Phatboy v2.. handig voor mij ??

CH@MBER

Ingeburgerd
Lid sinds
20 november 2002
Berichten
49
Locatie
Amsterdam
Nu las ik wat over dit apparaatje, PhatBoy v2.0. is dit iets voor mijn doeleinden ??

Huidige setup:

Cubase SX
Native Instruments FM7
Native Instruments Absynth
Native Instruments Pro52/53
PPG wave
E-MU E5000
Yamaha 01v
Access VirusB
Teebee 303
Terratec Master keyboard
Emagic AMT8
PC


wat zou ik willen ?

Zoveel mogelijk "controllen" met 1 apparaat, oftewel midi-controllers van de vst-instruments, synths en sampler (kan dit?)
Is de Phatboy dan het apparaat wat ik nodig heb ? of juist niet of heb ik misschien iets anders nodig ??
 
Ik denk dat je nooit genoeg knoppen gaat krijgen om dat allemaal aan te sturen. Bijna elk midi-instrument 'luistert' weer naar andere knoppen (de Phat-Boy wordt dan ook megeleverd met verschillende setting mogelijkheden). Over het algemeen sturen dit soort apparaten midi-controllers aan. Dus bv voor het selecteren van een wave-vorm in een soft-synth zul je gewoon je muis moeten gebruiken.

Het bedieningsgemak van de Phat-Boy is wel goed. En hij is stevig en makkelijk aan te sluiten. Als je aan de volgende knoppen genoeg heb zou ik een Phat-boy kopen:

- volume
- panning
- cut off
- resonance
- portamento
- portamento time
- attack
- release
- GM reverb
- GM chorus

Dat werkt iig bijna altijd op elke module. Je houdt dan nog 4 knoppen over. Die kun je vrij toewijzen in cubase SX middels de mapping.

Het alternatief is een ander masterkeyboard en dat is bijna altijd duurder. En ik betwijfel of die wel alle functies hebben die jij zoekt.
 
Wat dacht je van een Kenton? zoeen als bijvoorbeeld op de frontpage staat?
of een peavey?
om gewoon maar wat opties te noemen... zitten ook veel profielen bij voor synths... kan je gratis downloaden, de profielen\
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Zorg dat je er eentje koopt die programmeerbaar is, want dat werkt een stuk makkelijker dan de Phat.Boy.

http://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/uc16.htm

Dat is inderdaad een strak dinkie!

uc16_l.jpg


I Think i'm gonna buy that thingy! :okdan:
 
Back
Top