Geen geluid uit Cubase

revolutionitalo

Nieuwkomer
Lid sinds
16 september 2007
Berichten
13
Locatie
Uithuizen
Hoi beste freaks,

Ik ben een beginnende cubase gebruiker, en zit met een probleem,
Ik heb een Emu 0404, en werk met Cubase 4. Mijn vst instrumeten kan ik buiten cubase perfect afspelen (via CM UF5), via de asio out van mijn geluidskaart.
Alleen waneer ik een track aanmaak in cubase zie ik alleen de oranje balk oplichten, wat betekent dat het signaal wel binnenkomt. Ik krijg alleen geen output.

Ik heb mijn midi thru aanstaan in prefences, en in devices de emu 0404 als asio in en out ingesteld.
Heeft iemand een idee, wat de fout kan zijn,

Bij voorbaar veel dank,


Groeten Sander
 
euh, heb je wel het vst instrument geselecteerd(t) (ben slecht in d's en t's) bij de output?... of staat t kanaal niet per ongeluk op Mute (M)?
 
1. Stel de juiste ASIO driver in bij: Devices -> Device setup -> VST audio bay en het tabblad daar onder (ASIO driver)

2. Stel de inputs en outputs en bij VST connections (F4)

3. Maak een miditrack aan, selecteer bij de output van de miditrack het VST apparaat en bij de input de juiste input (duh)

Klaar is kees (anders is er iets mis)
 
het lukt nog niet

het lukt nog niet

Ik heb vandaag een nieuwe firewire kaart gekocht, De Focusrite Safir Pro26,
Alles werkt weer, maar het cubase probleem blijft.

Ik heb in Cubase Devices :VST: de Safir Pro geluidskaart gekozen, ook de miditrack instellingen staan bij input op all midi inputs, en output: de VST intrument.
De inkomende signaal (oranje balk) licht op, dus cubase ziet wel mijn keyboard, maar de groen/blauwe outputs doen niets.
Waneer ik buiten cubase een instrument gebruik dan speelt hij gewoon optimaal.

Zweten dus????
 
Hallo,


uithuizen, daar kom ik vlak vandaan: Winsum

In dit geval de preferences deleten van Cubase http://knowledgebase.steinberg.de/119_1.html

Mocht je dann noch steeds het probleem hebben, dan probeer een wave of een Mp3 te importeren om te kijken of je überhaubt geluid hebt. Als je dan ook geen geluid hebt, dan moet je bij VST connections (F4) alle "Busses" weghalen en opnieuw aanleggen.

Cubase 4 en de CME UF5 moet geen probleem zijn. heb zelf o.a. een CME UF 6.

Gr,

Chris
 
het werkt nog niet

het werkt nog niet

Hoi Chris,

Ik had ook geen audiogeluid, nu heb ik de busses verweiderd, en opnieuw aangemaakt.
Ik heb nu wel weer geluid vanauit een audiotrack, alleen vanuit mijn uf5, en korg padcontroler, alleen een binnenkomend signaal (oranje balk), waneer ik extern instrumenten gebruik, dan werken ze perfect.

Zou ik je mogen bellen, om advies? Ik ben al reeds 3 weken aan het klooien hiermee, verder heb ik de tuturials ook, maar deze kunnen me ook niet helpen.
mijn nummer is 0595-433444


Alvast erg bedankt,

Sander
 
Eindelijk gelukt...Chris bedakt...

Eindelijk gelukt...Chris bedakt...

Het is gelukkig gelukt door de prefences leeg te maken.
Ja hoor, weer geluid.

Erg bedankt Chris. Een hele last is van mijn schouders, in welke muziek style zit je?
Misschien kan ik je weer met iets terug helpen.

Groeten uit Uithuizen:dj:
 
Back
Top