Analoge Poly/mono Synth 4 RSB

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
bit99, Yamaha SY of DX synthesizer of Korg DW-8000 hebben allemaal veel ste weinig knopjes.
Waldorf is ni analoog, jeetje zeg wat een zeikerd ben ik zeg :)

tog bedankt voor het mee denken

Tja een Six~Trak heeft ook geen knopjes, waarom wil je die dan?

Ik heb een Siel Mono gekocht voor de prijs van 0,1875 Pro-One, en die blaast qua filter de meeste opties hier in deze thread wel weg. Van die BAAAUUUWWW BAAAUUWWWW Korg MS-20 high- en lowpass met resonance tegelijk basjes, Jamaicaanse subbass, fout mono chorus, you name it.

Ik ga er binnenkort MIDI en AUDIO IN op zetten als dat een beetje redelijk te fixen is, dan heb ik toch voor vrij weinig geld een ontzettend leuke bak.
 
als je echt persee knoppen wilt. p600 toch wel erg toffe bak die behoorlijk vies/fel kan klinken.
ms20 is ook okee hoewel ik persoonlijk dat type scheurgeluid een beetje té vind.
erg dikke bassen moet je van beide overigens niet verwachten.
zelf zou ik waarschijnlijk toch doorsparen voor een pro1 (of wachten op een redelijke geprijsde).
 
Origineel geplaatst door murc
EEN ELKA EK-22, 6 DCO/VCO Curtis cem chips..maar klinkt veel ruiger als de korg polysix, Jupiter 4
wel effe stapsgewijs programmeren maar dat is binnen 5 minuten door mij over te brengen..
je kunt 2 sounds-layeren, en da's echt BUNKEREN...overcompleet dus..lach prijs 200 Euro inclusief manual.
Oh ja ..heeft MIDI !!

uhhmurc ik denk dat een jp4/pol;y6 toch eg meer ballen hebben dan een
allin one chip ...cem ? welke
is denk ik byna zelfde synth as bv een bitt99
wat nie wil zeggen dat ie ruk is is gewoon een goed[kopere lekkere poly synth ...met midi

major hostage verkoopt etr een ....voor veel minder alleen wel effe ophalen in zeeland?

:doei:
 
Origineel geplaatst door R-ond
uhhmurc ik denk dat een jp4/pol;y6 toch eg meer ballen hebben dan een
allin one chip ...cem ? welke
is denk ik byna zelfde synth as bv een bitt99
wat nie wil zeggen dat ie ruk is is gewoon een goed[kopere lekkere poly synth ...met midi

major hostage verkoopt etr een ....voor veel minder alleen wel effe ophalen in zeeland?

:doei:

New zeeland....?


Da's denk ik wel het probleem van de Elka, Italianen en synths..na de synthex was het helemaal over en uit...
Hoewel ik de Viscount OB 12 ook een wonder vind !!, maar daar gaan we weer..het is Italliaans dus..?
maar ik ben een echte fan, .en ken het vergelijkingsmateriaal...ook de echte Oberheims leggen het af.
Maar dat mag dan weer niet worden gezegd...die klinken dan anders..Jahaa, kwalitaief subtieler..want de oude namen moeten hoog gehouden worden anders ben je "niet deskundig"...

De door jou genoemde bakjes moeten echt wel aan de mengtafel, daar hebik dus bij de ELKA geen of veel minder behoefte aan..

Oberheim matrix 6 komt denk ik het dichtste in de buurt..zeker ook de bediening is vergelijkbaar..da's veel ninder dus..die bediening,,je moet wel de klassieke opbouw weten .
wel hoor je bij het verschuiven de stapjes soms wel klikken..maar als de sound geknutselt is
heb je daar geen last meer van.
Op de Elka zit zelfs een Arabischetoonhoogte instelling// scaling...
Dan weten DE "kenners al genoeg" DAT KAN NIETS ZIJN JAHAAA...!!

Maar het grote pluspunt is dus het layeren, van 2 bijna licht verstemde verschillende sounds, en dan laat hij jouw voorbeelden echt achter in Verweggistan...


Murc

:walker:
 
Origineel geplaatst door murc
New zeeland....?


Da's denk ik wel het probleem van de Elka, Italianen en synths..na de synthex was het helemaal over en uit...
Hoewel ik de Viscount OB 12 ook een wonder vind !!, maar daar gaan we weer..het is Italliaans dus..?
maar ik ben een echte fan, .en ken het vergelijkingsmateriaal...ook de echte Oberheims leggen het af.
Maar dat mag dan weer niet worden gezegd...die klinken dan anders..Jahaa, kwalitaief subtieler..want de oude namen moeten hoog gehouden worden anders ben je "niet deskundig"...

De door jou genoemde bakjes moeten echt wel aan de mengtafel, daar hebik dus bij de ELKA geen of veel minder behoefte aan..

Oberheim matrix 6 komt denk ik het dichtste in de buurt..zeker ook de bediening is vergelijkbaar..da's veel ninder dus..die bediening,,je moet wel de klassieke opbouw weten .
wel hoor je bij het verschuiven de stapjes soms wel klikken..maar als de sound geknutselt is
heb je daar geen last meer van.
Op de Elka zit zelfs een Arabischetoonhoogte instelling// scaling...
Dan weten DE "kenners al genoeg" DAT KAN NIETS ZIJN JAHAAA...!!

Maar het grote pluspunt is dus het layeren, van 2 bijna licht verstemde verschillende sounds, en dan laat hij jouw voorbeelden echt achter in Verweggistan...


Murc

klopt wel datie op matrix6 lijkt ...hebik ook gehad ,..was een fyne masterkeys ook
trek de matrix mod. eraf en je hebt een soort elka ek22

maar de bit kan bv ook layeren ,../spilt enz


:walker:
 
Al eens gedacht aan de PerFourmer van Vermona? :D

Hele leuke specs, vet geluid. Analoog, monofoon 1-4 x, polyfoon 4 stemmig, duofoon x2, heel flexibel. saw en pulsejes, noise, ext. input op elk kanaal, FM mod, direct outs en inserts op elk kanaal... Vette filters. Mogelijkheid om CV in te laten bouwen (de mijne heeft midi).

Check deze thread voor info.


en yup, ik heb er één te koop staan ;)
 
MFB Synth II inderdaad, ook analoog, lekker compact met knoppen, MIDI, audio in en 3 VCO's...
Maar niet vintage ofzo...
 
Origineel geplaatst door scarum
Al eens gedacht aan de PerFourmer van Vermona? :D

Hele leuke specs, vet geluid. Analoog, monofoon 1-4 x, polyfoon 4 stemmig, duofoon x2, heel flexibel. saw en pulsejes, noise, ext. input op elk kanaal, FM mod, direct outs en inserts op elk kanaal... Vette filters. Mogelijkheid om CV in te laten bouwen (de mijne heeft midi).

Check deze thread voor info.


en yup, ik heb er één te koop staan ;)

idd s..marcus...dikke bak denk ik veel specs ...ook net beetje buiten mn budget
maar best een byna modulaire opzet
lijk veel op de monopoly
:halleluja
 
Akai AX-60 is misschien wel iets voor jou. Bruut geluid, arpeggio, veel sliders, knopjes en meer. Onderschatte synth imo en voor zover ik weet dik binnen je budget
 
Wow, idd die AX-60 is erg vet. net ff wat demo geluisterd maar dat beviel mij erg goed.
Er zijn er niet veel verkocht op dit forum maar het lijkt mij een erge interesante bak.

Mijn lijstje begint alweer kleiner te worden.

- Juno 60
- Prophet 600
- Akai AX-60
- Sixtrak
- monopoly/ polysix (wat is het grootste verschil tussen die twee eigenlijk??)
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Wow, idd die AX-60 is erg vet. net ff wat demo geluisterd maar dat beviel mij erg goed.
Er zijn er niet veel verkocht op dit forum maar het lijkt mij een erge interesante bak.

Mijn lijstje begint alweer kleiner te worden.

- Juno 60
- Prophet 600
- Akai AX-60
- Sixtrak
- monopoly/ polysix (wat is het grootste verschil tussen die twee eigenlijk??)

idd waar en de ax60 heeft schuiven ala juno en egte vcos, integenstelling tot mn oudere ax80
die ook rete fat ...mooi kan klinken trouwens
je moet denken aan 3a400

poly six en monopoly totaal verschillende structuur synths
allebei wel dezelfde chips / electronica componenten aande basis

bv de monopoly kan op diverse manieren bespeeld worden
metje handen / voeten kin ...enenene
grapje
is gewoon 4vcos.sync twee lfos en x/y mod dus een egte weirdo freak bak
geen poly synth eiegnlijk [vindtik!]

de poly six is qa sounds anders ...hoe? dan de j60
sommige [smackos ] zeggen j60 = wolliger ...de p6 is meer bright / helderder ofso
[oude draads lezen]

monopoly een erg leuke heftige synth die veel diversiteit oplevert ...meernog dan pro one denkik?
pro 1 =mono prophet [who beats that!!??!!}

dus die van scarum de vermona performer is ook erg ok!
das een monopoly ,....die een andere naam draagt en meer
[kost ook wel wat = ook wat denkik]


asje dat in modules wil kopen qa modulair ben je veeeeel meeer kwijt qa opstelling


oja laatste nog asje een keuze moet maken
plan dit mee
1 osc = j60/p6/ax60
2osc = bv ax80 p600/ en meer
4 osc monopoly / performer ....

3 osc = mfb ...se-1

sound bepalend voor je synth

vx600 nakai ook erg dik kost wel meestal 600+
cem chips bak met unison mode enso ...
:okdan:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top