Roland spd-8

Twin-x

Gedeactiveerd account
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
1.254
Locatie
Grootebroek
Ik heb dit weekeinde een spd-8 gekregen ik vin t een vet ding (als ie mijn 909 kan trggeren) maar t werkt niet.

Nu heb ik t volgende gedaan de pads op midch 1 909 op ch1. Ik had de midi out van spd op rs aangesloten omdat die alles aanstuurt. Zodra ik midi kabel erin stop flipt de rs. Dus snel die kabel eruit. Stop ik die kabel nu in de midiman 4x4 en ik monitor input dan krijg ik 0,0 ???????????? ik sta voor een raadsel.

Hoe gebruik ik die spd8 als trigger iemand ervaring?
 
smeerlap..mij een beetje voor zijn he! wat voor whiskey was het? ;)

over je probleem: 0,0 is nie goed.....dat krijg je de hele tijd of alleen als je op een pad ramt?
 
Origineel geplaatst door olafmol
smeerlap..mij een beetje voor zijn he! wat voor whiskey was het? ;)

over je probleem: 0,0 is nie goed.....dat krijg je de hele tijd of alleen als je op een pad ramt?

Whahaha ico zij het al. Een hele lading berichten had hij later. Zijn kamer genoot was helemaal pissig :D.

Ik ben geen wiskey kenner maar ik heb m een fles ballentines gegeven. Ik voelde me schuldig ik had achteraf liever wat anders gegeven omdat er zelfs helemaal een standaard bij zat en omdat het gewoon een hele rielexte gozer is.

Rammen of niks doen in beide gevallen 0. Ik zie alleen een lampje opbloeien als ik m aanzet.
 
mm.zit er geen manual bij? kan je misschien ergens midi out aan en uit zetten?
 
De meest domme fout heb ik natuurlijk weer. Midikabel stuk. Hij doet t toppie. iig bedankt voor je hulp olaf. Mocht ik er ooit weer vanaf willen dan roeleer ik m naar jouw. ;)
 
ooohhh.....ik wil al zooooooo lang zo'n ding.............ai ai ai....en dat voor en fles whisky....(nou ja...ballantines noem ik geen whisky....had minimaal wel een flesje van Connoisseurs Choice mogen zijn...)
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
ooohhh.....ik wil al zooooooo lang zo'n ding.............ai ai ai....en dat voor en fles whisky....(nou ja...ballantines noem ik geen whisky....had minimaal wel een flesje van Connoisseurs Choice mogen zijn...)


Aaargh ik wist wel dat ik de verkeerde drank had uitgezocht. Na ja t gaat om t idee he want hij deed hem gratis weg hij vroeg er namelijk niks voor.
 
wtf! wat zijn dit allemaal voor lame merken? koop dan een fles dimple of glenfiddich ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
wtf! wat zijn dit allemaal voor lame merken? koop dan een fles dimple of glenfiddich ;)


hhhmmm...doet mijn ff een tijltje.... :[> alhoewel, je kan het spul ook gebruiken om je fonduepan op te laten branden....
altijd handig... :okdan:
 
Hmm begin hier meer dingen te leren als synth stuff :P. Maar ja t smaakt allemaal naar hout naar mijn mening.
 
Doe mij maar liever een SPD-11 of SPD-20, die hebben tenminste nog extra trigger/pad input en je kunt er een FD-7 hihat pedaal op aansluiten :)
 
Ik heb mijn zinnen gezet op een elektronische kit van Pintech. Heb alleen een kit met triggers nodig, want het schijnt dat ik die zo in mijn Alesis D4 kan pluggen (en das de enige reden dat ik die nog niet weg doe). Nou eerst nog zien waar ik zo'n kit neer kan zetten ;)
 
Origineel geplaatst door CrimsonWarlock
Ik heb mijn zinnen gezet op een elektronische kit van Pintech. Heb alleen een kit met triggers nodig, want het schijnt dat ik die zo in mijn Alesis D4 kan pluggen (en das de enige reden dat ik die nog niet weg doe). Nou eerst nog zien waar ik zo'n kit neer kan zetten ;)
Hoe wil je hier in Nederland aan Pintech komen als ik vragen mag? Voor zover bij mij bekend is daar geen nederlandse importeur voor.
Overigens kan je in principe van elk merk pads in je D4 pluggen, je zult echter geen gebruik kunnen maken van "dual zone" triggering etc.
 
Hmmmm..... nog helemaal niet aan gedacht. Ik weet wel dat'tie Pintech kits erg goed zijn.
Ik denk dat ik het gewoon aan mijn leverancier overlaat om zo'n ding naar hier te krijgen ;)

Maakt op het moment toch niet veel uit, want ik heb er momenteel geen space voor :D

Maar ik wil er wel eentje hebben !!
 
Origineel geplaatst door MPCman
als je interesse hebt in electronische drums, vergeet dan vooral niet om op mijn site te kijken ;)
He bedankt, zit nu in mijn bookmarks ;)
 
Back
Top