Oude analoge bakjes gezocht!

Status
Please reply by conversation.
ja leuk, zitten we met zn allen weer lekker een kind met hoge maar een beetje naieve aspiraties de grond in te boren.. stoer..

hee orson, je maakt voor je leeftijd echt goeie muziek moet ik zeggen.. dat belooft nog wat.
maar verder even door sparen nog.. het komt er wel ;)
 
Origineel geplaatst door MicroFi
Sparen of ergens een centje bijverdienen. Moeilijker hoef je het niet te zoeken.
Ben ik trouwens de enige die het nogal onbeschoft vind luidop af te vragen waar mensen hun geld vandaan halen?
Andere mannekes van onze leeftijd kopen daar playstations, PSP's, gameboy's, X-boxen, milioenen spellekes... mee
da doe kik ni...
 
Ik vind het niet kies deze heren te vergelijken met een andere SynthForummer die een zekere overleden rockbandzanger adoreert (al weet hijzelf niet wat dat woord betekent): muziek klinkt goed, is goed opgebouwd en technisch ook afgewerkt. Ik vind de toevoeging "voor de leeftijd" ook helemaal niet nodig en TS laat zien ook echt iets van synths te weten.

Tsja, over de opmerking "ik heb ze ECHT nodig" kun je dan vallen, maar om dan te reageren "he, hoe kom je eigenlijk aan al dat geld?"... Kun je je van een heleboel andere SF-ers ook afvragen, maar dat gebeurt (gelukkig) ook niet.
 
Ik zou zeggen, probeer eens wat sortwarem demo's van verschillende synthesizer-emulatie's, dan kun je alvast lekker aan de gang en in de loop van de tijd kun je ontdekken welke klanken je wel en niet gebruikt en aan de hand daarvan misschien nog eens overgaan op aanschaf van bepaalde spullen. De apparatuur is leuk maar het gaat er uiteindelijk om wat je er mee doet.

Succes. :)
 
Origineel geplaatst door FrankH
Ik zou zeggen, probeer eens wat sortwarem demo's van verschillende synthesizer-emulatie's, dan kun je alvast lekker aan de gang en in de loop van de tijd kun je ontdekken welke klanken je wel en niet gebruikt en aan de hand daarvan misschien nog eens overgaan op aanschaf van bepaalde spullen. De apparatuur is leuk maar het gaat er uiteindelijk om wat je er mee doet.

Succes. :)

Kheb van iemand al de legacy van KORG mogen installeren op mnne PC, keb al ne Juno (gratis) gedownload, soort van minimoog...

maar tblijft toch nog vetter als ge die bakskes echt voor uwe neus hebt staan. trouwens in die simulaties zitten niet zoals die echte ouwe bakken 'kwaaltjes': koffievlek, faderke kapot, krakende potmeterkes, ontstemming, hier en daar ne spinnekop... en da moet ek juist hebben. Hij mag desnoods halfkapot zijn, dan fix ik em wel alst ni te erg is.
 
Origineel geplaatst door orson.wouters
Andere mannekes van onze leeftijd kopen daar playstations, PSP's, gameboy's, X-boxen, milioenen spellekes...
en mobiele phones waar ze de hele dag door blaten! :eureka:

hept fun met je hobbie! niemand die je de grond in wil drukken ofzo... het was slechts een vergelijkend iets verder niet. :)
 
Origineel geplaatst door orson.wouters
Kheb van iemand al de legacy van KORG mogen installeren op mnne PC, keb al ne Juno (gratis) gedownload, soort van minimoog...

maar tblijft toch nog vetter als ge die bakskes echt voor uwe neus hebt staan. trouwens in die simulaties zitten niet zoals die echte ouwe bakken 'kwaaltjes': koffievlek, faderke kapot, krakende potmeterkes, ontstemming, hier en daar ne spinnekop... en da moet ek juist hebben. Hij mag desnoods halfkapot zijn, dan fix ik em wel alst ni te erg is.

En ik probeer altijd m'n dingen zo fris mogelijk te houden...:P

Maarja misschien als je mer geld kunt missen oude Moog bakjes, of gewoon effectpedaaltjes aan de huidige synths hangen om ze heftig te tweaken. 8)
 
Aan het spellingsniveau te zien wel.:duivels:
 
hey Orson,

de meeste dingen die je opnoemt zijn niet echt te betalen voor iemand van 13 jaar. Ik zou als ik jou was enkel kijken naar dingen die wel betaalbaar zijn en zeker niet slecht:

mc505 , als drumcomputerke best wel leuk , lekker knopjes draaien en x0x achtige programmatie, moet je wel kunnen scoren voor 250€ (natuurlijk iets als fruityloops op de PC is misschien wel goedkoper en even gemakkelijk + uitgebreider )

Roland jx3p + programmer of een juno 106 +- 300€
Waldorf pulse 300€ (wel weinig knoppen maar analoog)
Korg ms10 350€
Poly6 moet je ook kunnen vinden voor 300€

Doe daar nog een klein mengtafeltje bij en een effect unitje, midi interface/geluidskaart en je zit ook alweer snel aan 1000€ en meer natuurlijk!

Andere optie is gewoon bij software blijven, die Korg Legacy ms20 controller kost 2dehands 100€ , is best leuk en hands on. Doe daar iets minimoog clone bij ...
 
Origineel geplaatst door Toon
hey Orson,

de meeste dingen die je opnoemt zijn niet echt te betalen voor iemand van 13 jaar. Ik zou als ik jou was enkel kijken naar dingen die wel betaalbaar zijn en zeker niet slecht:

mc505 , als drumcomputerke best wel leuk , lekker knopjes draaien en x0x achtige programmatie, moet je wel kunnen scoren voor 250€ (natuurlijk iets als fruityloops op de PC is misschien wel goedkoper en even gemakkelijk + uitgebreider )

Roland jx3p + programmer of een juno 106 +- 300€
Waldorf pulse 300€ (wel weinig knoppen maar analoog)
Korg ms10 350€
Poly6 moet je ook kunnen vinden voor 300€

Doe daar nog een klein mengtafeltje bij en een effect unitje, midi interface/geluidskaart en je zit ook alweer snel aan 1000€ en meer natuurlijk!

Andere optie is gewoon bij software blijven, die Korg Legacy ms20 controller kost 2dehands 100€ , is best leuk en hands on. Doe daar iets minimoog clone bij ...

Yep, nu moet ek alleen nog iemand vinden die dat heeft staan en wil verkopen...
Daarvoor zit ek een beetje op dit forum natuurlijk...
 
Origineel geplaatst door orson.wouters
Daarvoor zit ek een beetje op dit forum natuurlijk...

Ow. dus niet voor de gezelligheid? :D
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
succes, maar ik adviseer om het bij de loterij te proberen. veel meer kans :D

nog 5 dagen! als ik 12,1 miljoen win, koop ik die multimoog die ergens op het forum staat....
 
Hee Orson, hou ook bijvoorbeeld de Novation Bassstation (keys) in je achterhoofd. Leuk 2 oscillator synthje, zeker voor iemand die begint (niet lullig bedoeld) en heeft ook direct MIDI aan boord. Zoals je waarschijnlijk wel weet zal je bij oude bakken ook direct een MIDI-CV converter moeten hebben en alleen daarvoor ben je al zo 100 euro kwijt.

De Bassstation kost, afhankelijk van de staat, zo'n 200 euro of misschien ietsje meer dacht ik.

Waldorf Pulse is ook een heel goed advies inderdaad; qua synth een stuk uitgebreider dan de Novation maar natuurlijk geen keyboard. Als ik jou was zou ik voorlopig even niet voor oude machines gaan want ze kosten veel meer, ook in onderhoud (bij een synth van 30 jaar oud gaat natuurlijk wel eens iets stuk).

Veel succes! En bedenk dat je voor goede muziek echt niet veel spullen nodig hebt :)
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Veel succes! En bedenk dat je voor goede muziek echt niet veel spullen nodig hebt :)

héé', als je spullen gaat wegdoen, heb ik wel interesse in een paar dingen van je. eventueel kan ik dan ook wel een pulse en bass station voor je verzorgen, ter inruil. hou me op de hoogte svp! :) ;)
 
Origineel geplaatst door Leo
héé', als je spullen gaat wegdoen, heb ik wel interesse in een paar dingen van je. eventueel kan ik dan ook wel een pulse en bass station voor je verzorgen, ter inruil. hou me op de hoogte svp! :) ;)

:D Ja okee, echt weinig spullen heb ik niet maar ik maak dan ook geen goede muziek. En zo klopt het toch weer, wat ik zei ;)

Enne - die Bassstation heb ik al :biertje:
 
Dus hier op het forum zitten meer mensen die voor een leuke prijs synthes willen scoren.
 
Kijk gewoon eerst naar de goedkopere synths, bijvoorbeeld minikorg 700 (en een 700s als je heel veel geluk hebt voor jouw prijs). Aan je posts te merken, wil je ze uiteindelijk toch allemaal (ik ken 't gevoel).

Wat betreft aansturing: als je in de maat kan spelen en audio kan opnemen heb je geen midi o.i.d. nodig. :D

Er zijn ook nog genoeg hybride synths, die meestal een niet zo tot de verbeelding sprekende interface hebben, maar toch een analoge sound kunnen geven. Kosten meestal niet zoveel.

Opties: synths van de Bit-serie, poly-61 of -800. Misschien 'n AX-60 of -80 van Akai?

Check anders de nieuwe synth wikipedia van SF, moet nog wel flink aan gewerkt worden, maar daar staan ook wel huidig 2e hands prijzen bij.

Succes!
 
ik zou zeggen asje begint mte muziek makken is een lekker va synthje eg niet verkeerd ,..een nordlead 1/ms 2000
erg veel mogelijkheden en best goed klinken zo lange er geen jupietr naast zet ofso

kheb best veel [ook gehad ook vroeger eiegnlijk byna lle merken wel ,..]
maar heb nu een ms2000 toch bets leuke alles kunner tje diverse waves / osc golfvormen ,..en gekocht voor de helt van wat tegen woordig een sh 101 / andere korg analoog kost

en asje een egte analoog met knoppen wil ..kost je gewoon !
en niet weinig merk ik tegenwoordig
tip veel synths zoals polysixen juno 60 zijn wat duurder
probeer een siel /crumar analooge zonder knoppen ...kunje wel weer een midi cc controller [bcr 2000 ofso ] aan hangen en besturen ...beetje creatief zijn ,..

en drums kunje best wel uit een pc halen voorlopig ,..drumachine grof "cash " circuitje

download drumatic van pie best ok !
en gratis
[ asje best doet ister bergen "gratis "software te vinden ,..best leuk & leerzaam ]
maar magk eiegnlijk niet zeggen ...

:halleluja
sc+6 idd je muziiek = niet verkeerd :o:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top