paar roland s 330 vraagjes

Soul C

gecalibreerde soul augurk
Lid sinds
21 december 2006
Berichten
1.770
Locatie
amsterdam
okee ik loop een beetje achter, maar als beginner begin ik bij het begin zeg maar, de s 330
krijg er alleen nog niet veel uit (en in) , vandaar enkele vragen aan de lui die dit bakje kennen
ps: ja ik heb de zoekfunctie gebruikt :)

-valt er uberhaubt te editten of te samplen zonder muis/monitor ?
-bestaat er eigenlijk een pc editor voor ?
-zijn er behalve msx muis nog andere soorten die het doen met de s330 ?
-klopt het dat je 'm ook op een tv kunt aansluiten (ipv monitor) met coax kabel ?
-heeft er nog iemand een engelse of nederlandse handleiding op pdf ? (guidebook heb ik al)
-is het waar dat je zonder utilitydisc niet kunt samplen, en zo ja :
-heeft er iemand zin om tegen vergoeding even de utilitydisc te kopieren en aan mij
op te sturen ?(heb nl geen floppydrive op m'n computer)
-heeft er nog iemand wat sounds over op floppy (tegen vergoeding), zodat ik 'm even kan uitproberen

ik heb er wel een systeemschijfje bij in ieder geval, dus dat is al heel wat.
het lijkt me wel een vrij tof ding trouwens, vooral ook geschikt voor de wat lagere frequenties krijg ik de indruk..
ben van plan om wat bas(gitaar) lijntjes en percussieloops in te spelen, 4 maten passen er wel in lijkt me.
lekker plat is ie ook, best een platte sampler !

okee, bedankt ! soul c
 
-valt er uberhaubt te editten of te samplen zonder muis/monitor ?

Het is mogelijk maar dan ben je wel een tijdje bezig


-bestaat er eigenlijk een pc editor voor ?

Geen idee


-zijn er behalve msx muis nog andere soorten die het doen met de s330 ?

http://myweb.tiscali.co.uk/clouzeau/s760/mouse.htm


heeft er nog iemand een engelse of nederlandse handleiding op pdf ? (guidebook heb ik al)

zal even voor je zoeken


klopt het dat je 'm ook op een tv kunt aansluiten (ipv monitor) met coax kabel ?

http://myweb.tiscali.co.uk/clouzeau/s760/monitor.htm



Een floppydrive is wel makkelijk dan kun je alles van het net halen :eureka:
 
hij staat erbij
 

Attachments

  • s330.jpg
    s330.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 76
Bespaar je het geld voor een USB floppydrive. De S330 diskettes zijn NIET op een PC te lezen of te beschrijven. De S330 heeft een eigen format. Bovendien is de standaard S550 floppydrive een 720 Kb drive, Géén 1.44 MB drive!!!
 
muis wordt lastiger te vinden geloof ik, nou ja, komt ook wel goed

Staan wel regelmatig in de MSX afdeling op eBay, gewoon hier in Nederland. Anders kun je altijd even op het forum van msx.org vragen.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Maar volgens mij moeten al die dedicated programma's de floppy controller direct kunnen aansturen. Ik betwijfel of die werken op een usb drive.

Klopt. Al de USB diskdrives werken niet. Bovendien is dat sdisk programma blijven steken bij (ik geloof) win98. Onder XP en Vista draait het niet. (Ook niet in de emulatie) Eigenlijk logisch ook: sdsik dient de floppy controller rechttreeks aan te spreken. Omdat in Win98 nog net iets zit van een echte (en niet ge-emuleerde) DOS box lukt het met win98 nog net.
 
Origineel geplaatst door Rollie
Klopt. Al de USB diskdrives werken niet. Bovendien is dat sdisk programma blijven steken bij (ik geloof) win98. Onder XP en Vista draait het niet. (Ook niet in de emulatie) Eigenlijk logisch ook: sdsik dient de floppy controller rechttreeks aan te spreken. Omdat in Win98 nog net iets zit van een echte (en niet ge-emuleerde) DOS box lukt het met win98 nog net.

Het is misschien goedkoper om even een dos PC te kopen van ca 25 euro :)
Verder heb ik de meeste geluiden van de Roland S550/S330/w30 op CD staan ,
dit zijn geluiden die op het NET staan of hebben gestaan.

Geef anders even een PB .
 
Origineel geplaatst door Rollie
Klopt. Al de USB diskdrives werken niet. Bovendien is dat sdisk programma blijven steken bij (ik geloof) win98. Onder XP en Vista draait het niet. (Ook niet in de emulatie) Eigenlijk logisch ook: sdsik dient de floppy controller rechttreeks aan te spreken. Omdat in Win98 nog net iets zit van een echte (en niet ge-emuleerde) DOS box lukt het met win98 nog net.
laat maar.. niet goed gelezen.
 
Hartelijk Dank voor alle reakties tot zover !

ben weer een stuk wijzer geworden van deze draad
had ik toch bijna een of andere vage muis ingeplugd :stupid

rest eigenlijk alleen de vraag of iemand tegen vergoeding even een utiliteits diskje wilt copieren
en opsturen *D anders word het zo'n omslachtig verhaal voor mij (andere computer kopen enzo
en dan nog de vraag of het gaat werken, en dat alles voor 1 floppy, want m'n samples wil ik toch
zelf gaan maken)

heeft er eigenlijk nog iemand zo'n muis over :engel:
 
Origineel geplaatst door Soul C

heeft er eigenlijk nog iemand zo'n muis over :engel:

lol...ik denk het niet.
in de s550 muis tread, werd al verteld dat roland dat er nog maar eentje bij hun in het magazijn was.
En ik denk dat die forumlid hem wel heeft bemachtigd.

Ik heb de mijne via een msx freak verkregen voor 15 euro.
Ga eens de plaatselijke kringloop langs, of zoek eens op marktplaats.
Vaak krijg je de msx computer, monitor ,spellen en een printer er gratis bij :)
 
okee, de muis is binnen,(eveneens van een msx freak voor 15 euro :) ) dus ik kan bijna aan de slag.
ik heb alleen nog zo'n utilitydisc nodig. wie o wie heeft eentje voor me ??
kwestie van even in je s330/s550 stoppen, laden, lege erin, copieren, in een envelop stoppen
en naar mij opsturen....noem je prijs en maak deze medeforumer weer blij *D
 
Back
Top