CompactFlash perikelen E6400 Ultra

Cecil

Zoals de ouden zongen...
Lid sinds
11 november 2003
Berichten
824
Beste Ieder-die-dit-leest

Ik heb onlangs cardreaders in zowel een MPC2000xl als een Emu E6400 Ultra geplaatst. Had ik eerder moeten doen. Nu heb ik enkele Compact Flash (CF) kaartjes aangeschaft, van diverse merken (SanDisk, Kingston en Transcend), zelf geformatteerd met 16 bits FAT (dus niet FAT32!). Wat blijkt: ze werken allen in de MPC2000xl, maar kaartjes van het merk Transcend kunnen blijkbaar niet goed opslaan en/of laden in een E6400 Ultra (SanDisk en Kingston dus wel). Samples die ik later weer inlaad bevatten dan de befaamde digitale clicks en pops, alsof het te hard is opgenomen...Vreselijk...

dit is zo'n transcend kaartje van 512 Mb: TS512MCF80

Mijn vragen:

weet iemand hoe dit kan?
hebben meer mensen deze ervaring?
zijn er richtlijnen voor CF kaartjes in 16-bit samplers?
misschien kunnen we een lijstje maken van CF's met problemen in bepaalde machines...?

Cécil
 
weet iemand toevallig een cardreader model die werkt bij de emu ultra serie? ik wil mijn floppy vervangen...hopelijk iets goedkoper dan bij scsifrosamplers
 
er is ergens een lijst van die dingen die dat kunnen, hoewel daarvan ook alweer een groot deel niet meer te verkrijgen is.

Een andere 'grap' is dat je met de kaartlezers van scsiforsamplers de kaarten kan wisselen zonder je EMU uit te moeten zetten. Is toch wel handig gebleken.

Succes
 
Back
Top