mackie control unversal pro, probleempje met SX

Na onderzoek nog niet veel wijzer geworden over de spookmoves van de controller vs cubase SX 3.01. Er wordt eenvoudigweg gezegd dat je om de motorfaders uit te zetten het knopje motors op de tafel moet gebruiken. Tja, dat kon ik zelf natuurlijk ook wel verzinnen. Zelf vermoed ik dat er in cubase zelf iets ingesteld moet worden. (iets stoms wat ik over het hoofd zie denk ik) Is er al iemand die het probleem kent en al weet hoe je de faders passief kunt gebruiken?

ftp://ftp.steinberg.net/Download/Cubase_SX_3/Docs_English/Mackie_Control.pdf
 
Valt me dan nog mee dat ze niet gezegd hebben dat je maar moet upgraden naar SX4.

Maar de laatste versie is 3.1.1.944. Daar hebben ze het wel over verbetering voor remote controllers. Weet niet of je dat geprobeert hebt.
 
nou mensen helaas is het ook na de upgrate nog steeds balen. de faders van de makcie blijven terug springen wanneer je ze verschuift!!! Misschien heeft iets te maken met de touch faders die je in cubase uit moet zetten ergens denk ik?

wie het weet mag het zeggen!!!
 
Het lijkt heel erg op het probleem met de BFC2000 van Behringer als Mackie control. Daar komt het steeds neer op het herinstalleren van de drivers...
 
ik zal de drivers nog eens installeren. alhoewel ik helemaal geen driver geinstalleerd had omdat cubase de mackie wel goed herkennen kon. Het is tot nu toe ook gewoon onmogelijk de motoren van de faders uberhaubt uit te zetten.
 
Origineel geplaatst door 154
Het lijkt heel erg op het probleem met de BFC2000 van Behringer als Mackie control.

Daarmee had ik het ook. De instelling in sx3 die mij redde, was de automation mode op "autolatch" zetten ipv het standaard "touch fader". Dit kun je linksboven in de toolbar van je project window vinden.
 
helaas heeft dit ook geen invloed. ik zal eens een ander programma gaan installeren kijken wat mackie dan doet.
 
Bij nader onderzoek blijkt dat wanneer ik de faders stevig indruk ze na bewegen niet meer terugspringen. Ongeacht of ik de motoren aan of uit zet. Het lijkt erop dat het selecteren en dus activeren van de faders een rol heeft in dit gedoe. Maar goed het is geen oplossing omdat het erg lastig snel mixen is wanneer je steeds de fader moet indrukken.

We zullen doorgaan!!!
 
Het lijkt er misschien op dat de "touch" feature van de fader wat raar werkt. Als je zeer droge vingers hebt kan dit de geleidbaarheid beinvloeden. Wat gebeurt er als je goed contact maakt met de vloer, schoenen uit, en je vingers iets vochtig zijn?
 
Dus toch iets met touch fader ;)

Probeer de andere automation modes eens. Misschien werkt een andere mode wel.
Mocht het dan wel fatsoenlijk werken, natuurlijk even opzoeken wat de modes precies inhouden en of de werkende mode past bij je werkwijze. (ik heb geen flauw idee wat de andere modes doen, ivm niet belangrijk bij een BCF)
 
Origineel geplaatst door bronswerk
Wat gebeurt er als je goed contact maakt met de vloer, schoenen uit, en je vingers iets vochtig zijn?

Ik heb ooit ergens in een handleiding gelezen dat je dit met touch apparaten waar netspanning op staat dus nooit moet doen :D
 
niets helpt. de touch werkt trouwens wel goed. bij het aanraken van de faders selecteert i prima. dit is trouwens wel uit te zetten in de Device van Cubase maar heeft nog steeds geen invloed op de spookmoves van de controller.
 
touch functie in sx voor Mackie control pro

touch functie in sx voor Mackie control pro

Hallo allemaal, inmiddels ben ik er achter wat het probleem is. Nu nog de oplossing. Alles heeft te maken met het niet uit kunnen zetten van de touch functie in cubase. Je moet de faders dus accuraat aanraken om de touch te activeren en dan blijven ze op de ingestelde stand staan. Ik wil de touch uitzetten omdat ik intuitief en snel wil mixen. Weet iemand inmiddels hoe je in SX de touchfunctie van de Mackie controler het zwijgen op kan leggen?

Alvast veel dank.

pop
 
Beetje raar verhaal eerlijk gezegd, het uitschakelen van de touch (als dat uberhaupt mogelijk is) zou helemaal niet hoeven, en wat bedoel je met "accuraat" aanraken? Je hebt denk ik gewoon een geleidingsprobleem waar jou lichaam in kontakt met de vloer enigszins geisoleerd is. Heb je in jouw studio ook wel eens last van statische schokjes als je een bepaald apparaat aanraakt ofzo?
 
ik vind het zelf ook een beetje raar. in Sonor 6 heb ik er geen last van. Louter SX doet vreemd. Wanneer ik mijn vinger precies in het midden van de schuif houdt dan gaat alles goed, maar dat kost te veel tijd. Ik kan dus niet gewoon aan de voorkant van de schuif duwen want dan schiet i weer terug waar i vandaan kwam. Het is ook een beetje moeilijk uit te leggen maar wel heel irritant. Wanneer je autoselect aanzet dan werkt het wel dus een aarde probleem kan ik dus uitsluiten.
 
Kun je die touch-functie niet in je controller uitzetten ?
Als dit uitzetten bij devices niet werkt, zou ik nl niet weten waar je dit nog ergens anders in cubase kunt doen....
 
Even gecheckt in Logic of er zoiets bestaat en inderdaad, Logic heeft de optie "Touching fader selects track". Bestaat er in Cubase zoiets als "Control surfaces"?
 
de mackie configureerd zichzelf op het moment dat je cubase opent en de mackie toewijst. Steinberg verschijnt in het venster van de mackie. de touch of functie die wel standaard op de mackie zit vervalt dan omdat cubase (met overlay) andere de knoppen voor een gedeelte anderde functies geeft. Ik denk dat het in cubase uitgezet moet worden. De auto select functie is bv wel in cubase uit te zetten. Wie het weet mag het zeggen. Krijg der wel een kunstkop van omdat eigenlijk niemand begrijpt wat er nou precies aan de hand is.
 
De mackie configureerde zichzelf op het moment dat ik cubase opende en de mackie toewees. Steinberg verschijnt dan in het venster van de mackie. De touch off functie die wel standaard op de mackie zit vervalt dan omdat cubase (met overlay) andere functies toewijst aan de mackie. Ik denk dat de touch off op een of andere manier in cubase uitgezet moet worden. De auto select functie is bv wel in cubase uit te zetten. Wie het weet mag het zeggen. Krijg der wel een kunstkop van omdat eigenlijk niemand begrijpt wat er nou precies aan de hand is
 
ik had laatst in nuendo dat de faders uberhaupt nergens op reageerden, zowel vanuit nuendo als andersom, alleen die transport controls deden het nog.. het was een kwestie van de MCU uit de device lijst halen en er weer opnieuw ingooien. problem solved. ik hoef sowieso nooit iets in te stellen ofzo, 't werkt gewoon direct zoals 't zou moeten werken. ik snap dan ook niet naast m'n eerdere anekdote waarom dit in cubase nou zoveel gezeik oplevert
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top