té ruig maken..
en het is vaak toch de "blijheid" in hardstyle die een nummer maakt:P
maar ik ga eens zoeken naar big tasty mac crisp offeh hoe noemde je hem nou?:D

edit: indd vrij hardcore achtige kicks en toch zijn sommige ook gepitched
 
Hij zou ook een deel van angerfist zijn maar of dat waar is weet ik niet :P

Maar om je wat tips te geven voor een hardstyle bass/kick zoals ik het doe :

Neem gewoon hydra of junglist , kies de dirt kick preset , voeg dan de plugins : Camelphat,ohmicide,izotope ozone 4 toe , volgorde moet je zelf maar kijken :P

En dan vooral de waveforms veranderen van osc1 en 2 , en kijken welke het lekkerste klinken.

En dan nog een punch/tok ofzo toevoegen (kun je natuurlijk gewoon een sample voor gebruiken )


En dan krijg je zoiets : (ook nog niet helemaal goed maar heb je iig een begin :P)
 

Attachments

  • hydra2.mp3
    502,1 KB · Bekeken: 43
En dan krijg je zoiets : (ook nog niet helemaal goed maar heb je iig een begin :P)

zou je die eens in 2 lagen willen laten horen?zonder fx , dan hoor ik hoe die basis een beetje moet klinken..
ik denk dat ik goed opweg ben na de tips hier maar wil toch ff wat duidelijkheid nog over de basis..

tenks
 
1e stuk is zonder fx en punch / 2e met fx /punch/melo (dit is trouwens junglist.)
 

Attachments

  • junflist kick2.mp3
    1.002,1 KB · Bekeken: 46
1e stuk is zonder fx en punch / 2e met fx /punch/melo (dit is trouwens junglist.)


juist! bedankt nu weet ik een beetje de basis .ik loop te veel te kloten merk ik wel..
zoals je het heb gemaakt klinkt ie ook gewoon goed onder de mello.. en ook als 1 geheel.. dat schort er nog aan bij mij
 
Oke ff een andere melodie gebruikt, iemand wat feedback op mn kick? De kick is niet echt 'aanwezig' als hij naar beneden gepitcht wordt, heb geprobeerd om het op lossen met flink veel equalizers maar het lukt me maar niet. Wat gaat er fout :stupid
 

Attachments

  • promnc.mp3
    393,5 KB · Bekeken: 48
meesterlijk JRD.. meesterlijk.. maar wat huisjongen zegt klopt wel,mag wat voller/meer aandikken en het klinkt zeer netjes
 
Screech staat wel f*cking veel verb op! :D
 
Ik heb weer eens een nieuwe kick gemaakt, weet iemand waarom die op hoge pitch minder goed klinkt dan op lage pitch. Op de lage pitch hoor je hem zeg maar vibreren, maar hoger hoor je dat niet.
 

Attachments

  • SK2.mp3
    398,4 KB · Bekeken: 47
Hydra, maar daar ligt het toch niet aan?

Want hier als die op lage pitch blijft, blijft die ook lekker klinken. Let btw niet op de vocals :p
 

Attachments

  • INK.mp3
    250,6 KB · Bekeken: 51
@Statiq

Vibratie hoor je niet, die voel je :D Ik vind je kick wel netjes, alleen heb ik het gevoel dat je decay van je kraak een beetje aan de korte kant is. Wat je kan proberen is aparte sporen aanmaken, één voor hoog (met bijpassende decay) en één voor laag (die heb je al want in laag hoort hij goed)
Dat is het enige wat ik kan verzinnen !
 
@Statiq:
Om eerst te reageren op je kick... ik vind hem zeker niet slecht klinken.
Maar om de een of andere manier vind ik hem nog net te beschaaft/helder.
Misschien zou je eens moeten proberen om een hele korte harde kick te maken die je gelijk zet aan de tock (om iets meer dat klappende/scheurende effect te krijgen).

Om in te gaan op je opmerking; het lijkt me vrij logisch dat het geluid niet op iedere toonhoogte exact hetzelfde is (en soms dus minder krachtig).
Heeft puur met het feit te maken dat de waveshape op een bepaalde pitch/note anders resoneert (net iets ander frequentie gebied).

Soms kan je door met je filter instellingen te spelen ineens weer een stuk kraak of laag tevoorschijn halen omdat deze daardoor niet helemaal werd door gelaten.

Ik zeg dit trouwens vaker, maar blijf ook letten op je referentie!
Er zijn genoeg andere tracks (ook van grote namen) waarbij de kick totaal geen harde ratelende sound meer heeft zodra je de hogere noten hoort.
Als je hier goed op gaat letten ga je vaak zelfs horen hoe smerig sommige kicks zijn (en ze vaak door een goede basstail toch de illusie geven van niet).
Dit werkt overigens ook andersom...er zijn genoeg tracks waarbij de melodie juist zo gemaakt is dat hij past bij een reeks lage kick noten.

Bij mij is het overigens een beetje stil de laatste week....
Heb het nogal druk, maar ben ook sinds dit weekend in bezit van een nieuw speeltje :halleluja Klik
 
Gaaf NessPJ, dan verwacht ik binnenkort wel wat stukjes. ;)
TI2 right? (geld teveel 8o) )
----

Statiq, ik vind je punch veel te los van je bass zitten.
Het is veel fijner voor het gehoor als het een geheel vormt.
Je bass wat meer "geluid" geven, dit hoeft zoals gezegd totaal geen "vibration" achtige sound te zijn.
Maar een wat gediste layer die je in dit geval wat in de mid/hoog boost zal al heel veel doen.

--------

Zelf btw dit liggen naast alles waar ik mee bezig ben :) :
http://www.speedyshare.com/files/25018037/Prefix_-_Mental.mp3
 
Laatst gewijzigd:
@Radicalz

Dank je voor je feedback. Heb weer wat geprobeerd.

Maar nu jouw stukje, als je bass op lage pitch is, klinkt het goed. Maar zodra je omhoog pitch klinkt het rommelig en chaotisch. Alsof iets elkaar in de weg zit.


Is die zo goed dan?
 

Attachments

  • Jsm.mp3
    398,4 KB · Bekeken: 52
Back
Top