Varierende Hardstyle Bassdrum

@Purno

Thnx voor je snelle feedback, hou wel van kritiek :)
Claps & Snares heb ik juist met opzet zo droog gelaten, dacht probeer eens wat anders, eigen stijl weet je nog hehe, ga er zeker nog wat mee doen.

Dat stukje rond 0:50 heb ik al gelayerd, misschien een iets andere kraak, zwaarder oid !?

Ik vind die kleine geluidjes altijd een pain in the ass, track opvullen is een kunst.

Aah, ik vind 't niet echt bij elkaar passen to be honest, of iets hoger pitchen o.i.d. (de claps+snares).

Bij 0:50 bedoelde ik zoiets:
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=53751&d=1260129476

Oud stukje van mij, maar is wel te horen wat ik bedoel denk ik zo.

Ja, klopt, opvulling is lastig, dan doe je een sound erbij en blijkt 'ie er helemaal niet in te passen oid
 
Aah, ik vind 't niet echt bij elkaar passen to be honest, of iets hoger pitchen o.i.d. (de claps+snares).

Bij 0:50 bedoelde ik zoiets:
https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=53751&d=1260129476

Oud stukje van mij, maar is wel te horen wat ik bedoel denk ik zo.

Ja, klopt, opvulling is lastig, dan doe je een sound erbij en blijkt 'ie er helemaal niet in te passen oid
Geeft niks, kan altijd veranderen natuurlijk, ga er morgen wel weer mee veder experimenteren.

Je oude stukje, ik snapte al wat je bedoelde, Qlimax 2009 anthem heeft dat ook vlak voor de break van de climax :okdan: van zo'n reverse bass naar dikke rag kick :{ klinkt te gek, maar die skills heb ik nog niet hehe.

Ik ga zeker wat proberen te doen met je feedback, zo breng je mij wel steeds op nieuwe ideeën :engel:
 
Geeft niks, kan altijd veranderen natuurlijk, ga er morgen wel weer mee veder experimenteren.

Je oude stukje, ik snapte al wat je bedoelde, Qlimax 2009 anthem heeft dat ook vlak voor de break van de climax :okdan: van zo'n reverse bass naar dikke rag kick :{ klinkt te gek, maar die skills heb ik nog niet hehe.

Ik ga zeker wat proberen te doen met je feedback, zo breng je mij wel steeds op nieuwe ideeën :engel:

Mooi mooi, ben benieuwd wat 't gaat worden.

Ik heb een nieuw kickje gemaakt, hij moet nog gepolijst worden (nog geen EQ gedaan bijv.). Ikzelf ben er tevreden over. Niet een echte ragkick, maar ook geen softe (zit zeker nog wel bass achter), het is dan ook een introkick. Any feedback?

De bijgeluiden zelf vind ik redelijk gelukt, moeten alleen nog beter aansluiten qua sound en beter getimed worden. Het is dan ook een beginsnippet.
 

Attachments

  • intro_04_edit5.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 60
Klinkt lekker man, zou je punch iets harder zetten en iets minder laag want nu galmt het hier als een gek !
Als intro kan je hem zeker wel gebruiken, polijst hem en post hem weer, ben benieuwd.
En die bij geluiden scheuren lekker hier :)

eigen stijl :okdan:
 
Wordt vandaag té weinig gepost ÉN feedback gegeven daarom ff mijn productie van vandaag :D

Nog lang niet klaar, kick staat denk ik té hard, heb over mijn HP gemaakt.

Melodielijn ben ik best tevreden over, klinkt beetje cheesy vind ik, doorgaan of stoppen ??
 

Attachments

  • snipp01.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 63
Wordt vandaag té weinig gepost ÉN feedback gegeven daarom ff mijn productie van vandaag :D

Nog lang niet klaar, kick staat denk ik té hard, heb over mijn HP gemaakt.

Melodielijn ben ik best tevreden over, klinkt beetje cheesy vind ik, doorgaan of stoppen ??

Je kick klapt lekker, dat metaalachtige vind ik ook wel nice, maar ik mis de bass in het begin. Later als je lager pitcht is 'ie wel krachtig.

Ik weet ook niet of de break je uiteindelijke break is, maar ik vind 'm te kort en niet bijzonder. Je melo vind ik okay, maar niet heel erg pakkend. En je kick staat inderdaad te hard.

EDIT:

Inderdaad ben ik aan het zagen, maar ik weet dat jij het kunt hebben :P
 
Laatst gewijzigd:
Hier mijn edit versie, wat sounds erbij in. Sounds zijn scherper, snijdend. Kick nog wat aangepast, de punch mag misschien iets ronder. En wellicht nog een snare erbij of (closed) hihat.
En dan nog wat meer spelen met de bassline.
 

Attachments

  • intro_04_edit10.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 49
Dat ie bass mist klopt idd, ik wil hem ook niet te krachtig hebben in het begin.
Het is de bedoeling om het begin wat op te vullen, en na de break pas knallen.

Break is kort idd, hou niet van die lange zweverige breaks, ben niet echt melodieus aangelegd dus heb grootste moeite om een geschikte melodie te maken :)

Over jouw edit:

Klinkt al wel beter, de scheur hoort een stuk feller maar staat te hard (schrik me dood hier) de rest is prima ge-EQued vind ik.

Het stukje dat bij 0:38 erin komt zou ik persoonlijk minder reverb geven, het galmt nu iets te veel maar misschien is dat een kwestie van smaak !?

Kicks smaken naar meer, nice job .!
 
Dat ie bass mist klopt idd, ik wil hem ook niet te krachtig hebben in het begin.
Het is de bedoeling om het begin wat op te vullen, en na de break pas knallen.

Break is kort idd, hou niet van die lange zweverige breaks, ben niet echt melodieus aangelegd dus heb grootste moeite om een geschikte melodie te maken :)

Ach, de melodiën komen vanzelf. Ja, dat de bass in het begin mist vind ik zelf ook vet.

Zweverige breaks vind ik zelf echt geweldig haha.

Over jouw edit:

Klinkt al wel beter, de scheur hoort een stuk feller maar staat te hard (schrik me dood hier) de rest is prima ge-EQued vind ik.

Het stukje dat bij 0:38 erin komt zou ik persoonlijk minder reverb geven, het galmt nu iets te veel maar misschien is dat een kwestie van smaak !?

Kicks smaken naar meer, nice job .!

Thanks! Ik heb 'm zachter gezet, over de reeverb moet ik nog nadenken...

Ik heb een 2e kick erbij in gebouwd. Die net wat meer dat ragmentaliteit heeft.

Ben benieuwd wat je ervan vind!
 

Attachments

  • intro_04_edit12_kickadd2.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 63
@homeboy:
scheurtje mag van mij wel wat rauwer. misschien wat distortion erbij?
kick klinkt best ok.misschien een kraakje toevoegen als extra layer.
het lijkt wel of de kick/bass vals klinkt als je hem pitched? pitch je de kick in de vsti of heb je hem als audio gerenderd?

@purno:
purno_intro_04_edit5.mp3
leuke opbouw, scheurtjes staan wel een beetje hard. Hoor ik daar een aantal Blutonium samples?

@purno:
purno_intro_04_edit12_kickadd2.mp3
kick is beter zo, mooier in het laag.
vindt nog steeds de scheurtjes iets te hard.
bij 59sec komt er een leuk kraakje bij. klinkt goed!
 
@purno:
purno_intro_04_edit5.mp3
leuke opbouw, scheurtjes staan wel een beetje hard. Hoor ik daar een aantal Blutonium samples?

@purno:
purno_intro_04_edit12_kickadd2.mp3
kick is beter zo, mooier in het laag.
vindt nog steeds de scheurtjes iets te hard.
bij 59sec komt er een leuk kraakje bij. klinkt goed!

Thanks voor je feedback! Dat je een aantal samples hoort kan heel goed kloppen. 2 heb ik er gebruikt. Misschien dat ik ze zelf nog ga nabouwen, maar aan de andere kant denk ik, waarom zou ik. Het gaat erom dat het goed klinkt, niet hoe je 't gedaan hebt. De rest is overigens 100% zelf gemaakt.

Scheurtjes nog iets zachter zetten ja? Ik zal er eens mee spelen. En wat qua verveling, meer spelen met bassline, of niet nodig?

[Edit]

1 heb ik gebruikt, ander heb ik ongeveer nagebouwd.
 
Laatst gewijzigd:
@Purno

beter zo, je 2de kick is naais :) je screetches zou ik zo laten, ik vind ze goed zo, ze komen erin zo van "BAM" hier ben ik !

niks mis met samples toch, zelf maken is eigen stijl maar af en toe sampeltje moet iedereen toch zelf weten, het gaat uiteindelijk om de fun !

@erol

het is niet echt een scheur oid. heb een crunchy sound geprobeerd te maken, het klinkt ook nogal leeg enzo. heb er een lichte distortion op zitten, te veel verkracht het hele geluidje !

kick & bass gewoon vst, pitch trouwens alleen de bass, en de bass maakt de kraak bij mij :)
 
@Purno

@erol

het is niet echt een scheur oid. heb een crunchy sound geprobeerd te maken, het klinkt ook nogal leeg enzo. heb er een lichte distortion op zitten, te veel verkracht het hele geluidje !

kick & bass gewoon vst, pitch trouwens alleen de bass, en de bass maakt de kraak bij mij :)


probeer een noot van de bass eens te samplen en te laden in bijv. kontakt. wellicht gaat het pitchen dan mooier
 
@ Homeboy

Lekkere screech:) midlead kick ook, verder vind ik je melo ook wel tof:D
Alleen tijdens je melo valt je kick soms wat weg, vooral de punch. Maar dat zei je zelf ook al;)

Kan iemand me vertellen hoe jullie een mp3 als bijlage posten? Wil ook ff een stukje van een track laten horen zonder te hoeven downloaden:P
 
Laatst gewijzigd:
"post reply", dan bovenin naast de smiley, zie je een paperclip..

Dit is het icoon voor bijlage toevoegen :)
 
@erol

ik sample mijn kicks niet, vind dat ze te veel kracht verliezen, vind het sampelen zwaar ruk als ik eerlijk mag zijn. Soms kan je er niet onderuit maar kicks, nee...

@Diabolic

thnx voor je comment :)

@Dime73

als je nou zelf eerst ff feedback geeft ipv "hoe klinkt deze kick?" dan kan je wel feedback terug verwachtten !
 
Back
Top