Roland jx3p opgeblazen?of geef 't een naam..

tuco

Nieuwkomer
Lid sinds
6 augustus 2005
Berichten
17
Locatie
amsterdam
Hey,

goed, een jx3p via ebay gekocht uit Belgie. Verkoper heeft voor de rest weinig meegegeven aan informatie. Prima, synth is binnen en tuco dacht goh wat een rare connector nou dat wel iets belgisch zijn. Dus tuco met een europese adapter aan de gang en ja hoor past mooi, en stopcontact en dat ding geeft geen teken van leven. Ik de ebay bink gemailt en ja hoor ik quote : " its a US version" toen zag ik de bui al hangen, maar naief als ik ben toch een " converter" gehaald voor US > EU en ja hoor ding geeft geen teken van leven... Komt er dus nu op neer dat ik dat ding waarschijnlijk heb " opgeblazen" ?

discussie met verkoper speelt nog, maar probeer er sowieso even achter te komen of dit uberhabut easy to fix is zeg maar..

iemand een idee ? of leuke addresjes?

thanks alvast, groet

Tuco
 
Het zou de zekering kunnen zijn. Dat kun je voor een kwartje fixen ;)
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Het zou de zekering kunnen zijn. Dat kun je voor een kwartje fixen ;)

lijkt mij ook dat klapt eruit as eerste open maken en checke
:okdan:
 
Met een beetje geluk is alleen de zekering opgeblazen.
Maar het grootste probleem is dat een Amerikaanse zekering de dubbele waarde heeft van de Europese waarde.
Bijvoorbeeld: Zekeringwaarde bij 110 Volt is 1 Ampere, Waarde bij 230 volt 0,5 Ampere.
Er kan dus nogal wat verkeerd gaan als de zekering niet snel genoeg stukgegaan is.
Ga deze zekering dus niet zomaar vervangen.
Eerst maar eens zorgen dat je over 110 Volt kunt beschikken en dan maar weer eens testen met de nieuwe zekering.
Als je pech hebt is er na de trafo meer stuk en dat wordt dus even uitzoeken.
Schade blijft meestal beperkt tot de voeding.
 
goed, ding open gemaakt, zekering eruit getrokken nieuwe gehaald en gaan ... tip top.

thanks gasten.
 
Origineel geplaatst door tuco
Prima, synth is binnen en tuco dacht goh wat een rare connector nou dat wel iets belgisch zijn. Dus tuco met een europese adapter aan de gang en ja hoor past mooi, en stopcontact en dat ding geeft geen teken van leven.
last van scizofrenie? :confused:

Origineel geplaatst door tuco
goed, ding open gemaakt
wie... jij of tuco? :D
 
Back
Top