b&w als monitoren?

Gitaarwerk

Stamgast
Lid sinds
14 april 2002
Berichten
483
Locatie
Dordrecht
Ik heb thegreatmuffin, hier weleens gehoord dat je die ervoor kunt gebruiken..

iedereen raadt je actieve monitoren aan (begrijpelijk, want dan zit je ineenkeer goed)
maar ik ben zeker van mening dat een lossen kleurloze (of bijna kleurloos) eindbakkie en korte speakerkabel net zo goed kunnen zijn als monitoren

(bijvoorbeeld een Analoque Audio eindversterker op Diapason high-end speakers)

hoe zijn jullie meningen (en ervaringen wellicht met de b&w speakers) hierin?
 
Re: b&w als monitoren?

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
Ik heb thegreatmuffin, hier weleens gehoord dat je die ervoor kunt gebruiken..

Idd!, Ik heb hier de CDM-1's van B&W klinken zeer strak... Alle spectrums komen mooi naar voren...

Binnenkort meer details hier..

Grtzz.. :biertje:
 
cool..ben benieuwd.. kan je ook toevallig een meting maken?? :)


ik heb wel b&w's hier staan, maar dat zijn de cm4 vloerstaanders.. denk geen geschikte monitoren
 
die CDM-1 's zijn idd heeeeel oke.
Ze staan al lang op mijn verlanglijstje maar ze zijn errug duur;
ben vanmiddag nog toevallig ff gaan checken bij Vogelzang: 600 euro per stuk.

De eerste versie van de speakers had geloof ik een conus probleempje.

Maaruh topspeakers hoor. En ook goed voor monitoring.
(ben ze wel 's in profi studio's tegen gekomen als de hoofdspeakers)
 
hoe presteren de cm2's / 602 of 603 ?
 
Ik heb de B & W DM601 thuis...
die zijn echt briljant.. :

Mn toonregeling op mn versterker staat recht en nog vragen mensen waarom er zoveel laag in zit, terwijl het echt kleine boxen zijn!!

;)
 
CDM-1 is mooi

CDM-1 is mooi

Zelf heb ik nog getwijfeld om ze wel of niet te nemen...

maar ben toch voor JMLab gegaan (=focal) man wat doet zoiets pijn aan je portmonnee)
 
Origineel geplaatst door Bass
Ik heb de B & W DM601 thuis...
die zijn echt briljant.. :

Mn toonregeling op mn versterker staat recht en nog vragen mensen waarom er zoveel laag in zit, terwijl het echt kleine boxen zijn!!

;)

Die eigensachap maakt ze misschien prettige speakers, maar in mijn ogen juist geen goede monitors...
 
Re: b&w als monitoren?

Origineel geplaatst door Gitaarwerk
Ik heb thegreatmuffin, hier weleens gehoord dat je die ervoor kunt gebruiken..

iedereen raadt je actieve monitoren aan (begrijpelijk, want dan zit je ineenkeer goed)
maar ik ben zeker van mening dat een lossen kleurloze (of bijna kleurloos) eindbakkie en korte speakerkabel net zo goed kunnen zijn als monitoren

(bijvoorbeeld een Analoque Audio eindversterker op Diapason high-end speakers)

hoe zijn jullie meningen (en ervaringen wellicht met de b&w speakers) hierin?

Ik heb de CDM-7 van B&W in de huiskamer, maar ze klinken net te lekker om te mixen, dan ben ik niet krtisch genoeg. Volgens mij hanteert B&W een behoorlijk gat in het middengebied, om het blikkerige te onderdrukken. Lijkt me niet acht handig voor monitors.
 
beste wesko, ze hebben absoluut geen gat, maar zijn wel moeilijk aan te sturen misschien?

de b&w heeft juist een wat te fel midden/hoog gebied (metal dome tweeter) de nautilus technologie onderdrukt het wat, maar niet volledig..

het schijnt goed samen te gaan met musical fidelity XA-1 / XA-2 versterkertjes te gaan (no tone regeling)
een setje kimber kabels en alles is helemaal vlak...

ze hebben veel detail (breed geluidsbeeld. " groot " genaamd ) dat zal in studio niet gewenst misschien zijn.. (in de huiskamer absoluut wel :P )
 
(ff een oerdraadje pimpen:-)

Ik gebruik de 805matrix in m'n studio, samen met een setje auratones als grot box.
De B&w's klinken behoorlijk strak. Prima speakers voor het geld en zeker bruikbaar als monitors
 
yep hier Nautilus 803s als monitoren erg tevreden mee
 
Laatst gewijzigd:
Nautilus 802's hier :okdan:
Ik gebruik ze voor mastering, maar er op afmixen gaat ook wel goed als het moet. Misschien iets TE gedetaileerd alleen.
Misschien ook wat te prijzig en te groot en zwaar (80kg per stuk) voor een standaard studio monitor dus de kleinere series zijn net wat meer geschikt denk ik.
 
3wegs Vision B&W (ds?) serie uit 1985
Nog steeds Top :okdan:
 
T+A CRITERION TMR 220 en T+A CRITERION T110 HIERO...

:-)
 
"Iets oudere" matrix 802-S3 's hier en volgens mij heel geschikt als (studio) monitors. Ik kan ze sowieso aanbevelen, vraagt wel een goede versterker...
 
Back
Top