[track] TonyBlack - Dark Dogs

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Na een vrij lange radiostilte toch weer eens iets nieuws van het TonyBlack front. Gisteren aan begonnen.. vanavond tot zover afgemaakt. Het is allemaal nog niet zo heel minitieus uitgewerkt.. en haalt amper de 2 minuten.. maar in opzet vind ik het zelf helemaal niet verkeerd.

"Dark Dogs" heb ik het genoemd.. en de titel is na het horen van deze 'preview' wel duidelijk denk ik..

Stijl vind ik dit keer heel moeilijk om aan te geven. Acid is het eigenlijk niet.. alhoewel er toch een 303 in zit.. goed, misschien weten jullie een leuk hokje voor deze stijl-oefening.. :)

Gebruikte spullen:

Nord Lead, SH-2, TB-303, ATC-1, S3000XL, TR-909, MPX-1, M-One, AMT-8, Denon DRM-700A (ja.. op cassette opgenomen), Mackie 1604VLZ Pro..

Oh ja.. de track staat hier:

http://www.tonyblack.org/mp3/external/TonyBlack - Dark Dogs.mp3
 
Lastig

Lastig

De mix is wat ongebalanceerd.. ik heb er inmiddels wat meer mee zitten spelen.. en het komt wel goed, denk ik. Wellicht binnenkort een update.. :)
 
hmm niet echt mijn ding dit, lijkt een beetje op ouwe style duistere rave (niet negatief bedoelt rave is phat hehe)
maar het klinkt ook wat dof het geheel en die sample van dark dogs is iets te hard in de mix. maaaruuuhm wannneer krijgen we de 2e versie te horen?
 
Lekker hoor! Voice sampeltje gebruikt? Of je stem vervormt met een fles Jack D.? Goeie old skool sound, subtiele acid bliepjes. Volgens mij jullie eerste track met voice?
 
Dit lijkt wel rebirth. Klinkt ongeveer hetzelfde. (niet negatief bedoeld hoor).
Maar het nummer vindt ik niet zo, ik hou niet echt van
die 303 geluiden met al die echo's, reverbs's enzo erover.
Dan krijg je van die space acid :)
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Ik weet wel een leuk hokje hoor en dat is Psi Trance

Ik had dit nummer echt helemaal niet van jullie verwacht.
Je kan het ook onder de oude noemer, goa trance, scharen. Vind ik dan.
Volgens mij klinkt dit nummer veel te gelikt voor Tony Black. Of willen jullie serieus geld gaan verdienen? ;)
Klinkt verder wel ok, op die te harde sample na.
 
Lekkere vocal!!:confused: 8) (ik zou hem 10db zachter afmixen..)

Het is inderdaad heel wat cleaner dan het voorgaande (beuk)werk. Waarom ineens die omslag?
Gooi open die distortions! daar ligt Tony Black"s kracht meer denkik>
 
Omslag..

Omslag..

Het is niet zozeer een omslag.. als meer een experiment. In deze vorm zullen we er als TonyBlack niet veel mee doen denk ik. Het is ook meer een solo ding, en zoals zo vaak.. ontstaan uit wat gepiel. Die hoge resonante deuntjes uit de Nord bevielen me wel.. zeker in combinatie met die baslijntjes.

Wellicht dat er in deze hoedanigheid nog een tweede versie komt (sorry.. maar ik denk dat het als nummer echt potentie heeft). Een andere mogelijkheid, waar we nog niet aan toe zijn gekomen, is om er een fikse 'eigen' 303 partij bij te schrijven.. en de SIDStation erbij te halen.. waardoor het geheel toch wat meer 'TonyBlack' zal klinken.

Maar ik waardeer jullie commentaar.. ook los van alles wat jullie denken dat TonyBlack is.. :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top