DI opnieuw bezocht

dennisb

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2003
Berichten
756
Locatie
Amsterdam
Naar aanleiding van een afschuwelijk brom uit mijn ua-25 geluidskaart heb ik eerst de aarde van mijn stekkerdoos afgeplakt, dat zat me echter niet lekker en heb daarom een DI box gekocht en dat helpt uitstekend. Een van mijn synths had dat ook en nu vraag ik me af in hoeverre zon ding het signaal negatief beinvloed, het gaat om een stageline dib-100. Van mijn computer maakt niet zoveel uit maar van die synth wil ik niet dat het onnodig omlaag gehaald wordt.

Na wat bladeren ben ik er ook achter dat zon ding ook gebruikt wordt om het laag op te vetten, radial schijnt top te zijn wat dat betreft. Is er iemand die ze hiervoor gebruikt? Zoja wat ervaar je?

Ook nog even over aarde cirkels in het algemeen, ik zou dus ook de aarde pieletjes kunnen wegknippen uit de stekkerdoos en de gebalanceerde aansluitingen zouden dan als aarding dienen voor het apparaat waar het om gaat. Maar als je nu geen gebalanceerde jacks heb op je apparaat dan ontkom je toch niet aan DI en moet je toch ook ergens aarding hebben? Ik beschouw ze als noodzakelijk kwaad , niet omdat ze wat kosten maar omdat ze iets doen met het signaal en er dus zodoende altijd invloed op hebben. Wat brengt die balancering nu eigenlijk als je daar alleen maar last van hebt? Ook snap ik niet dat ongebalanceerde jacks ook voor een brom kunnen zorgen, waar onstaat de cirkel dan? Ook schijn je in je kabel iets te kunnen loshalen maar dat kan toch niet de bedoeling zijn want dan ben je je balancering weer kwijt, het duizelt me echt wat dat betreft ik snap er helemaal geen ruk van. Ik kan wel botweg overal een DI tussen knallen maar ik begrijp liever echt wat er aan de hand is.

Ten slotte zit er op zon DI een ground lift knop die tot nu toe alleen maar de originele brom weer laat horen als ik dat inschakel, ze zitten er niet voor niks op dus het zal wel ergens goed voor zijn maar voor wat dat snap ik dus ook niet. Ik bezit best enig intellect maar ik krijg me vinger er gewoon niet achter.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top