lege eurorack kast voor modular

Status
Please reply by conversation.
Volgens mij krijg je er hier 3 euroracken bij...:) check even de hoogte die je nodig hebt.
Marktplaats: 12138855913
 
ik heb er dus de ballen verstand van, maar is het doepfer eurorack formaat compatibel met een doorsnee computerkast? sowieso zal er met rails geprutst moeten worden denk ik.
graag input van een kenner in deze! :)
 
ik sta op het punt om een goedkope voeding via ebay te kopen (2 zelfs wegens 12V en 15V maar dat is een wat langer verhaal).

wat is dan precies een powerbus? staat het op zichzelf of heb ik daar die case van marktplaats bij nodig?
indien dat het geval is, kan ik dan ook alleen de benodigdheden (rails neem ik aan, maar ik hoor graag wat nog meer nodig is) apart kopen zonder extra voeding?

en ja, ik heb even gegoogled op a100 powerbus en ook even op de doepfer site gekeken maar ik kom er op deze manier niet echt uit.

als het even kan graag een wat uitgebreider antwoord dus, ik ben u eeuwig dankbaar. ;)
 
wat is dan precies een powerbus?

Dit is een Doepfer powerbus:
 

Attachments

  • powerbus.jpg
    powerbus.jpg
    13,2 KB · Bekeken: 50
ja die kan je aansluiten op een voeding. -12 tot 12V

een a-190 heeft nog een adapter nodig naar 5v (a-190 = midi/cv)
die kan je weer in zo'n socket prikken.

Je modules sluit je dus aan op de powerbus.

Hoeveel kost die case zonder voeding trouwens?

Ik heb 2/3 rackjes maar ik houd ruimte over, niet zo mooi
 
ah, okee... zo komen we ergens. thx etaoin.

nu is me alleen nog niet duidelijk of de case op marktplaats direkt bruikbaar is voor eurorack modules. (als ik dus powerbus en voeding geregeld heb).
 
Ook bedankt Alex! Ik weet niet hoeveel een case zonder voeding kost bij Doepfer, misschien willen ze die niet eens los verkopen. Vandaar m'n mailtje naar hun toe. Ik zal uiteraard hier wel even laten weten wat het antwoord is.
 
nu is me alleen nog niet duidelijk of de case op marktplaats direkt bruikbaar is voor eurorack modules.

Is ook slecht te zien op de foto. Het belangrijkste is de rail boven en onder waar je de modules in moet schroeven. Doepfer gebruikt er eentje met heel veel schroefgaten, maar die zit niet standaard zo in elke eurokaart-kast. Het lijkt op de foto alsof er rails in zitten zonder schroefgaten, maar het zou zomaar kunnen dat je deze rails kunt draaien en je dan wel de juiste hebt. Maar zoals gezegd, het is slecht te zien op de foto. Misschien moet je de verkoper even vragen om betere foto's.
 
ik heb ook nog eens gekeken maar ik wil eigenlijk toch liever een kompakter, netter uitziend exemplaar dus ik laat'm sowieso aan me voorbij gaan.

het liefst ga ik voor een enkel 3HE doepfer rack of iets gelijksoortigs.
 
okee... maar als je dat al uit elkaar haalt heb je toch weer een omhulsel (boven/onderkant) nodig. het is mij allemaal een tikkie te omslachtig. ik wacht even af met wat voor'n prijs doepfer komt.

óf er moet iemand zijn die zo'n rack overheeft natuurlijk. uit Alex z'n laatste post begrijp ik dat die kans er nog evt. inzit?
 
dat is helemaal mooi idd.

maar hoe maak je dan je modules vast als je bv 6HE zou willen?
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
dat is helemaal mooi idd.

maar hoe maak je dan je modules vast als je bv 6HE zou willen?

Er zijn ook rails met een dubbele rij schroefgaten dacht ik.
 
ik vind dat stuk onder die hoek erg mooi, die rechte stukken aan de bovenzijde en voorzijde mogen weg, dan is ie perfect!

:) heb jij mss bouwtekeningen van dat ding Etaoin?
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top