Mixer met usb

Arno3000

Ingeburgerd
Lid sinds
8 augustus 2006
Berichten
75
Hallo,

Ik heb een desktop pc met half hoge pci sloten.
Dus een beetje goedkopen asio kaart word moeilijk.
Ik deel nu nog een virus ti met een vriend van
mij maar als hij de virus heeft heb ik gene geluid.
Nu moet ik ook nog een mixer hebben dus dacht misschien
is een mixer met usb wel iets. Ik hoef maar 2 pctjes
aan te sluiten dus mag eengoed kopen oplossing zijn.
Ik zat zelf te denken aan de behringer yenx 1204 met usb.
Heeft iemand ervaringen hiermee en wat zijn de response
tijden via dit soort usb oplossingen?

Met vriendelijke groet,

Arno
 
Dat soort mixers geeft wel alleen maar de uiteindelijke mix (master out L+R) door aan de PC. Je kan dus je afzonderlijke componenten niet tegelijk opnemen en later bewerken. De oudere interfaces zijn ook allemaal gebaseerd op USB 1.1 technologie en durven dus wel eens traag zijn. Je kan een simpele USB oplossing kiezen die je de mogelijkheid biedt om twee mono/een stereo of twee analoge en twee digitale inputs naar de PC te routen maar beter wacht je nog even want de echt betere USB oplossing zijn onderweg (de nieuwe TASCAM US-1641 met 8 mic/line inputs) en er komen er nog meer (Alesis USB 2.0 mengtafels van 8 tot 16 kanalen - elk kanaal apart opgenomen). Kijk wat je eigenlijk wil, gewoon mixen naar een stereo master kan je met elke mixer en dan met gelijk welke USB audio interface naar de PC. Als je meer moet je dus USB 2.0 en de nieuwere producten hebben.
 
die behringer yenx 1204 is gewoon een analoog mengpaneel. Je krijgt er een cheap ass audio interfaceje bij en die sluit je aan met usb. Het is dus geen digitaal mengpaneel.
 
@wil72810: ben niet vertrouw met mixers. Maar je zegt iets over mixers die elk kanaal afzonderlijk en tegelijk kunnen opnemen. Is dit zo met usb en firewire mixers? kan een mackie 1640 (voorbeeld) dit niet op 1 of andere manier dan niet?

dank
 
Hoi, de Mackie 1640 kan dat als je er de optionele Firewire kaart in steekt. Dan wordt het een 18/2 geluidskaart en komt elk kanaal van de mixer als een afzonderlijke track in je DAW. Mooi spul, maar een stuk duurder dan de laatste USB 2.0 toepassingen. Oppassen dat je geen 'winkeldochters' aangepraat raakt... bij Alesis is er een hemelsbreed verschil tussen de MultiMix USB (USB 1.0 en dus enkel master L/R naar het DAW) of de nieuwe MultiMix USB 2.0 (elk kanaal afzonderlijk naar het DAW). De nieuwste is zwart en niet vies lichtblauw ;-) en kost je rond de 500 EUR, de TASCAM is inmiddels ook overal te krijgen voor zo'n 400 EUR ...
Het verschil zit hem dus vooral in technologie ... FireWire en USB 2.0 kunnen de hele bandbreedte en dus elk afzonderlijk kanaal aan. oude USB 1.0 (zoals in de oude Alesis, de Yamaha's, ...) sturen allen links en rechts van je eindmix door.
Binnen de USB 2.0 en FireWire mixers heb je een ruime keuze van de bovenvermelde aan de low end tot de kwaliteit van Mackie en volledig digitale tafels met FW kaart die je natuurlijk een paar klauwen meer betaalt ...
 
Hey,

een bijkomend vraagje over de topic
is het met deze meng panelen (nieuwe alesis, yahama mackie)
je geluid van je pc terug af te spelen op aparte sporen van je mengpaneel
zodat je met je mengpaneel kan mixen in plaats van in cubase

joes
-- Pieter --
 
Pieter, helaas niet want die interfaces hebben maar een return van twee kanalen en aangezien ze geen midi-gestuurde gemotorizeerde faders hebben kan je ze ook niet als control surface gebruiken. Ik vul dat simpel aan met een Alphatrack (enkele fader) voor simpel laptop gebruik, maar je kan natuurlijk ook iets groter als een Behringer BCF gebruiken. Als je echt alles in een wil zit je met een dikke digitale tafel of een gecombineerde controller/audio IO en ben je even duur of duurder af dan de Mackie voor meestal maar 8 kanalen.
 
@Will: Dank je wel, mijn vermoedens zijn bevestigd, dus dit gaat met alle digitale mixers en mixers zoals die onyxen waar je een firewire kaart kan insteken. Maar hoe kan je dit dan doen met de grotere mixers zoals de onyx 3280 of Yamaha MG 24/14 FX of Allen & Heath GL2400-32?

Dank
Gagarin
 
Met digitale mixers zoals de mackie tt24 en tascam dm 3200 kan je verschillende kanalen tegelijk opnemen in verschillende sporen (en nog veel meer), dit kan je ook met mixers die enkel firewire of usb hebben en niet die andere features van digitale mixers (denk dan aan de alesis mixers), ook de kleinere onyxen hebben de mogelijkheid om hierin een firewire kaart te bouwen en dit dan ook te doen. Maar hoe zit het dan met de grotere onyx mixers en alle andere grote mixers die standaard geen firewire of usb hebben, kan je met deze mixers verschillende kanalen in verschillende sporen tegelijkertijd opnemen?


dit bedoel ik dus + kick

Dank
 
Als je geen meer-kanaals uitgang hebt niet ... en je moet dan ook nog een meer-kanaals geluidskaart in de DAW hebben (wat anders door de FW of USB connectie gedaan wordt). Je kan dus een grotere mengerd met bv. 8 bussen naar een geluidskaart met 8 ingangen sturen en dus de mix van alle kanalen in de mixer naar de 8 bussen opnemen. Als je echt heel veel kanalen wil, moet je naar ADAT (digitaal meer-sporen uitgang) of zo gaan kijken en ook krachtige, meer-kanaals geluidskaarten hebben (eventueel zelfs daisy chained) maar vooral ... een loei van een computer om pak 'em beet 48 of meer kanalen tegelijk te kunnen opnemen en verwerken aan een beetje resolutie.
 
dus je stuurt dan elke bus naar een input op je geluidskaart? de kanalen binnen één en dezelfde bus kan je dan niet op verschillende sporen opnemen? (maar dat is niet erg)

dank wil
 
Back
Top