access virus classic

geus

Nieuwkomer
Lid sinds
25 april 2007
Berichten
3
Locatie
hasselt, België
Hallo,

Momenteel speel ik met een access virus classic, sluit deze nu aan via midi op
een roland E35 en stagepiano Yamaha P140.
Ik wil nog een goede controller kopen om degelijk live te spelen, waarbij ik gemakkelijk klanken kan oproepen en 16 sporen kan uitsturen naar mijn 2 klavieren.

Heeft iemand suggesties/tips/tricks ivm live spelen met een virus classic ?


Thx
geus
 
verkoop dat ding en koop een versie met toetsen. Op die manier heb je meteen een fijn toetsenbord.

Ook zou je met je andere keys de virus kunnen aansturen
 
om eerlijk te zijn snap ik je vraag niet

als je de keys nou op de virus aansluit ipv andersom?
 
mannen, ( en vrouwen)

Het klinkt misschien onduidelijk maar ik ben nog niet zo lang bezig met deze virus en synths hé...
misschien is dit duidelijker:
Heb tot nu toe alleen met de single-programs gewerkt.
gewoon, klankje oproepen in virus en spelen-bewerken....
Wil nu met multiprogramma's werken, krijg ze alleen niet door de synth gejaagd.
mijn huidige klavieren hebben een slechte midi-interface/geen faders ofzo...
Vandaar ben ik opzoek naar een goede interface tussen virus en (basic)klavier

Thx
geus
 
Wat jij zoekt is eigenlijk een apparaat waar mee je virus mee aan kan sturen kom je gouw iets als een sequencer uit met in gebouwde klavier.(zo iets als een workstation als ik het goed heb zou die het kunnen doen).
 
[OFFTOPIC]

Wat is het grote verschil tussen een virus clasic een een B/C?

[OFFTOPIC]

Want ik zou misschien een virus bij mijn setup erbij willen alleen ik snap niet goed de verschillen. en welke het beste voor mij geschikt zou zijn.
 
Origineel geplaatst door djberjo
[OFFTOPIC]

Wat is het grote verschil tussen een virus clasic een een B/C?

[OFFTOPIC]

Want ik zou misschien een virus bij mijn setup erbij willen alleen ik snap niet goed de verschillen. en welke het beste voor mij geschikt zou zijn.
misschien moet je eens vertellen wat voor soort muziek of geluiden je ermee wilt maken
 
Ik wil hardstyle, house, club , electro achtige muziek maken, maar ook film, audiovisueele muziek maken.
voor bij bijvoorbeeld, reclames, tv programma's ect.

Ik heb nou sinds kort een Clavia nord lead 2X maar wil er een andere synth bij omdat ik ook een andere soort sound erbij wil.

Maar ik twijfel nog tussen welke virus.

Kan je met de B en C dezelfde geluiden maken?

Ik wil meteen goed beginnen dus kwa prijs maakt het niet zo veel uit alleen 1200 euro vind ik wel teveel.
 
Maar een Virus C gaat tegenwoordig makkelijk voor 800 weg (toen ik 'm in 2003 kocht niet, ik heb er toen 1200 voor moeten dokken).

Als je toch per spoor apart op neemt en 'm niet in multimode gebruikt; rustig een B pakken. Voor de Moog-filter die er dan in zit hoef je 't niet echt te doen, en de rest is grotendeels hetzelfde.

De Classic (rood) is dezelfde als de B. De "Classic" rack van 1U groot is meer zoals de Virus A.

http://www.access-music.de/comparisonchart.php4

Kijk maar eens - is al wel wat verouderd, magoed.
 
Origineel geplaatst door geus
Heb tot nu toe alleen met de single-programs gewerkt.
gewoon, klankje oproepen in virus en spelen-bewerken....
Wil nu met multiprogramma's werken, krijg ze alleen niet door de synth gejaagd.

Druk eens voor de lol op single en multi tegelijk!
Je virus komt nu in multisingle modus en er gaat een wereld voor je open!!!
Het is alsof je in singlemodus werkt, maar dan 16 kanalen op een rijtje.

Dit lijkt mij voor jou de ideale manier van werken met je huidige setup!
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Maar een Virus C gaat tegenwoordig makkelijk voor 800 weg (toen ik 'm in 2003 kocht niet, ik heb er toen 1200 voor moeten dokken).

Als je toch per spoor apart op neemt en 'm niet in multimode gebruikt; rustig een B pakken. Voor de Moog-filter die er dan in zit hoef je 't niet echt te doen, en de rest is grotendeels hetzelfde.

De Classic (rood) is dezelfde als de B. De "Classic" rack van 1U groot is meer zoals de Virus A.

http://www.access-music.de/comparisonchart.php4

Kijk maar eens - is al wel wat verouderd, magoed.
en als je puur met preset werkt of softwarematig edit is ie ook nog stukken goedkoper
 
Back
Top