Pitch Bend op Roland A90 / Doepfer R2M Ribbon controller

Magic Bean

Ingeburgerd
Lid sinds
20 oktober 2006
Berichten
73
Locatie
Eindhoven / Cuijk
Ik ben in het bezit van een Roland A90/ex die ik vooral gebruik als digitale piano / orgel in mijn band.
De laatste tijd ben ik echter wat aan het experimenteren met synth-solo's en hierbij gebruik ik uiteraard de pitch bend functie.
Naar mijn beste weten kan je de pitch niet instellen op de Roland, dus dat is wel vervelend. Als iemand hier een oplossing voor heeft: shoot!

Nu heb ik wat rondgekeken voor randapparatuur en kwam ik voorbij de Doepfer R2M Ribbon Controller.
Is deze compatibel met mijn Roland? Of kan je die controller alleen gebruiken als je ook pitch parameters kan instellen?
 
Kan me eigelijk niet voorstellen dat de A-90 geen instelbare PBrange heeft? Hoe zeker weet je dat dat niet kan?
 
Ik heb hem al ongeveer een jaar. En ben een tijdje bezig geweest om die functie te zoeken. Ik zal de handleiding nog eens naspeuren, maar als iemand weet hoe ik de range moet instellen: graag!!!
 
Gebruik je aan andere bron dan de A90 voor je synthsolo's?

Je zou dan anders bij die synth de pitchbend-range kunnen instellen.
 
Ik ben wel op zoek naar een goede synthmodule, maar gebruik nu nog gewoon de interne geluidsbron.
Ben ook gitarist en heb net een nieuwe buizenstack gekocht...
Wie weet er nog een cheape module met een bruut sologeluid ala Rudess?
 
De Pitchbend is wel instelbaar op je A90, heb even voor je gekeken:geslaagd:

Druk op "Edit"
Beweeg je pitchbend

In je scherm komt nu te staan: "E23 Bnd Lvr Assign"

Ga met je Cursor toetsen naar rechts tot er "Bender Range" in je scherm komt te staan.

In dit scherm kun je de pitchbend range instellen

Succes ermee! :okdan:
 
Je kan hem dan instellen van 0 tot 127, toch?

Daar was ik al achter, maar dan kan ik nog steeds maar 1 toon op of neer.
 
Je hebt gelijk...

bij Roland zijn ze niet wijs:stupid

dit is het enige wat er in de handleiding over staat:

naamloos.jpg


Hoe ze het daar toch iedere keer voor elkaar krijgen om die handleidingen
zo onoverzichtelijk te maken...:frons:
 
Normaalgesproken kun je toch de "bend range" van je sounds instellen in semitones? of kan dat nu juist weer niet bij het soundkaartje aan boord van de a90ex?
 
Back
Top