de dikste sampler...

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.922
Locatie
Utrecht, NL
heeft iemand hem?
 

Attachments

  • e3front.jpg
    e3front.jpg
    200,5 KB · Bekeken: 133
Origineel geplaatst door machine
in hoeverre verschilt de rackversie van de originele Emulatror III?
meer outputs? of exact gelijk zonder keys?


The Mystery Emulator III The EIII rack was announced at the same time as the EIII keyboard was launched, and it appeared in the marketing material. EIII racks were available from May 1988, however they seem to have been in limited supply, and only a few were actually sold. They are hard to find second-hand, and therefore command higher prices.

The EIII Rack uses the same engineering design as the keyboard version. The existing card frame is mounted vertically (which is how it was designed), it has the same hard disk drive, power supply, and floppy disk. A new control panel was fitted into a deep (at least 20") 4U rack unit. Two fans were installed to keep the Emulator cool. The rack has exactly the same functionality as the keyboard version.


http://www.emulatorarchive.com/Samplers/E3Overview/e3overview.html
 
Re: de dikste sampler...

Origineel geplaatst door machine
heeft iemand hem?

heb de Keyboard versie gehad :) en die was echt DIIIIIIIIKKKK:D
 
ik geloof wel dat hij dik klinkt
uitgaande van de geruchten over de emulators

wat ik er mee heb...
in hoeverre is zo'n apparaat nog bruikbaar tegenwoordig
koop je zo'n monsterlijke bak voor een aardige duit... zit er maar 1.4 Mb geheugen in ofzo
(geen idee hoor hoeveel geheugen er in zit... maar gezien hij uit 1987 komt...)

zo te zien zit er wel een SCSI poort op dus als je er een harddisk aan kan hangen is dat al een hele plus
ik heb een SP1200 en daarmee ben je best beperkt hoor..
nu is die beperking ook wel leuk en je gaat anders muziek maken wat leuke resultaten oplevert

maar zo'n E-mulator... ik weet het nog niet of ik er voor zou gaan

ik heb de E-mu E-5000 Ultra wat voor mij nog net de goede combinatie is voor dik geluid en functionaliteit
 
Origineel geplaatst door machine
ik geloof wel dat hij dik klinkt
uitgaande van de geruchten over de emulators

wat ik er mee heb...
in hoeverre is zo'n apparaat nog bruikbaar tegenwoordig
koop je zo'n monsterlijke bak voor een aardige duit... zit er maar 1.4 Mb geheugen in ofzo
(geen idee hoor hoeveel geheugen er in zit... maar gezien hij uit 1987 komt...)

zo te zien zit er wel een SCSI poort op dus als je er een harddisk aan kan hangen is dat al een hele plus
ik heb een SP1200 en daarmee ben je best beperkt hoor..
nu is die beperking ook wel leuk en je gaat anders muziek maken wat leuke resultaten oplevert

maar zo'n E-mulator... ik weet het nog niet of ik er voor zou gaan


Prijs ca 700 euro met 8 MB , dit is het max wat betreft geheugen
http://www.emulatorarchive.com/Samplers/E3Overview/e3overview.html


https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=47518&highlight=emulator+III
 
Re: de dikste sampler...

Origineel geplaatst door machine
heeft iemand hem?

Ik heb zowel een Rack als Keys versie. Mijn keys krijgt als het goed is een scsi compactflash reader met 2x 800mb:{
geluid krijg je kippevel van....Of mijn rackversie ooit weer levenslicht ziet.......

Uiteindelijk heb ik hem nog heel weinig gebruikt.... Maar het design en geluid is gewoon formidabel, wat komt door de analoge filters en vca. Kan echt niet wachten tot ik ze weer thuis heb...
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: de dikste sampler...

Re: Re: de dikste sampler...

Origineel geplaatst door pal
Ik heb zowel een Rack als Keys versie.

8D

Mijn keys krijgt als het goed is een scsi compactflash reader met 2x 800mb:{

8D8D8D

geluid krijg je kippevel van....

ik had al zo'n vermoeden

Of mijn rackversie ooit weer levenslicht ziet.......

waarom zou die het levenslicht niet meer zien dan?
 
Re: Re: Re: de dikste sampler...

Re: Re: Re: de dikste sampler...

Origineel geplaatst door machine
waarom zou die het levenslicht niet meer zien dan?

De rack versie is al eens in utrecht geweest voor servicing maar daar kregen ze hem niet aan de praat. Hij gaat wel aan, maar verder niet. Boemtsjak hier van het forum is er nu mee bezig en hij denkt tot nu toe dat het iets met de voeding is. Daarnaast zit er geen geheugen in. Dat laatste moet wel lukken aangezien hetzelfde geheugen in oude mac's en atari's zit...Mocht het allemaal niet lukken dan kan ik de rest natuurlijk als reserve onderdelen gebruiken. Dat geeft ook wel een goed gevoel. Maar het mooiste zou zijn als ik ze tegelijk via scsi en smpte can syncen ;-)

Ik hou mijn fingers gekruist!! Naast de emulator kan ik je ook een korg Dss-1 aanbevelen. SSM chips. Ik hou echt enorm van vintage samplers met analoog circuit. Echt heerlijk! Mogelijkheden zijn zo enorm....

Daarnaast zijn het ook super drumcomputers!!!! Dss-1 heeft alleen geen interne sequencing of arp...
 
Origineel geplaatst door machine
die keysversie (met expander) van de kurzweil k250 liegt er anders ook niet om...
wat een bakbeest!

Hier zit zover ik weet geen analoge onderdelen in. Alhoewel hij wel dik in sound gevonden wordt. De geluidsdemo op synthmuseum vallen mij eerlijk gezegd wel tegen. Maar dat kan ook aan de opname liggen natuurlijk.
 
Back
Top