Muzikanten vermelden op Synthwiki?

wiki's betrouwbaar?

wiki's betrouwbaar?

Origineel geplaatst door dr.DRé
in wiki's hoort alleen te staan wat absolute de waarheid is en je 100% aan kan nemen dat het zo is.

Lees dit dan maar eens...
 
Re: wiki's betrouwbaar?

Re: wiki's betrouwbaar?

Origineel geplaatst door n303y
Lees dit dan maar eens...

Ik wil die discussie hier verder niet voeren.

De bedoeling van onze SynthWiki is, dat we zo veel mogelijk accurate data van alle studiogerelateerde apparatuur hebben.
Of een leverancier dit nu invult of een forumlid, dat moet in dit geval niets uitmaken. Het aantal toetsen, oscillators e.d. van een synths zal er niet anders door worden...

Weet je de eigenschappen van een apparaat, wees dan zo vriendelijk, schrijf je in op www.synthwiki.nl en vul de wiki aan !
 
Artiesten hebben als probleem naamsbekendheid; wanneer is iemand "notable" genoeg? Op Wikipedia zelf is hier ook al genoeg gerotzooi over, dus kijken wij er naar en zeggen we "hop, alleen gear dan maar, da's tenminste na te trekken". Verder is het "deze artiest gebruikt synth X" tegenwoordig niet meer te doen; je hebt geen mensen meer die alleen maar met een Minimoog en Prophet werken maar een hele batterij hard- en software hebben, en zoals het Cher-effect verhaal bewijst wil men de waarheid ook nog wel eens verdraaien om productiegeheimen te bewaren.

Wat het gedoe over structuur betreft : nee, die 20 Geocities pagina's of het zwaar verouderde Vintagesynth (wordt helaas niet meer geupdate) - da's pas structuur ;). Wil ik wat over een synth weten, dan kom ik bij 5 verschillende fan-sites uit met dode links, lo-fi realplayer demo's en kleine plaatjes, in alle talen behalve NL.

Nu heb je de kans. Jij hebt een synth die anderen niet hebben of waar anderen nooit iets over hebben geschreven? Schrijf. Je hebt geen hosting nodig, daar zorgt de Synthwiki voor, en je hoeft ook geen HTML te leren; de Wiki-code is eenvoudiger. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je informatie niet onaantastbaar en heilig is.
 
Wat wel misschien handig is. Is een verzameling "howto's". bv
Howto maak choir sound met FM of eh .. Howto sidechain etc. Genoeg te verzinnen.

Of net als tweakers per kwartaal bv een best buy guide.
Workstation < 1000€
geluidkaart < 100€
Monitoren < 300€

Op de meeste dit soort vragen krijg ik meestal als antwoord "gebruik de search engine". Of veel te lange threads met weing info.

Gr,

Michael
 
Back
Top