Ik zoek een setje MIDI kabels

Status
Please reply by conversation.

Dorre

Nieuwkomer
Lid sinds
29 juni 2007
Berichten
12
Locatie
Ja
... of DIN kabels, als het maar werkt als MIDI.

Mijn PB is open.
 
wat dacht je van de winkel ...toch kost niet veel ofso
 
@Ro9

Kijk, daar heb ik wat aan. Dank je.

Maaruh... wat is nou het verschil tussen midi kabels en midi kabels? Niet alleen de kleur neem ik aan.
 
Origineel geplaatst door Dorre
@Ro9

Kijk, daar heb ik wat aan. Dank je.

Maaruh... wat is nou het verschil tussen midi kabels en midi kabels? Niet alleen de kleur neem ik aan.

Midi kabels gebruik je tussen interface en synths, in tegenstelling tot midi kabels, die gebruik je namelijk tussen een synth en een andere synth.

:erm:
 
Origineel geplaatst door Dorre
@Ro9

Kijk, daar heb ik wat aan. Dank je.

Maaruh... wat is nou het verschil tussen midi kabels en midi kabels? Niet alleen de kleur neem ik aan.

Behalve de kleur wil ook de lengte nog wel eens variëren..

Voor de rest maakt het niet uit, Midikabels zijn midikabels. Wil je ze als din-sync of voor audio (denk aan de din connectors op inmiddels antieke versterkers) of wil je midikabels voor iets anders gebruiken dan midi, dan moet je kijken hoe en of de gebruikte pinnetjes allemaal verbonden zijn. Maar als je een midi-kabel koopt zal ie prima werken voor wat voor midi-apparaat dan ook, of ie nou geel, blauw, 3 of 10 meter is.

Het kan wel handig zijn wat verschillende kleuren te hebben zodat je in 1 oogopslag kan zien welke kabel uit welk apparaat komt enzo. :eureka:
 
Origineel geplaatst door Kraan
Midi kabels gebruik je tussen interface en synths, in tegenstelling tot midi kabels, die gebruik je namelijk tussen een synth en een andere synth.

:erm:
Mij bekruipt het gevoel dat ik in de zeik wordt genomen.... 8o)

OK. Ik zoek goede midi kabels voor de laagste prijs waarmee beide kan.
Welke kies ik als ik de link van Ro9 volg?
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Behalve de kleur wil ook de lengte nog wel eens variëren..

Voor de rest maakt het niet uit, Midikabels zijn midikabels. Wil je ze als din-sync of voor audio (denk aan de din connectors op inmiddels antieke versterkers) of wil je midikabels voor iets anders gebruiken dan midi, dan moet je kijken hoe en of de gebruikte pinnetjes allemaal verbonden zijn. Maar als je een midi-kabel koopt zal ie prima werken voor wat voor midi-apparaat dan ook, of ie nou geel, blauw, 3 of 10 meter is.
:eureka:

OK. Dus die ouwe din meuk van m'n stereo uit 1977 kan prima werken als midi kabels!?!
Ga ik toch voor een paar leuke kleurtjes.
Dank voor het verhelderende antwoord!

<Had ik toch gelijk met 8o) >
 
Een MIDI-kabel is eigenlijk niets meer dan een microfoonkabel met twee din stekkers. Twee aders (pin 4 en 5) met afscherming (op pin 2), oude hifi-kabels hebben een andere penbezetting en zullen in een aantal gevallen niet werken, zeker de cassette copieer kabel werkt niet omdat daar een draaiing in zit. :(

Afscherming is meestal niet zo belangrijk bij MIDI, zelf heb ik met succes een MIDI-signaal over een vele tientallen meters lange onafgeschermde UTP kabel gestuurd en dat werkt prima. De kwaliteit van de aders is in dat geval wel van belang. :dj:

Conclusie, koop wat oude HIFI kabels en probeer gewoon of ze werken, het is allemaal veilig, je kunt daarbij niets opblazen, mits je de stekkers natuurlijk alleen aansluit op MIDI apparatuur. ;)
 
Veel

Veel

Ik heb een berg kwaliteits midikabels te koop. 3-5-10 meter lengtes.
Het zijn er véél.
100€. Alles of niks.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top