DDX3216 voeding/reparatie?

gringo

Stamgast
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
412
Locatie
Middleboro
Van de ene dag op de andere begon mijn geliefde DDX3216 mixer problemen te geven. Input VU's die spontaan uitslaan, tikjes in de audio, allen tekenen van het langzaam overlijden van mijn geliefde mischpult. Volgens diverse topics op dit forum is dit te wijten aan problemen met de ingebouwde schakelende voeding van dit apparaat.
Bij uitwisselen van deze voeding zou alles opgelost moeten zijn. Probleem echter is, dat deze tafel alweer een tijd uit productie is en onderdelen hiervan op aan het raken zijn.
VRAAG: weet iemand waar er nog specifieke onderdelen, zoals deze voeding, te krijgen zijn of iemand die deze voedingen kan repareren?
 
De DDX3216 is NIET uit produktie. Hij is alleen niet meer leverbaar. Als het een "gewone" vooeding is, kun je waarschijnlijk bij elk eletronica repair centre terecht. Probeer eens die synth reparateur in Beegden.
 
Er worden enkel nog wat restpartijen aangeboden. de zgn B-stock. Volgens de Behringer site is de mixer, op china na, "not available". Beschikbaarheid van onderdelen is slecht in Nederland volgens de diverse reparateurs, men maakt op wat er nog is.
Deze voeding is niet zomaar een gewone voeding, het is een soort computervoeding met verschillende spanningen zoals; 5V, 12V, 48V enz. Die koop je echt niet bij de electronicaboer om de hoek.
 
Origineel geplaatst door gringo

Deze voeding is niet zomaar een gewone voeding, het is een soort computervoeding met verschillende spanningen zoals; 5V, 12V, 48V enz. Die koop je echt niet bij de electronicaboer om de hoek.

Je hebt blijkbaar het "verhaal" gemist achter de verkrijgbaarheid van de DDX. Het "not available" zijn volgens de website heeft te maken met het feit dat Behringer in zijn soldeerverbindingen lood gebruikt. China is in het lijstje op de website het enige land dat het gebruik van lood in soldeerverbindingen toestaat. In China is de DDX dan ook vollop verkrijgbaar.
Wat de voeding betreft: Toen de DDX enkele jaren geleden op de markt kwam was er al vrij snel de typische discussie of Behringer producten kwalitatief net zo goed zijn als andere merken. Het bleek dat de DDX (in tegenstelling tot veel andere Behringer producten) NIET door Behringer zelf ontworpen is maar door een bedrijf in Maastricht. Dat zelfde bedrijf heeft ook mee-ontwikkeld aan de digitale mixers van Yamaha. Het ontwerp van de DDX is dan ook sterk overeenkomend met de 01.. (welek 01.. weet ik even niet meer, ik dacht de 01v). De voeding levert inderdaad verschillende voltages, maar dat is op zich niet zo speciaal hoor, een computervoeding van 2 tientjes doet dat ook al (5 en 12 volt). Ik zou je willen aanraden om bij de electronicaboeren te gaan zoeken, zo speciaal is die voeding niet. Probeer Conrad eens...
 
Hoe dan ook, hij kan in Duitsland gerepareerd worden;
Hello,

yes, we can help, but we can't supply a complete PSU, because this is not available by Behringer.

We could repair the whole device for you, we have fix repair rates for the behringer devices.

http://pms-electronics.com/shop1/oxid.php/cl/content/tpl/21e462c791cb83f96.62927403/lang/1

Reparatie kost dan het vaste bedrag van 249 eu, excl. verzendkosten. Da's nie weinig, maar minder dan een 2ehands of B-stock DDX3216. Ik snuffel nog eens verder...
 
Origineel geplaatst door gringo
Hoe dan ook, hij kan in Duitsland gerepareerd worden;


Reparatie kost dan het vaste bedrag van 249 eu, excl. verzendkosten. Da's nie weinig, maar minder dan een 2ehands of B-stock DDX3216. Ik snuffel nog eens verder...

Geloof dat ik dus hetzelfde probleem heb, ik zag gisteren ineens alles uitslaan de ledjes gaan zo nu en dan aan en uit. tikken hoor ik gelukkig nog niet. Maar dit is dus echt de voeding?

Heb je hem al verstuurd? Ik zou denk eerder naar feedback/verspuy/correct gaan, maar die voeding die zij erin stoppen, is die gewoon niet ergens te bestellen? m.a.w. er zal toch wel een goedkopere oplossing zijn?!
 
volgens mij is het dus idd geen standaard computer voeding..
 

Attachments

  • ddxinside5 psu.jpg
    ddxinside5 psu.jpg
    14 KB · Bekeken: 72
reparatie voeding

reparatie voeding

Wat mij betreft mag je je DDX3216 komen brengen, ik heb zelf alle problemen al gehad met deze mixer en kan hem dus wel repareren voor je. Over het algemeen is hij dan binnen een week klaar. Is overigens ook wat goedkoper dan 249 euro ex btw en verzendkosten
 
Back
Top