Creamware Pro 12

Mde

Stamgast
Lid sinds
20 januari 2004
Berichten
208
Locatie
Utrecht
Nu de geliefde god is geariveerd die vakantie geld heet ( en de bijpassende feedback folder )
Heb ik mn zinnen gezet op de Pro 12.
Ik heb kort bij een maatje in de studio mogen genieten van de geluiden van zijn profet-5, ik was verkocht.
Finacieel is dit echter geen optie :(

Doet dit recht aan het orgineel ?? V1, V2 , V3,

Wat zijn de meningen en gevoelens die gepaard gaan bij deze bak ( dus de pro-12.......)
is het een optie om 200 e bij te lappen en voor de noah te gaan met mini en de odessey ? ( ik zou de intreface wel missen, hoe toegankelijker hoe beter voor mij )

Mijn eerste intentie was een juno 106 te gaan kopen dit seizoen, maar de afweging tussen een brood en boter synth en mijn klankwens! Hoe warm en analoog is die pro-12 ( dhaaa SCOPE.. maar hoe werkt het ?)

Ik heb al een een KS5 is dit een overlap ?



Graag hoor,lees ik jullie reacties!
 
Ik zal het maar verklappen...;)

De Pro12 is imo de warmste van het ASB synthtrio, de Prodyssey de freakiest, de Minimax het dikste. Voor bassen gebruik ik hem bijv niet, vooral voor strings,pads en efx, bassen doe ik met de minimax uiteraard.
Als je hem met Unison gebruikt (dan nog steeds 2-6 stemmen poly) dan heb ik nog geen Non-Analoog zo warm en smeuig horen klinken. Daar kan geen andere VA tegenaan......vind ik

Op het moment mijn grote favoriet in de studio, naast de PolyEvolver. Ze vullen elkaar lekker aan. De Pro12 klinkt zeker meer vintage dan de PEK, echt een jaren 80 sound....

En die interface is gewoon magnefique, daar zou ik geen 200euro voor willen krijgen om dat in te leveren iig...

Lees hier de ins and outs...http://www.planetz.com/forums/viewforum.php?f=35
 
Ik had een System 1200 (Pro-12 + Minimax) te leen voor de synthmeeting in Ede recentelijk. Even mee naar huis genomen na afloop, omdat ik tijdens de meeting er niet echt tijd voor had. En tsja. Hij beviel zo goed dat hij er nog steeds staat. Ze worden hier en daar tegen dumpprijzen verkocht. Voor rond de 500 euro heb je er eentje als je goed zoekt en dat is hij dubbel en dwars waard als je het mij vraagt. En die interface zou ik ook niet willen missen. Lekker aan de knoppen draaien :p
 
Origineel geplaatst door Sioux
Ik had een System 1200 (Pro-12 + Minimax) te leen voor de synthmeeting in Ede recentelijk. Even mee naar huis genomen na afloop, omdat ik tijdens de meeting er niet echt tijd voor had. En tsja. Hij beviel zo goed dat hij er nog steeds staat. Ze worden hier en daar tegen dumpprijzen verkocht. Voor rond de 500 euro heb je er eentje als je goed zoekt en dat is hij dubbel en dwars waard als je het mij vraagt. En die interface zou ik ook niet willen missen. Lekker aan de knoppen draaien :p

Mee eens ik heb heb ook nog steeds en hoewel hij niet echt in de buurt van een echte prophet komt is hij wel erg goed.
Zeker voor die prijs. top bak zou ik willen zeggen.
 
Net opgehaald, nog ff kunnen testen bij feedback utrecht.. dat zelfs tijdens de uitverkoop. Gast van feedback gaf nog een leuk showtje en ik was:verkoght:
 
Ja :mega: gefeliciflapstaard
 
Origineel geplaatst door Sioux
Ik had een System 1200 (Pro-12 + Minimax) te leen voor de synthmeeting in Ede recentelijk. Even mee naar huis genomen na afloop, omdat ik tijdens de meeting er niet echt tijd voor had. En tsja. Hij beviel zo goed dat hij er nog steeds staat. Ze worden hier en daar tegen dumpprijzen verkocht. Voor rond de 500 euro heb je er eentje als je goed zoekt en dat is hij dubbel en dwars waard als je het mij vraagt. En die interface zou ik ook niet willen missen. Lekker aan de knoppen draaien :p

Ik kan jou bericht op twee manieren lezen.
Met "Ze worden hier en daar tegen dumpprijzen verkocht. Voor rond de 500 euro heb je er eentje...." neem ik aan dat je de ASB of PRO 12 bedoeld. Ik heb het internet al afgezocht maar (logischerwijs) geen System 1200 voor die prijs vinden..

:)
 
Origineel geplaatst door gremlin23
Ik kan jou bericht op twee manieren lezen.
Met "Ze worden hier en daar tegen dumpprijzen verkocht. Voor rond de 500 euro heb je er eentje...." neem ik aan dat je de ASB of PRO 12 bedoeld. Ik heb het internet al afgezocht maar (logischerwijs) geen System 1200 voor die prijs vinden..
:)

Per stuk uiteraard :) Ik heb 975 betaald voor de system 1200. Dat was ook een strakke prijs dacht ik zo.
 
Origineel geplaatst door Sioux
Per stuk uiteraard :) Ik heb 975 betaald voor de system 1200. Dat was ook een strakke prijs dacht ik zo.

Das zelfs een hele goede prijs :-) mooie set die 2 samen
 
Ik lag gisteren al om 6 uur met m'n thermoskan koffie voor de deur om de laatste prodyssey te bemachtigen.
Echt een supergave bak,ben de hele dag ermee bezig geweest.

Het is dat ik geen geldboom heb ,anders had ik ze alle 3 meegenomen.
 
Bij Feedback Eindhoven,
Ik had van die Aldi of Bijenkorg praktijken varwacht.
Maar dat viel gelukkig mee,Je weet het niet van te voren he?

Ik wilde er gewoon zeker van zijn dat ik met een prodyssey naar huis ging.
Maar rond een uur of 8 kwamen er meer,
Al met al ,best gezellig dus.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Concrats :mega:
ff een demootje ;)

Thanx allemaal ! Gister lekker wat uit getjecked, wat een sound zeg, right on the spot.
Ik zal kijken of ik eerdaags een demo'tje kan posten, we zijn net verhuisd en mn master keys staan nog niet dus het word wat improviseren.

Wat bizar zeg om zo vroeg voor de deur te gaan liggen, in utecht hadden ze gistermiddag de prodyssey nog staan.
Bevalt tie ?
 
En of hij bevalt.
Ik kan er moeilijk van af blijven.Binnen no time tover je de meest bizzare synth fx.

En ja,het is mischien een beetje vreemd om zo vroeg voor de deur te staan.
maar aangezien ik vrijdag op de internet stores zag dat ze bijna nergens meer te koop waren,wist ik dat dit zo ongeveer de laatste kans was om er een nieuw te bemachtigen.
En dan zul je altijd zien dat als je om 9 uur aankomt,er iemand net even iets vroeger was en hem voor je neus meeneemt.
Dat soort dingen tref ik altijd.

Als er bij ons bij de Aldi een computer aanbieding is,wil je niet weten hoe vroeg sommige er al liggen.


Maar het was het wachten bubbel en dwars waard.
 
Support valt tot nu toe ook niet tegen, binnen 2 dagen meeltje met activatie code voor OS-update !

Goed bezig


Ben Btw zo blij met M"n ASB dat mn handen jeuken om ook een minimax te gaan halen...
 
Is die Pro12 nog wel de moeite nu de Prophet'08 eraan komt?
Het blijft toch een digitale benadering van een analoge synth...

En hij zie er ook beter uit!

prophet08smer5.jpg
 
Back
Top