Plugins of hardware effecten speciaal voor het maken van JINGLES .....

A.V producties

Goeiendag eem !
Lid sinds
23 mei 2006
Berichten
300
Locatie
Op een eiland in de zon !
hallo,

Ik heb een vraag :

ik maak eingelijk al jaren simpele jingles , met achtergrond muziekje er bij en wat inspreken . Nu hoor ik ook vaak op de radio dat er effecten zoals telefoon geluid voor het aanvragen van een verzoek in dit geval en stemvervorming !!.

kan iemand mij vertellen wat voor pakket plugins ik hiervoor moet aanschaffen of mischien hardware modules ???

Wie kan mij helpen ??

Groetjes,

Arjan
 
Ligt er aan welk softwareprogramma je gebruikt. Ik gebruik zelf Adobe Audition en daar zitten al een hoop leuke effecten in die de door jouw gevraagde mogelijkheden kunnen realiseren.

Anders kom je in de grote grijze massa van de VST plugins. Kwalitatief is Lexicon top maar daar betaal je dan ook voor. Probeer anders eerst een paar demo's voor je iets gaat kopen.

Succes met de zoektocht
 
..

..

Ja ok , Lexicon effect heb ik al trouwens .

Hoe kan ik dat dan het beste doen dan ? en Ik bedoel ook , vaak hoor je bij een jingle dat er gekke geluidjes door het praten heen zitten , of bel naar de hotline en dan hoor je zoon telefoon geluidje en stemvervorming .Hoe krijg ik dat ? Aangezien ik veel producties heb voor radio stations

Groetjes,

Arjan
 
De stemvervorming van een telefoon is het makkelijkste wat er is. Gewoon een deel hoog en laag er uit halen en klaar is Kees/Arjan.

Met welk programma werk je?
 
Nu ben ik het spoor bijster. Bedoel je een effect op een stem (zoals een galm) of de verschillende geluidseffecten waar jingles (production elements/libraries) mee gemaakt worden.

Deze laatst zijn gewoon te koop op cd. Voor de meeste heb je een extra hypotheek nodig maar er zijn ook goekoper te vinden.
 
vreemde klantenschare heb je als je dit al jaren doet en dit soort dingen nog niet onder de knie hebt hehe

does een voorbeeldje van iets wat je zou willen kunnen maken
 
Hoi allemaal,

Ik maak "schlager" muziek en het volkse repertoire (klinkt toch even wat mooier dan piratenmuziek) voor mijn brood.
Dit doe ik al vele jaren (en met succes trouwens, maar dat terzijde).

Wat ik gebruik aan gear is niet eens zoveel anders als uit de dancescene of wat dan ook. Ben ook gek op Moogs en CS80monsters hoor...m'n hart klopt ook sneller van een linndrum LM2

Veel effecten gebruiken we niet eens. Maar wel Highend. De mixen in ons genre moeten vaak goed en gelikt in elkaar zitten....kom je al gauw minimaal op een Lex Pcm90 enzo. Galmpje op de zang met lichte predelay en lang staartje.
Drums fijn plaatsen in een mooie ruimte en wil ik wat schlagerknallen 8) gooi ik een gated reverbje op de de snare en kick.

het is geen kwestie van wat voor apparatuur je nodig bent....da's in grove lijnen namelijk hetzelfde!
Het is hoe je het gebruikt en met wat voor oortjes je te maken hebt. Je moet "luisteren" naar tracks om te weten hoe je ze zou kunnen maken...kun je dat niet? moet je dat leren. Veel demo's checken van bakken...muziekwinkel induiken en naar verschillende synth's luisteren. Dan hoor je vaak wel wat bekende dingetjes voorbijkomen en dat kun je dan weer gebruiken. Bekende voorbeeld van de JV10/2080 is de Patch"D50stack"...hoppa...instand fransie bauer. Isniemoeilijk duzzz

Je moet er gewoon veeeeeeel tijd insteken en mischien net als ik, veeeeeeel uitproberen. Bevalt 't? houden maar...bevalt 't niet? Weer verkopen....

Mijn gearlijstje (totaal niet compleet...maar om een beeld te geven)

Console: Sony DMX R-100
Effecten: Lex PCM90/80/60/224x, Kurzweil KSP8 (nogmaals thanx OJS!! monsterfx!) en wat rolandspul
Modules:JV2080 (3x) met bordjes, Triton,Trinity,Jd800,Sy99, EX5R,Tg500,M1r, Wavestation,Matrix1000,VirusB en ga zo maar door
Preamp en derg: Focusrite Red7 en 2, Bellarispul, Spl en de noodzakelijke comp/gates en lim's
Software: Cubase4, soundforge9,Native vsti's, spectrasonics,Korg, Arturia spul,Sonnox Oxford Plugins en Waves voor de mastering en dergl.

Wil je een akkordeon of gitaar horen? Moet je 't met een echte inspelen of iemand inhuren...je kunt het wel uit bakkies willen halen, maar nothing beats the real thing.

Zo...mischien heb je hier iets aan?
 
.

.

redsound en fjouz ,

Ik maakte voorheen altijd jingles op een hardiskrecorder . nu met cubase . een mengtafel en een mic en thats it . Ja op de hele track en galm er onder door . Maar ik hoor ook vaak , stemvervorming , leuke effecten zoals versnelling muizenstem en vaak met muziek dat je eerst de intro hoort en dan ook gelijk het refrein , terwijl dat orgineel niet zo is . Dat dat er in wordt gemixt . Dus als ik het goed begrijp zijn hier speciale cd's en of software pakketen te koop ?

Groetjes,

Arjan
 
Arjan,check out de cd's van 'West-One' dit is top-Q en speciaal voor broadcast/film/jingles,wel duur maar uniek..
 
Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door A.V producties
Klopt , zo doe ik het nou ook . Maar in de piratenwereld zitten er vaak de gekste dingen onder door !. effecten !

zal toch niet zo gek moeilijk zijn ?

gebruik wat galmpjes, echootjes, phasers of flangers.... er zijn genoeg redelijke effecten gratis te downloaden. Kwestie van 3 minuten zoeken op de juiste plaats :)

kvraudio.com dus
 
Of als je het allemaal realtime wilt doen zonder eerst te kijken welke plugin aanstaat, probeer een Korg Kaosspad (2 of 3).
 
Re: .

Re: .

Origineel geplaatst door A.V producties
redsound en fjouz ,

Ik maakte voorheen altijd jingles op een hardiskrecorder . nu met cubase . een mengtafel en een mic en thats it . Ja op de hele track en galm er onder door . Maar ik hoor ook vaak , stemvervorming , leuke effecten zoals versnelling muizenstem en vaak met muziek dat je eerst de intro hoort en dan ook gelijk het refrein , terwijl dat orgineel niet zo is . Dat dat er in wordt gemixt . Dus als ik het goed begrijp zijn hier speciale cd's en of software pakketen te koop ?

Groetjes,

Arjan



versnelling muizenstem: standaard aanwezig in meeste audio-editors (audacity/audition/...)
muziek dat je eerst de intro hoort en dan ook gelijk het refrein: euh... dit is toch gewoon knippen en plakken in de audio ???

als je hiervoor speciale cd's nodig hebt, heb ik toch ook echt m'n twijfels bij (jou of) je clienteel hoor...

ben je nieuw en weet je (nog) niet je dit allemaal doet, no problem, vraag gerust,
maar kom dan aub niet af met "ik maak al jaren jingles" :stupid
 
...

...

Jullie begrijpen mijn vraag niet , laat ook maar wezen .

Ik maak inderdaat al jaren jingles maar op een oudere manier , nou wil ik met pc werken etc. ! en galm en reverb en chorus weet ik alemaal wel das niet zo moeilijk , dat doe ik nu ook !.

Sluit dit tread maar !
 
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt met je vraag. Laat je vooral niet demotiveren door al die mutsen hier die roepen "dat die je toch zo even zelf". Bij 99% van alle commerciele radiotations bestaan de jingles ed. voor een groot gedeelte uit samples van dit soort cd's. In de demo's alleen al dacht ik zowel Radio 538 als Slam FM langs te horen komen. Er zullen nog wel meer va dit soort cd's zijn, maar ik heb er nog nooit echt naar gezocht.


Killer Hertz
 
Re: ...

Re: ...

Origineel geplaatst door A.V producties
Jullie begrijpen mijn vraag niet , laat ook maar wezen .

Ik maak inderdaat al jaren jingles maar op een oudere manier , nou wil ik met pc werken etc. ! en galm en reverb en chorus weet ik alemaal wel das niet zo moeilijk , dat doe ik nu ook !.

Sluit dit tread maar !

Je begrijpt jezelf niet maar goed...vind het ook raar dat als je dit al ff doet dit nog niet begrijpt maar goed neemt niet weg dat ik je niet wil helpen (mits je de thread nog leest)

Je kan alle denkbare effecten gebruiken voor jingles niemand limiteerd je daaraan dus kijk eens naar de volgende effecten:

Phaser,Flanger,Chorus,Pitchshifters (voor de muizenstemmetjes),Galm,Delay,Distortion (voor de echte hardcore piratenfeesten incl.houten poot),filters en EQ voor het telefooneffect etc.etc. en synths !

De synth voor bliepjes,blopjes,ruisjes en wooshes (bewerken met modulatie fx zoals dus chorus,phaser etc.)
En weet je wat het mooie is ? Allemaal gratis te krijgen! En omdat ik niet de beroerdste ben zal ik hier wat linkjes met gratis software neerzetten dan kun jij je mikken op je carriere :)

Kjaerhus Plug ins DL de Classic plug-ins met Phaser,Delay,Chorus etc.
Izotope Vinyl Krijg je de vinyl sound mee (kraak ruis etc.)
Waveosaur Gratis audio editor met ondersteuning voor VST effecten

Voor de rest idd eens kijken op KVR is zowat de grootste plugin database.

Als het nu nog niet lukt weet ik het niet meer..gewoon van alles proberen..
 
Origineel geplaatst door mavn
Laat je vooral niet demotiveren door al die mutsen hier die roepen "dat die je toch zo even zelf".
Net te laat gezien...maar mutsen ? Er word gevraagd hoe het toch gemaakt word of niet ?Zou mooi zijn als we allemaal tracks gaan maken met samplecd's word beetje dooie boel toch..+ die library's kostten ook wel wat dan kun je beter (en da's leuker in mijn optiek) ff lekker zelf freaken met die dingen en ik denk dat je verbaasd bent wat er dan uit komt rollen.

Misschien weet Arjan niet (en da's niet lullig bedoeld) wat een Chorus,Pitchshifter of EQ doet(ondanks dat hij al geruime tijd blijkbaar met jingles bezig is en een delay is een delay en EQ is EQ software of op een workstation dat boeit niet) maar als je dat eenmaal weet is het toch op hobbymatige niveau allemaal best zelf in elkaar te flansen + ik vind Radio 538 of Radio Dynamite/Arjan of whatever toch wel een ander niveau (wederom met alle respect ondanks dat het mijn muziek niet is want tegenwoordig denkt iedereen dat ie kan zingen)

En plug ins zijn makkelijk te vinden ook Gratis je vind ze op Magazine CD's of op het net..en weet je geen adressen dan hebben we een mooie search button op het forum waar je vanalles in kunt tikken en zodat je op heeeeel veeel plugin pagina's komt.(dat zouden trouwens meer mensen moeten doen)
 
Origineel geplaatst door Kevin
Net te laat gezien...maar mutsen ? Er word gevraagd hoe het toch gemaakt word of niet ?Zou mooi zijn als we allemaal tracks gaan maken met samplecd's word beetje dooie boel toch..+ die library's kostten ook wel wat dan kun je beter (en da's leuker in mijn optiek) ff lekker zelf freaken met die dingen en ik denk dat je verbaasd bent wat er dan uit komt rollen.

Misschien weet Arjan niet (en da's niet lullig bedoeld) wat een Chorus,Pitchshifter of EQ doet(ondanks dat hij al geruime tijd blijkbaar met jingles bezig is en een delay is een delay en EQ is EQ software of op een workstation dat boeit niet) maar als je dat eenmaal weet is het toch op hobbymatige niveau allemaal best zelf in elkaar te flansen + ik vind Radio 538 of Radio Dynamite/Arjan of whatever toch wel een ander niveau (wederom met alle respect ondanks dat het mijn muziek niet is want tegenwoordig denkt iedereen dat ie kan zingen)

En plug ins zijn makkelijk te vinden ook Gratis je vind ze op Magazine CD's of op het net..en weet je geen adressen dan hebben we een mooie search button op het forum waar je vanalles in kunt tikken en zodat je op heeeeel veeel plugin pagina's komt.(dat zouden trouwens meer mensen moeten doen)

Je hebt helemaal gelijk. Echter, die jongen vroeg om iets, en kreeg allerlei denigrerende reacties over zich heen. Ik denk dat datgene waar hij om vroeg het soort sample cd's zijn waar ik op doelde. En je kan nog zo veel flangers, delay's en wat al niet meer hebben, je moet het uiteindelijk ook nog kunnen maken. Als je luistert naar die samplecd's dan staan daar ook sounds op die niet iedereen op dit forum 1-2-3 uit zijn vingers tovert.

Er is niks mis mee om af en toe een sample-cd te gebruiken ter aanvulling. Ik gebruik ook geregeld percussieloops of losse drum-hits van sample-cd's om mijn percussie aan te dikken. We zijn niet allemaal hobby-isten die 2 maanden over één track kunnen doen en avonden aan een stuk aan een hi-hat sound kunnen tweaken. Er bestaan in de echte wereld deadlines. Daarnaast heeft iedereen zijn kwaliteiten en tekortkomingen. De één is beter in het programeren van beats. Dan ander is compositorisch beter en weer een ander mixtechnisch. Dan komen sample cd's erg handig van pas. En laten we wel zijn, daar zijn ze ook voor bedoeld. Ik vind daar niks mis mee. Ik heb het dan natuurlijk niet over die "construction-sets" rommel. Dat is inderdaad van het niveau "magix music maker"
 
Back
Top