Hoop vragen ter informatie (uit interesse)

Origineel geplaatst door Gagarin12
Zou liever de "gebruik het forum" en "use fucking google" antwoorden niet meer willen horen
ik ben bang dat het gelijk op zal gaan met de antwoorden die jij dan WEL zou willen horen... m.a.w. dan zal er niemand meer wat zinnigs posten...
als jij "gebruik het forum" en "use fucking google" niet ter harte wil nemen en zelfs storend vind dan houd het op...
 
ok
nieuwe boog:
*beetje vraagjes over logic, logic studio 8 is de laatste nieuwe versie van logic. Is dit momenteel ook de beste versie van logic? ik vraag me dit af omdat na naar de prijs te kijken (479 op de site van apple gezien) ik het raar vind dat dit het top product is van apple voor muziek. Ik las nl vele commentaren in threads waar ableton vergeleken wordt met logic dat logic duurder is wat dus niet echt is, dit op oa djresource ed. Ook vraag ik me af of logic studio de beste versie was omdat ik dit tegenkwam:
http://www.orbit-proaudio.com/fr/produits/929/apple-logic-express-7.2.html
apple-logic-express-7.2.html
(hoop dat dit mag)
hoe kan het dat hier logic pro 7 wordt aangeboden voor 1029euro terwijl logic
studio de betere versie is en maar 479 staat?
*ook zag ik in de filmpjes die hier op synthforum te vinden waren met bekende producers zoals booka shade, d ramirez, ... dat zij logic gebruiken met pro tools. Maar ik dacht dat pro tools en sequencer was, dus eigenlijk een concurrent van logic, kan iemand me helpen? de website van digidesign of andere doet dit niet want ik snap niet wat ze willen zeggen.

dank u
 
ok
nieuwe boog:
*beetje vraagjes over logic, logic studio 8 is de laatste nieuwe versie van logic. Is dit momenteel ook de beste versie van logic? ik vraag me dit af omdat na naar de prijs te kijken (479 op de site van apple gezien) ik het raar vind dat dit het top product is van apple voor muziek. Ik las nl vele commentaren in threads waar ableton vergeleken wordt met logic dat logic duurder is wat dus niet echt is, dit op oa djresource ed. Ook vraag ik me af of logic studio de beste versie was omdat ik dit tegenkwam:
http://www.orbit-proaudio.com/fr/produits/929/apple-logic-express-7.2.html
apple-logic-express-7.2.html
(hoop dat dit mag)
hoe kan het dat hier logic pro 7 wordt aangeboden voor 1029euro terwijl logic
studio de betere versie is en maar 479 staat?


Nou dat komt dus omdat ze bij Apple zoveel mensen aan de splinternieuwe Logic (dat is dus Studio) willen helpen... daarom kost Logic Studio "maar" 479 euro, een upgrade vanuit Logic Pro 7 199 euro en vanuit Logic Express 299 euro... Aangezien Logic toch alleen op een Apple machine werkt, weten ze dat je al minstens 1049 euro in de Apple store hebt uitgegeven (als je die kosten erbij rekent lijkt het al heel wat)

vraag 2: Maar ik dacht dat pro tools en sequencer was, dus eigenlijk een concurrent van logic, kan iemand me helpen?
dank u

Ja poenige producers die Pro Tools en Logic gaan gebruiken..... wat raar he? Maarja je hebt ook mensen (rijke dumbo's) die EN Pro Tools EN Logic EN Ableton EN Nuendo EN Garageband EN nog allemaal hardware (= Yamaha EN Roland EN Kurzweil) en rare hardware (= Clavia EN Access EN Waldorf) dus ja eigenlijk mag je ZELF weten wat je (waarvoor) wilt gebruiken.... maarja niet iedereen heeft zin en tijd (en geld) om 5 softwarepakketten te kopen en 7 hardwarefabrikanten tevreden te houden..... Dus de meesten onder ons kiezen er 1 (of twee) en gaan voortaan daarmee aan de slag (of kopen meteen een Mac en dan zijn ze van al het gezeik af)
 
ja dat besefte ik wel, maar hoe gebruik je deze dan, heb iets gelezen van slave ofzo? en ze doen dit waarschijnlijk om het beste uit elk pakket te halen en dan deze te combineren?
en bedankt voor de logic oplossing
 
Em ja er is niet echt een (of twee) (of drie) vastgestelde manier(en) om met software te rocken.... zolang je op het eind maar hit songs op je harde schijf (USB stick) (DVD+R) kan opslaan......

hoe het zit met Pro Tools en Logic in duo-gebruik zit weet ik niet want ik heb geen Pro Tools (en okee, ook nog geen Logic)

Trouwens, die hippe gasten (met $$$) gebruiken alles tegelijk zolang de fabrikant maar met gratis gear (en genoeg $$) blijft smijten zodat mensen op forums (eigenlijk is het "fora",maar iedereen typt tegenwoordig "forums")gaan uitzoeken hoe die spullen eigenlijk het snelst te combineren zijn....... :mexico:
 
ok
nieuwe boog:
*beetje vraagjes over logic, logic studio 8 is de laatste nieuwe versie van logic. Is dit momenteel ook de beste versie van logic?
Voor Intel-Macs lijkt mij van wel ja, en hij kost stukken minder.

ik vraag me dit af omdat na naar de prijs te kijken (479 op de site van apple gezien) ik het raar vind dat dit het top product is van apple voor muziek.
Eerst (versie 7 en voorheen) kostte 't 999 euro ;)

Het is helemaal niet raar, maar het was nog niet van Apple - die hebben 't pas later overgekocht.

Ik las nl vele commentaren in threads waar ableton vergeleken wordt met logic dat logic duurder is wat dus niet echt is, dit op oa djresource ed.
Voordat Logic de prijs dropte was dat ook. Verder heeft Ableton een aantal voordelen boven Logic wbt. live-gebruik en DJing.

hoe kan het dat hier logic pro 7 wordt aangeboden voor 1029euro terwijl logic studio de betere versie is en maar 479 staat?
Duurder != beter en dit is gewoon een luie webmaster die even heeft liggen te slapen.

Versie 8 studio is gewoon een upgrade over 7 heen, dus beter, maar ook goedkoper. Er is geen versie 8 goudkleurige dongle ultra platinum of zo.

dat zij logic gebruiken met pro tools. Maar ik dacht dat pro tools en sequencer was, dus eigenlijk een concurrent van logic, kan iemand me helpen? de website van digidesign of andere doet dit niet want ik snap niet wat ze willen zeggen.
Houd in je achterhoofd dat de keuze voor je software grotendeels is gebaseerd op gewenning. Je gaat niet spontaan wisselen van sequencer als je er een gewend bent.

Ik zelf heb een hele tijd met Cubase gewerkt, van Cubasis tot SX 3. Omdat Cubasis het eerste programma was wat ik tegenkwam, ik thuis een PC had, en daarmee heb leren werken ben ik doorgegaan.

ProTools is weer andere materie, en ja, de website is redelijk nietszeggend ;). Je hebt 2 versies: de hele dure en de goedkopere versie. De hele dure vereist speciale hardware en audio-interfaces. De goedkopere gebruikt je PC om een deel van het werk te doen.

ProTools was van origine voor audio; Logic en Cubase voor MIDI, Ableton en ACID waren ook voor audio. Die mensen die er toen ingesprongen zijn hebben de keuze gemaakt op basis van de apparatuur en wat ze er mee doen, of domweg een vriend/kennis/muziekwinkelier die hun een demo heeft gegeven en wat uitleg. Gek eigenlijkl als je 't nagaat, maar zo gebeurt 't gewoon.

Dus, haal dat idee van "duurder" even heel snel uit je hoofd weg en ga kijken: wat voor computer heb je (PC of Mac), met welk materiaal werk je (MIDI, audio, beiden), welke software lijkt je interessant, en wat heb je te besteden?

Je kunt iets als Reason of FL Studio gebruiken als "plugin" in een programma omdat dat toegelaten wordt via een techniek genaamd ReWire. Ik start Ableton Live op, ik start Reason op, en hop, ik kan Reason als plugin gebruiken in Live.

Je gaat Cubase niet in Logic gebruiken; wat je wel hebt zijn z.g.n "VST wrappers" zodat je VST-plugins in ProTools kan gebruiken (het formaat van PT heet RTAS).

en ze doen dit waarschijnlijk om het beste uit elk pakket te halen en dan deze te combineren?
Of ze hebben op reis op hun laptop wat met Reason gespeeld, er iets leuks uitgehaald, en geen zin om dit allemaal eerst over te gaan zetten.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top