Aanbieding gekregen : Yamaha S90 tegenKurzweil K2600S

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Beste Synthforum lezers,

Ik heb een aanbieding gekregen om mijn Yamaha S90 tegen een Kurzweil K2600s te ruilen.

Ik ken deze synth niet. Raden jullie mij dit aan of af?

Ik zie behoorlijk positieve reviews staan over dit apparaat.

Ik wil hem o.a. gebruiken voor masterkeyboard (dus toetsaanslag is erg belangrijk) en ik vind de geluiden van de Yamaha S90 (onboard) een beetje saai.

Weet iemand misschien ook een site waar ik de geluiden van dit apparaat kan luisteren zodat ik een indruk kan krijgen hiervan?

Bvd!
 
Meteen doen, de Kurzweil is een veel betere synth en heeft wel een sequencer en een sampler. Ook is de synthese van de kurzweil eigenlijk een hybride s&s plus VA met heel veel algorhytmen. Je kan werkelijk bijna 1 miljard geluiden maken met maar 1 sample, die dan door de vele waveshapers wordt gehaald. Reken er wel op dat de K2600S geen beginnerssynth is en je er menig uurtje mee zoet zal zijn:)
 
De Kurzweil is heftig! Veel uitgebreider dan de S90: super synth (VAST), sampler, sequencer, veel sounds, speciale orgel modus, etc...

De waarde van de Kurzweil is sterk afhankelijk van de opties die er bij/in/op zitten, met name de soundROM's en geheugen... Let wel ff op: de S90 heeft een 'piano' keyboard, maar de K2600s een 'synth' keyboard met 76 toetsen. de K2600xs heeft wel een 'piano' keyboard met 88 toetsen... hij is blijkbaar ook heel zwaar!

Persoonlijk vind ik het geluid van Kurzweil onovertroffen (voor wat betreft romplers) en boeiend blijven itt de andere romplers die ik gebruikt/gehoord heb...

meer info en mp3's op de Kurzweil site
 
De geluiden zijn inderdaad te gek!

Maar ik ben bang dat mij de toetsaanslag tegen valt want die is zo heerlijk van de Yamaha S90...
 
Plus: deze Kurzweil-series wordt niet meer officieel ondersteund door Kurzweil zelf, dus reparatie zal steeds moeilijker worden. Ik ben zelf ook een Kurzweil-fan, maar dit heeft me er toch van weerhouden heel actief naar een k2600* te blijven zoeken.
 
Origineel geplaatst door MvD
Ik kan de Yamaha S90 (die heb ik zelf) ruilen tegen de Kurzweil K2600s (het gaat dus om de Kurzweil).

:D Stom... ik dacht.... nou ja, da's duidelijk

:biertje:
 
Origineel geplaatst door Meinte37
Plus: deze Kurzweil-series wordt niet meer officieel ondersteund door Kurzweil zelf, dus reparatie zal steeds moeilijker worden. Ik ben zelf ook een Kurzweil-fan, maar dit heeft me er toch van weerhouden heel actief naar een k2600* te blijven zoeken.


Huh, ze worden nog steeds nieuw verkocht..?
 
Morel heeft ze vaak 2ehands voor een prikkie (denk aan 1200-1400 euro), ex-joopvandeende bakken.
 
Back
Top