op zoek naar een Drumcomputer

onzefree

synths are alive
Lid sinds
11 oktober 2006
Berichten
373
Locatie
Nijlen
Wel, Mijn besluit staat vast, ik ga me een drumcomputer of drumpad aanschaffen!
Maar nu toch wel wat hulp gezocht!
Ik heb een eerder beperkt budget (echt beperkt; minder dan 300 of 250 of minder)
En ik ken nog niet echt veel van de verschillende modules, dus ik vraag hier om raad; wie kan me er eentje aanraden?
Moet ik voor een drumpad of drumcomputer gaan?

Liefst met een midi-in.... (eventueel handig als k ff rap een arrangerkeyboard wil aansluiten :W )
 
Drumcomputer

Drumcomputer

Als je nog even vermeld voor welke muziekstijl(en) je deze drumcomputers wilt gaan gebruiken, krijg je betere antwoorden, denk ik.
 
FF alles gebundeld;) .

Die definitie van drumcomputer had ik ook, maar hoogstwaarschijnlijk is mijn def.van drumpad verkeerd dan.
Het verschil, mijn ideetje:eureka: :confused: , was dat een drumcomputer enkel gwne insteltoetsen heeft en een drumpad ook geschikt is om met sticks op te spelen, + eventueel de functies van een drumpc.

Muziestijl; pop, rock, disco (techno en elektronic misschien later, in een ander tijdperk, het moet een beetje passen bij mijn jv .;) )

de drumpc/pad zou handig zijn naast mijn jv, kan ik eerst drum inspelen, dan piano ofzo derover. (dus mijn begeleiden kunnen opnemen)
Of de drumbegeleiding ontwikkeld in de band handig in de drumpc steken (oorspronkelijk door drummer gemaakt, maar opgenomen thuis voor practice)

Of arrangerkeyboard aansluiten (midi-in in drumpc?) op de drumpc, voor een degelijk drumgeluid, met snelle presets uit het keyboard.

de drumpad voor wat oefenen met de sticks, :dj: en uiteindelijk makkelijker inspelen van de loops (ofzo hé, weet nog niet perfect hoe dat ineen zit....

Alvast bedankt voor de comments!:okdan:
 
Een drumpad bestaat uit (meestal) 6 of meer rubberen vlakken waar onder elke vlak ("pad" genaamd, spreek uit als "ped") een apart geluid zit. Als je mazzel hebt maakt de positie waar je precies er op mept ook nog uit: als een pad met een cymbal overeen komt is het midden de "bell", en aan de rand hoor je wat je normaal hoort (rim? weet even niet wat de drumterm hier voor is). Als je geen mazzel hebt is het verschil vaak alleen qua volume merkbaar: harder meppen = harder geluid.

Bij de Roland drumpads (SPD) en de Alesis die recentelijk is uitgekomen zit er geen drumcomputer in - een drumcomputer is niks anders als een sequencer met vrijwel allemaal drumgeluiden.

Wil je dat wel, dan moet je kijken naar de DD-drums van Yamaha; die hebben de pads en de sequencer. Die zijn echter ietsje minder professioneel.

Wil je een aparte drumcomputer, dan kom je bij de Boss DR serie uit (Zoom heeft er ook een, de RhythmTrak). Daar zijn de pads weer niet groot van, maar daar zit wel vaak een uitgebreide sequencer in.

Idealiter kom je toch op een combinatie uit; en dat gaat over je budget heen, ben ik bang.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Een drumpad bestaat uit (meestal) 6 of meer rubberen vlakken waar onder elke vlak ("pad" genaamd, spreek uit als "ped") een apart geluid zit. Als je mazzel hebt maakt de positie waar je precies er op mept ook nog uit: als een pad met een cymbal overeen komt is het midden de "bell", en aan de rand hoor je wat je normaal hoort (rim? weet even niet wat de drumterm hier voor is). Als je geen mazzel hebt is het verschil vaak alleen qua volume merkbaar: harder meppen = harder geluid.

Bij de Roland drumpads (SPD) en de Alesis die recentelijk is uitgekomen zit er geen drumcomputer in - een drumcomputer is niks anders als een sequencer met vrijwel allemaal drumgeluiden.

Wil je dat wel, dan moet je kijken naar de DD-drums van Yamaha; die hebben de pads en de sequencer. Die zijn echter ietsje minder professioneel.

Wil je een aparte drumcomputer, dan kom je bij de Boss DR serie uit (Zoom heeft er ook een, de RhythmTrak). Daar zijn de pads weer niet groot van, maar daar zit wel vaak een uitgebreide sequencer in.

Idealiter kom je toch op een combinatie uit; en dat gaat over je budget heen, ben ik bang.

Hmm, dankjewel voor de uitleg.
Ik zal eens moeten rondloeren denk ik:walker: .
tenzij iemand een aanbod kan doen!
(ik heb er al enkele gehad maar die waren letterlijk onbereikbaar )
 
Idd wat Yoozer zegt:

Op deze kan je met stokken rammen maar wat je erop heb geramt kan meestal je niet opslaan.
Wel vet om een VST-synth of een hardware-synth mee aan te sturen. (midicontroller)

Roland SPD-20
ElecDrumsRolandSPD20.jpg


Deze vind ik zelf toffer want deze hier onder hebben een sequencer aan boord en je kunt dus meerdere drumpatronen programeren en naderhand dus weer afspelen.

Korg ER-1
ER-1.jpg


Roland TR-808:{
808.jpg
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Idd wat Yoozer zegt:

Op deze kan je met stokken rammen maar wat je erop heb geramt kan meestal je niet opslaan.
Wel vet om een VST-synth of een hardware-synth mee aan te sturen. (midicontroller)

Roland SPD-20

Deze vind ik zelf toffer want deze hier onder hebben een sequencer aan boord en je kunt dus meerdere drumpatronen programeren en naderhand dus weer afspelen.

Korg ER-1

Roland TR-808:{

Dat ga ik onderzoeken, thx voor deze infoo!:okdan: :halleluja
 
Back
Top