Parallels & Midi: FL Studio op de Mac

Jellow

Met kleur en smaakstoffen
Lid sinds
24 augustus 2003
Berichten
218
Locatie
Nederland
Ik heb een paar maanden geleden een MacBook gekocht, met daarbij Parallels Desktop (gekoppelt aan de bootcamp partitie) en Windows XP zodat ik FL Studio 7 kan draaien. Dit bevalt me boven verwachting! Weinig Latency, goed gebruik van het geheugen en cpu etc. Zeer goede prestaties dus (en op Bootcamp al helemaal).

Nu heb ik 1 probleem. Mijn ESI Keycontrol 25 geeft de midisignalen via usb niet lekker door. Nu dacht ik dus dat dit aan parallels lag, maar een Evolution UC16 werkt dan weer wel zonder problemen.
De Keycontrol geeft soms wel midi door, maar meestal niet. Dit terwijl hij wel in het lijstje van aangesloten controllers in FL e.d. staat.
Ik krijg het zelfde slechte resultaat met bootcamp, dus ik denk dat het aan de Keycontrol zelf ligt, of iets met de drivers ervan (hoewel er geen cd bij zat, gewoon plug&play).

Is er iemand anders die problemen met een midicontroller heeft gehad in deze werkomgeving? Sowieso ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van anderen, ook bv de werking van een firewire interface ben ik wel benieuwd naar!

Alle tips zijn welkom :okdan: (en vragen ook, misschien kan ik iemand anders nog helpen :) )
 
Sorry voor het kicken van een 3 jaar oud topic, en ik hoop dat deze user nog reageerd..

Ik heb een Macbook Pro en wil FL Studio 9 erop draaien. Ik was van plan om Windows XP Pro 32 bit hierop te zetten via Bootcamp. Maar ik lees dat jij ook Parallels Desktop gebruikt. Hoe bedoel je dit precies? Gebruik je parallels desktop om FL te draaien of Win xp? Parallels desktop was dacht ik vergelijkbaar met Crossover toch? Crossover heb ik btw ook geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes icm FL (geen asio drivers...).
 
Ik zou altijd voor de Bootcamp-oplossing gaan. Dan draai je Windows native en heb je full power voor je FL. Als je het via Parallels doet draai je en OSX, en daarin geemuleerd Windows, waarin je dan weer je FL draait. Dan hou je weinig power over.

Snel genoeg? :P
 
Na wat Googlen kwam ik erachter dat ik fout zat. Voor Parallels Desktop heb je sowieso Bootcamp + Windows nodig. Nadat je dat geinstalleerd hebt gebruik je Parallels om in OS X een kleiner scherm te draaien waarop je Windows ziet. Nadeel is wel dat Parallels Desktop 70 euro kost...achja komt later nog wel.

Ik weet dat als je Bootcamp gaat gebruiken je de Snow Leopard installatie disc ook nodig hebt nadat Windows in geinstalleerd. Nu heb ik die niet, maar wel 2 cd'tjes..1s waarop staat: 13 inch macbook pro Mac OS X Install DVD, en 1 waarop hetzelfde staat maar de applications dvd. Als er dan gevraagd wordt om de snow leopard cd, kan ik dan gewoon de Mac OS X installation dvd erin doen? Het gaat natuurlijk om de Bootcamp drivers in windows..
 
Wat zegt de handleiding van Bootcamp daarover? Check the internets baby.
 
Back
Top