Casio DH-100 piepvraag

reddread

Muzique Plastique
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
4.611
Locatie
Friesland
Ik heb mezelf voor weinig geld getrakeerd op een casio DH-100.
Verkoper gaf aan dat ie waardeloos was doordat er een doordringende piep/kraak in zat.

Na enig gegoogle kwam ik er achter dat dit een bekend euvel is dat relatief eenvoudig te verhelpen schijnt te zijn.
Ik heb er zelf echter geen ervaring mee en vroeg me af of hier mensen zijn de hun casio hebben gefixed en de ervaringen wllen delen.

Ik heb het ding eigenlijk gekocht als alternatieve midicontroler en dat werkt prima, maar toch lijkt het me ook leuk om af en toe gewoon wat te pielen op de interne geluiden
 

Attachments

  • dh-100.gif
    dh-100.gif
    9,1 KB · Bekeken: 61
Zijn hier uberhaupt mensen die ervaring met dit apparaat hebben.
Hij ziet er wat toyish uit maar heeft toch leuke specs.

aanslaggevoelig of liever gezegd aanblaasgevoelig, portamento en aftertouch!!

wel monofoon, want dat is een sax nu eenmaal.

toch leuk om via een andere manier van spelen weer nieuwe ideeen op te doen.

nu staat nog een casio midigitaar op de verlanglijst.:D
 
Origineel geplaatst door reddread
Zijn hier uberhaupt mensen die ervaring met dit apparaat hebben.
Hij ziet er wat toyish uit maar heeft toch leuke specs.

aanslaggevoelig of liever gezegd aanblaasgevoelig, portamento en aftertouch!!

wel monofoon, want dat is een sax nu eenmaal.

toch leuk om via een andere manier van spelen weer nieuwe ideeen op te doen.

nu staat nog een casio midigitaar op de verlanglijst.:D
;) Ik heb er een gehad. Maar die was ook niet helemaal 100. De mijne klonk vals. Ik heb hem een tijdje in huis gehad en weer geruild met een kennis van me. Ik had de mijne gratis gekregen dan is het een leuk ding.
 
dh100 fixen

dh100 fixen