sq reeks ensoniq transwaving

Origineel geplaatst door bikkel
De ESQ-1 en SQ-80 zijn toch het zelfde op de extra waveforms en wat randzaken als sequencer en floppy drive na?

volgens deze site [ post boven ]heeft de sq80
iets extra .......

ESQ1
* 8 CEM3379 VC Signal Processor
* 1 CEM3360 Dual VCA

Mirage
* 8 CEM3328 VCF

SQ-80
* 8 CEM3379 VC Signal Processor
* 1 CEM3360 Dual VCA
* 4 SSM2300 Analog Processo

zullen verder wel aardig t zelde zijn...

khad dit pixie nog niet geplakt,...vooruit




de sq reeks is dus wel volledig digitaal ....
vast wel ok voor tranz muziek ....zoon transwave synth
preset 1 ...gain open:duivels:
 

Attachments

  • sq80.jpg
    sq80.jpg
    9 KB · Bekeken: 43
Dit is toch wel echt een hele machtige bak.....ik heb het gevoel nu pas voor het eerst een echte synthesizer in handen te hebben. Helemaal niet spannend qua droge features, maar alles klopt gewoon aan deze machine. Het is ook heel makkelijk om hele vette geluiden te maken op deze machine, zelfs met maar een oscillator.

De klank is heel rijk en emotioneel, en lekker smerig. Kan een beetje richting Minimoog, Yamaha poly CS of natuurlijk een Wave neigen qua klank. Ik kan een akkoord inhouden van een pad of string sound en echt even een halve minuut rustig luisteren naar wat ik precies allemaal hoor, en dat gaat bij veel synthesizers toch sneller vervelen.
 
iemand die esq1 en sq 80 naast elkaar heeft gehad ? groot verschil ?
 
Origineel geplaatst door MadR
ohja der staat er 1 in de states voor 225 buy me know maar ik kan de shipping niet uitrekenen ( saffari ? osx? )

Wat heb jij betaald voor die esq1 bikkel ?

( ben trouwens benieuwd of ralph het aandurft :duivels: )

http://cgi.ebay.com/ENSONIQ-ESQ-1-D...ryZ64426QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem



Nee de SQ-1 is niet iets wat ik koop via Ebay of elders tenzij ik er spontaan tegenaan loop en het interessant geprijst is.
Ensoniq heeft soms de neiging om kapot te gaan beyond normal repair en je moet er maar net iemand voor vinden die hem wilt fixen.
Neemt niet weg dat ie erg ok is die SQ1

Volgens mij is de SQ-80 een doorontwikkelde variant van de SQ1....Met wat meer waves etc...ik geloof dat het verder een beetje op hetzelfde neerkomt.
Ik zou voor de SQ80 gaan als je er een wilt hebben..
 
Ik heb een SQ 80 dus kan alleen over deze iets zeggen, echt een zeer vette poly synth,
begrijp niet dat de prijs nog altijd zo laag is, maar dat wordt nog wel anders dat kan niet anders.
Als het een Moog SQ 80 was zou hij nu denk ik al € 3500,- opbrengen.
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik heb een SQ 80 dus kan alleen over deze iets zeggen, echt een zeer vette poly synth,
begrijp niet dat de prijs nog altijd zo laag is, maar dat wordt nog wel anders dat kan niet anders.
Als het een Moog SQ 80 was zou hij nu denk ik al € 3500,- opbrengen.

idd chronisch ondergewaardeerd
 
Ik heb vrij lang een Fizmo rack gehad maar uiteindelijk toch verkocht. Hij kon me toch niet echt bekoren, zowel qua sound als bediening. Zo ontstemden tijdens het editten regelmatig spontaan de oscillators, en dat voor een digitale synth :confused: Was wel irritant dus.

Maar het is op zich wel een aparte bak. Ik had altijd het gevoel dat Ensoniq er net even te weinig aandacht aan heeft besteed om hem helemaal "af" te maken.

De EPS-16 plus heb ik nog wel en die heeft naar mijn weten ook transwave-achtige functies om je samples te manipuleren.
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Nee de SQ-1 is niet iets wat ik koop via Ebay of elders tenzij ik er spontaan tegenaan loop en het interessant geprijst is.
Ensoniq heeft soms de neiging om kapot te gaan beyond normal repair en je moet er maar net iemand voor vinden die hem wilt fixen.
Neemt niet weg dat ie erg ok is die SQ1

Volgens mij is de SQ-80 een doorontwikkelde variant van de SQ1....Met wat meer waves etc...ik geloof dat het verder een beetje op hetzelfde neerkomt.
Ik zou voor de SQ80 gaan als je er een wilt hebben..

txs .. en idd ensoniq is :duivels:
 
Origineel geplaatst door MadR
ohja der staat er 1 in de states voor 225 buy me know maar ik kan de shipping niet uitrekenen ( saffari ? osx? )

Wat heb jij betaald voor die esq1 bikkel ?

( ben trouwens benieuwd of ralph het aandurft :duivels: )

http://cgi.ebay.com/ENSONIQ-ESQ-1-D...ryZ64426QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik heb er ik geloof 181 euro voor betaald. Helaas op zich wel een redelijk verknakkerd ding, ik moet hem nog een keer van een nieuwe batterij voorzien en dan gelijk weer het keyboard en de dekplaat weer goed vast zetten. Daarentegen zat er wel een cartridge bij, en is hij cosmetisch 7/10, reden voor mij om er toch op te bieden.

Wat me wel opvalt is dat als ik 181,30 als maximum instel weer toevallig die prijs op 181 uit komt.....had bij de vorige eBay veiling ook al zoiets dergelijks.... Tja ik bied nou eenmaal de prijs die ik er voor wil geven plus nog een random bedrag er bovenop van +/- 6 euro omdat ik anders baal dat ik niet net ff wat meer geboden heb.....
 
Dit is nog wel interessant:

http://www.planetz.com/forums/viewtopic.php?p=31233

De rauwe waveforms van de SQ80.

Volgens mij heeft de SQ80 vooral wat meer attack waveforms en dat soort grappen waarmee je net ff wat leukere geluiden kan bouwen die je met subtractief niet snel bouwt.


Overigens heb ik een 'kick' waveform in de ESQ-1 zitten die gewoon als een normale waveform klinkt. Wat is hier de bedoeling mee?
 
De jongen die de SQ80 van me kocht ging helemaal los joh...Hij was zwaar fan van het toetsbord etc op de SQ80. Volgens hem was het een 1e klas performance synthesizer. Ik moet hem gelijk geven dat ie best ok is gebouwd was en strak klonk.
Ik kocht hem bij een muziekzaak in Limburg. Daar was alles duur behalve de SQ80..die mocht voor een iets betere prijs weg.

De Fizmo is wat dat betreft een verhaal apart. Die lijkt altijd kapot te zijn. Iets met de voeding of zo...

Toch blijft Ensoniq charmant, de ASR10 is natuurlijk klassiek, Mirage voor de die hards. DP4, DP2...allemaal klassieke bakken.
Een oude EPS kan al best veel voor je sound doen...lekker gruizig....
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
De jongen die de SQ80 va me kocht ging helemaal los joh...Hij was zwaar fan va het toetsbord etc op de SQ80. Volgens hem was het een 1e klas performance synthesizer. Ik moet hem gelijk geven dat ie best ok is gebouwd en strak klonk.
Ik kocht hem bij een muziekzaak in Limburg.
De Fizmo is wat dat betreft een verhaal apart. Die lijkt altijd kapot te zijn. Iets met de voeding of zo...

ja bar he ...hier opt forum ister ook eentje met een stukke
maar istook niet soo dat ensonig in de tyd van de fizmo bv al zn spul ergens anders [japan of de filipijnen 8o) ofso liet bouwen ]
want daarna zijn ze out of buisnis gegaan ,..en in de sound kaarten terecht gekomen

nee oudspul ensoniq is zwaar ok
:Z :okdan:
 
Origineel geplaatst door bikkel
Dit is nog wel interessant:

http://www.planetz.com/forums/viewtopic.php?p=31233

De rauwe waveforms van de SQ80.

Volgens mij heeft de SQ80 vooral wat meer attack waveforms en dat soort grappen waarmee je net ff wat leukere geluiden kan bouwen die je met subtractief niet snel bouwt.


Overigens heb ik een 'kick' waveform in de ESQ-1 zitten die gewoon als een normale waveform klinkt. Wat is hier de bedoeling mee?
Gaaf. Ik ga zo eens wat van die golfvormen in 'm Evolver proberen te zetten :)
 
Back
Top