Midiman Sport 8x8

Oei oei, XP is toch een lastig beest bij bepaalde hardware.

Ben ff gaan kijken op de site van Midiman en bij de drivers voor pc staat: Windows 98, Windows 2000, Windows ME.

Gelukkig lees ik dit want ik wil ook een Midiman 4x4 aankopen. Hou ons op de hoogte beatbrother en suc6.
 
Origineel geplaatst door Steve303
Oei oei, XP is toch een lastig beest bij bepaalde hardware.

Hou ons op de hoogte beatbrother en suc6.

Thnx ... =(

Het is nu al meer dan een maand dat ik zonder midi zit en ik moet zeggen ...
Het is verschrikkelijk !!!!!
Ik zou er eigenlijk een boek over kunnen schrijven, over hoe slecht ge u wel kunt voelen
waneer ge geen midi meer kunt gebruiken.

Ik heb al mails over heeeel de wereld geschreven en gebeld.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan de midiman zelf ligt (firmware).
Ze gaan mij nu 2 chips opsturen vanuit Engeland die ik dan in de midiman moet plaatsen
waardoor het opgelost zou moeten zijn en waardoor ik het apparaat makkelijk kan installeren.
Ik ben ook wel al meer dan 2 weken aan het wachten op die verzending. :confused:

Gelukkige heeft de plaatselijke muziekwinkel (waar ik vrij graag gezien ben) *D
mij een nieuwe Unitor AMT8 meegegeven die ik mag gebruiken totdat die 2 chips zijn aangekomen.
Dus ondertussen ben ik wel terug in staat om midi te gebruiken, maar ik ben in afwachtende houding.

Ik ben momenteel ook de hele studio aan het verhuizen naar mijn nieuwe studio.
Ook wel een heel pak werk, maar tis wel fijn werk ... >:|

Allez, ik hou jullie allemaal op de hoogte en thanx voor het medeleven in deze
harde midi-loze tijden ...

Greetz Bart !
 
Denk aan de jaren 70 toen "ALLES" over de bandopnemer moest en je voelt je terug KING! :D


Midiman had je goe liggen allez? :o:

Normaal moeten ze dat toch kunnen voorzien dat je zo'n firmware kunt herflashen zoals bij de CDRW's e.d. ,mjaaade, technologie en technologie is 2 hè Beatbrother, voor sommige fabrikanten toch.





(ik werk nog altijd met atari tot alles "stabiel" werkt op PC) (wanneer zal dat zijn?):D
 
Toch mooi dat de winkel een beetje meewerkt door je een unitor8 te leen te geven:okdan:
 
De laatste drivers voor de Midisport 8x8 doen het blijkbaar niet goed op alle machines, oudere versies hebben een firmware upgrade nodig maar het is mij nog niet duidelijk hoe dit moet gebeuren. Berichten naar tech support blijven tot nu toe antwoord.

Mijn correspondentie naar Midiman:

-------------------------------------------------------------------

>The Problem:I am unable install the latest driver updates for the
>Midisport 8x8. Everytime I try to install the Midisport 8x8 4.1.16 (or
>4.1.15 for that matter) drivers, it stops at the point the loader portion
>of the driver should run. I will then get the error message \"Midisport
>USB Midisport 8x8/s Loader - This device cannot start (Code 10). The 1.08
>driver installs without any problems.

This has recently become and issue with the 8x8 in XP. There is a firmware
update that must be installed in order for the 8x8 to work optimally.
Please contact our repairs department for the upgrade and further
instruction. 626.445.2842

-------------------------------------------------------------------

>Could you email me the necessary instructions? I don't live in the US so a
>telephone number isn't that useful for me.

Unfortunately, you DO need to contact repairs directly. Here's their e-mail
address. repairs@m-audio.com

-------------------------------------------------------------------

De oplossing is dus een oudere driver versie installeren. Versie 4.1.08 kan wel probleemloos geinstalleerd worden en ik heb daar geen problemen mee. Ik vraag me wel af welke fouten de laatste updates verbeteren.

Groetjes,
Saskia
 
Ik denk wel dat ik een oplossing voor je weet..

je moet je huidige 8X8 terugbrengen, en dan om een exemplaar vragen die als laatste bij de importeur (mafico) vandaan is gekomen, het klopt namelijk dat er een lichting is met een oudere chip binnenin, die niet werkt met windows XP..

Dus gewoon om een nieuwe vragen!

Ik heb dit probleem al eerder ondervonden bij een aantal mensen....
 
Ik ben nu al een maand aant wachten op die chips en ze zijn nog altijd niet aangekomen ...

Gelukkig kan ik nog doordoen met het andere toestel,
stel u voor dat ik dat niet had gekregen ...

Dan zat ik nu al 2 maand zonder midi .... :bekdicht:

Ik krijg dezelfde fout zoals Saskija ....

Saskia ... is het bij u opgelost ?

Greetz Bart !
 
Origineel geplaatst door Kenny
Ik denk wel dat ik een oplossing voor je weet..

je moet je huidige 8X8 terugbrengen, en dan om een exemplaar vragen die als laatste bij de importeur (mafico) vandaan is gekomen, het klopt namelijk dat er een lichting is met een oudere chip binnenin, die niet werkt met windows XP..

Mijn exemplaar komt niet bij de Nederlandse importeur vandaan maar bij Musician's Gear. Ik denk dat ik dan niet zomaar bij Mafico aan kan kloppen om een vervangend stukje hardware. De 4.1.08 doen het overigens (zover ik het kan zien) goed onder XP dus ik heb niet direct een reden om te upgraden.

Groetjes,
Saskia
 
De winkel waar je hem gekocht hebt, die moeten hem gewoon omruilen voor een nieuwe!

en zo niet, dan moeten ze er een geven totdat de chips binnen zijn..
 
Ik heb die van mij in oktober 2000 gekocht, dus ik heb toch al geen garantie meer. En om hem dan ook nog 'ns naar Duitsland te sturen... Ik vraag wel om de chips bij een van de distributeurs, of in de VS, de UK of Nederland. En dan hopen dat ze de roms op willen sturen.

Voorlopig heb ik er geen haast mee want de MIDI-interface doet het gewoon.

Groetjes,
Saskia
 
Ik heb een mailtje naar de Nederlandse importeur gestuurd en ze zullen me de roms toesturen. Ze zitten er naar eigen zeggen zelf ook nog op te wachten dus het kan nog eventjes duren.

Groetjes,
Saskia
 
Back
Top