[PC] Welk moederbord voor Athlon?

schaapje

beeeeeeeeeeeeeeeeeh !
Lid sinds
4 april 2002
Berichten
404
Locatie
Amsterdam
Ik weet dat het een nogal heet hangijzer is hier... maaaaaaaaar...

Ik wil mijn computer binnenkort gaan updaten. Het wordt vrij zeker een Athlon processor, maar ik ben nog niet helemaal uit het moederbord. Aangezien ik hier vaak lees dat je geen XP met een Via chipset moet draaien, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Jammer genoeg is voor Athlon moederborden 90% met een Via chipset... Ik kwam nog de nForce2 chipset tegen (SiS heb ik zelf slechte ervaringen mee), die volgens Tom's Hardware erg ok was. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of kan iemand me nog tips geven?

Kort door de bocht zit ik te denken aan een Athlon XP 2000+ met 512Mb DDR op WInXP en met een Terratec EWX 24/96 geluidskaart.

Kan iemand mij een moederbord hiervoor aanraden? Onboard audio/video liever niet, LAN mag maar is niet vereist.
 
kijk eens naar deze:

kijk eens naar deze:

Deze meneer had een A7NX8 ofzo, gekocht, de onboard sound doet het alleen niet (och wat jammer) wel zit er firewire 2x op, 6x usb2.0 ata133 controllers SATA controllers, 2x netwerk..

dit alles voor 120 eur
 
Re: kijk eens naar deze:

Re: kijk eens naar deze:

Origineel geplaatst door ><i
Deze meneer had een A7NX8 ofzo, gekocht, de onboard sound doet het alleen niet (och wat jammer) wel zit er firewire 2x op, 6x usb2.0 ata133 controllers SATA controllers, 2x netwerk..

dit alles voor 120 eur

ik heb de bordjes met nvidea chipset niet echt meer gevolgd maar toen ik er een jaar geleden naar keek
waren het wel de snelste AMD bordjes (met testen van logic en de hoeveelhreid platinum verbs hij aankon)

inmiddels is er ook een versie 2 van het brodje maar daar heb ik nog weinig vergelijking van gezien
weet wel dat ie met snelle geheugen kan werken ... en netzo snel looptals een kt400
 
dit is een onderwerp die ik juist heel actief heb gevolgt en mijn advies ga absoluut voor de asus nvidia nforce2 mobo,
want die is en stabiel en heeft bepaalde voorzieningen voor audio, die je waarschijnlijk toch niet gebruikt, maar die wel aageven , dat nvidia bij het ontwerp van de mobo rekening heeft gehouden met de semi / pro audio markt en de 1e en 2e ;) tests met deze mobo's zijn heel goed en stabiel ! en heb al een paar mensen gelezen die hem hebben en er een rme multiface / m-audiokaart en het werkte perfect! toppie kaart die ik zelf ook ga aanschaffen binnenkort
 
endonyx: jij hebt het over die Audio Processing Unit die op de southbridge zou zitten? dat leek mij alleen interessant voor eventuele soundblaster achtige kaarten, maar het geeft inderdaad aan dat men in ieder geval rekening heeft gehouden met audio-gebruik...

heeft iemand zo'n kaart met WinXP en een semi-pro audiokaart stabiel draaien?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top