Varierende Hardstyle Bassdrum

:Pik ga het toch maar niet opgeven.. das voor lossers

ik heb iets geprobeerd ,wie kan mij wat feedback geven?
ik heb 2 laagjes gebruikt..
de een voor de Tok de ander voor de tail
tail heb wat dist gekregen.de tok is normaal
tail is met kraak.. tail ook iets gepitched maar het geheel klinkt als opgedroogde poep met geraspte kaas;{
 

Attachments

  • stresstukje1.mp3
    162,3 KB · Bekeken: 46
minder distortion en betere EQ, dan moet je een stuk veder kunnen komen !
 
ik vind het geheel ook niet eens lijken op een hardstylekick

nu zonder dist
 

Attachments

  • stresstukje2.mp3
    162,3 KB · Bekeken: 41
wat je kan proberen is het volgende:

- al het laag in je kraak weg filteren
- sub laag erbij maken (aparte layer)
- kick zo laten evt. met een lichte sidechain erop

je "tail" zoals jij dat noemt heeft geen kracht, het is muddy en het dwarrelt wat rond, wat ik meestal doe is een goede schone sub maken, die dupliceer ik, één laat ik voor het laag, en die andere maak ik een kraak van. Zo past het ook wat beter bij het geheel van je bass drum.
 
sublaag heb ik net wat over gezien op youtube.
met 3 osc in fl studio heb hij met sinus de sub gemaakt.. ik zie zijn opstelling ook in de bijlage .. die heb ik gedownload om ff te kijken hoe hij het doet..
denk dat ik zo een beetje ga pielen om te kijken hoe ik de basis goed krijg

hier zie je wat hij doet
 
hydra voor de klap
junglist voor het laag
virus kraakje met camelphat

komt al in de richting ,ff een blij melodietje ook:D
 

Attachments

  • kick probeersel.mp3
    644,1 KB · Bekeken: 56
sorry maar het klinkt echt nergens naar, wel beter dan je laatste post dat wel.
je kick vind ik wat simpel, laag is er niet het hoort als een galm met wat geruis.

probeer eerst maar eens de basis goed onder de knie te krijgen voordat je met fx begint, vat het niet verkeerd op het is maar een tip.
(wil niet zeggen dat ik super dikke kicks maak of zo maar weet wel dat zonder een goede basis je nergens komt in de meeste gevallen)
 
gehehe ja altijd maar die kut hardstylekicks ,niet dat ik van plan ben hardstyle producer te worden maar ik wil het gewoon kunnen voor mezelf.. maar goed we blijven proberen:P
 
Na m'n vorige post ben ik (hopelijk) weer wat verder gekomen. Graag wat feedback want ik weet niet wat er nu nog mist, terwijl het nog lang niet goed genoeg klinkt.
 

Attachments

  • schop.mp3
    503,1 KB · Bekeken: 38
Wil je feedback ?

Doe er wat voor dan :D

Kan niet vaak genoeg gezegd worden hier hehe
 
Hmm, het enige wat ik kan zeggen is, ga eens wat spelen met de knoppen! Durf de distortion eens op max te zetten en met een filter toch fatsoenlijk te laten klinken...

Vaak wanneer iemand 1x een redelijke kraak maakt, gaan ze dezelfde kraak proberen te reproduceren met andere effectjes erbij. Durf eens iets nieuws te doen, kraak vanaf 0 weer opbouwen, je weet (neem ik aan) waar de knopjes voor zijn en wat je aan het doen bent.

Als ik bijv de kick van Garuve hoor, denk ik, zet de distortion eens hoger, de resonance hoger en speel met het filter. Misschien kun je de kraak ook wat korter maken, hij klinkt te constant. Gooi er eens een closed highhat in, boost je kick in het high om 'm wat helderder te laten klinken.

Je kick klinkt absoluut niet slecht hoor!
 
@Druiloor

shit gast, zoek hulp :D zijn zat labels die jouw kwaliteiten goed kunnen gebruiken !

@Niel

Wanneer komt jouw hardstyle kick nou eens die je ons beloofd hebt ? Of ben je nog steeds aan het uitzoeken hoe je de osc moet retriggen in reason haha ?
 
@Druiloor
Nice hoor. Kick/bass zelf gemaakt of is het een sample die bierdop hier ook heeft geplaatst ? Lijkt er namelijk veel op.

@D-Joriz-
Laat junglist, hydra, microtonic, etc even met rust en probeer het op een andere manier. Dit is niet de manier imho

Heb zelf ook even snel iets in elkaar gebrouwseld als snipje :doei:
 

Attachments

  • dnx_hs_05.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 41
@Druiloor
Nice hoor. Kick/bass zelf gemaakt of is het een sample die bierdop hier ook heeft geplaatst ? Lijkt er namelijk veel op.


Heb zelf ook even snel iets in elkaar gebrouwseld als snipje :doei:

Hij hij lijkt er op idd, ik heb dagen zijn tutorial totdat ik ongeveer dezelfde sound had, ik had waarsch. precies dezelfde bass uit sylenth gehaalt denk...

Maargoed, jou stukje klinkt vet en je bass ook, mooie kraak.
Maar probeer hem anders te layeren met een sub ofzo dan knalt ie lekkerder:)

Ik heb me gister eff kwaad gemaakt en een bass geproduceert, ik ben er wel tevrede mee denk...\

Bekijk bijlage nieuwert_6.mp3
 
Back
Top