Varierende Hardstyle Bassdrum

zeker een mooie, alleen die fx kicks mogen wel iets minder volume hebben haha (schrik me dood hier)
 
mij kick

mij kick

Hallo,

zal me even voorstellen: ben Randy woon in sassenheim en produceer nu zo'n 1 jaar hardstyle: zie dat jullie allemaal bezig zijn met het maken met kicks en dacht misschien ook even wat te droppen van mezelf.

Lead: Virus C
Kick is 1 sample die in 2 lagen is gemaakt attack en decay

Bekijk bijlage Kampoz.mp3
 
haha idd van de nasty D-tuners gestolen,

Maar het is ook best moeilijk een orginele naam te verzinnen, ik ben nou ook al een jaar bezig met te bedenken wat voor naam ik wil :P (joeyjoey gebruik ik alleen op forums)
 
D-Tunerz,

Waar is je punch gebleven?
Je kan wel horen dat je kick met vrij weinig op is gezet.
Een paar layers meer doet al heel veel. ;)
Ook vind ik je bass niet lekker pitchen op je melodie.
Je bass klinkt overigens ook alsof hij continue mee moet pitchen wat hij niet doet.
Het type kick wat je hier hebt leent zich juist om mee te pitchen.

Als je toch kiest om niet te gaan pitchen zou ik meer voor een puncherige/ram kick gaan.

In ieder geval veel succes ermee! :)

--------------------

Hier weer een "soft kickje" van mijn kant :P :
http://www.speedyshare.com/files/24615498/Volume_intro_test3.mp3

Let me know what you think!
 
Ben met een nieuwe kick bezig, maar krijg de klank nog steeds niet helemaal lekker...
 

Attachments

  • Newkick 10-10-10.mp3
    1.002 KB · Bekeken: 57
Beste mensen, na een tijd niet meer in het topic geweest te zijn laat ik weer eens wat van me horen.
Het produceren heeft een tijdje stil gelegen helaas maar ik wil er weer meer mee gaan doen.
Ik heb wat pagina's terug zitten lezen maar het niveau wat betreft kicks is enorm omhoog gegaan!
Vooral de kicks van Druiloor Homeboy en TheBassPounderz spreken me erg aan!

Zelf ben ik ook nog even bezig geweest met het maken van een kick maar ik krijg de staart niet naar m'n wens. Ik probeer ook een 'zatox' kraak/roffel te krijgen.

Druiloor, jij komt enorm in de buurt, heb je die weddenschap nog gewonnen?
Je schreef dat je Buzz Effect Adapter icm Camelphat hebt gebruikt voor die lekkere kraak in de staart, maar ik kan niks wijs worden uit Buzz Effect Adapter. Misschien dat je iets wilt vertellen over deze plugin wat je hebt gedaan om de staart zo te krijgen?

Zelf heb ik deze kick gemaakt,

Kick bestaat uit 5 lagen:
- Droge 909 achtige kick uit Microtonic zonder fx's
- Zelfde 909 kick waarvan laag is weggefiltert, deze door Camelphat met wat Tube distortion en Bandpass Fat filter met Cutoff op 635 hz en resonance voluit, en Ohmicide
- Een clap sample zonder effecten
- De bas (staart), dit is de 210: BS Knarzbass preset uit Sylenth 1 die iets is aangepast en daarover Ohmicide, en EQ
- Een zachte hihat uit Microtonic voor iets meer hoog

De punch bevalt me wel aardig, ik krijg alleen de bas (staart) niet lekker klinkend...
 

Attachments

  • Forum kick1.wav
    4,4 MB · Bekeken: 49
Laatst gewijzigd:
@ (nasty :P) D-tunerz:
Je kick heeft de goeie vorm, maar het lijkt erop dat heel je project enorm overstuurt/clipped waardoor alles vervormt en je sublaag geen ruimte krijgt. (Sublaag hoor je niet altijd maar vraagt wel het meeste energie (RMS Power) in je track en dat heeft ruimte nodig).
Net voordat je kick in komt hoor ik een kick (dezelfde?) met filter...die klinkt wel lekker.

@ Radicalz:
Je kick heeft wel een lekkere sound, maar je moet iets meer het gevoel krijgen dat het laag je omver blaast zeg maar. Je screech zou ik wat voller maken (mssn ook ietwat andere klank) hij is erg schel op de oren en niet erg fijn om naar te luisteren vind ik.

@ Condance:
Je tock/punch is niet slecht maar je tail mist inderdaad een hoop drive.
Ik zou eens proberen om deze zelf te maken als ik jou was (geen sylenth1 bass preset).
Probeer eens een vorm van een tail te krijgen door een enkele Sawtooth te pakken, dan een pitch modulation en daarna met camelphat het hoog eraf filteren. :)

--

Nu heb ik ook nog iets nieuws. Ik ben een poging aan het doen om een vrij massieve nustyle kick te maken en ben hier al ff mee bezig.
Persoonlijk vind ik dat het wel ergens op begint te lijken, maar tips en feedback zijn altijd welkom (niet te veel letten op de leadsound) :) :
 

Attachments

  • Newkick 11-10-10.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 44
Thx voor de reactie NessPJ, ik ga eens proberen een wat dikkere staart te maken. Wat ik uiteindelijk wil bereiken is die grove distorted roffel/kraak zoals die van Druiloor maar dat lukt me maar niet met alleen Camelphat en Ohmicide. Iemand een tip?

@ NessPJ: Staart klinkt lekker alleen ik mis de punch/tok?? Probeer eens een korte droge 909 kick te distorten met camelphat en/of ohmicide en die ervoor te zetten, samen met een clap of een snare of iets dergelijks?
 
Back
Top