Alesis Andromeda A6 VS ?

Origineel geplaatst door Bass
Dat is een suffe optie want hij zoekt :

1: Meerdere outputs, hoe meer hoe beter
2: inputs.
3: Mogelijkheid voor complexen modulatie, zoals bijvoorbeeld bij de Virus C.
4: Prijsklasse ongeveer 2000 euro.
5: goede "trancy" geluiden ala JP 80X0.
6: Toetsen zijn niet belangrijk.
7: Sample en Workstation (Seq. en dergelijike) zijn absoluut niet nodig.
8: goeie interne FX (voor de bovengenoemde inputs).

id dat zoektie maar de jp8 is wel on overtyroffen
tegen woordig voor 3400.- hmhm hm hm daar koop je een complete lidl voor
de mann heeft 2000 waar zie je nog jp8,s voor 2000...kweet tis bar!
gewoon va das watie wil ,..voor 2000 koop je je helemaal scheel
aan va / bv waldorf spul / nord spul / evt een semi modulair erby
future retro 777 of die nieuwere [hoe heet die ] mega trance bak [kweet ook niet meer]
zeg me abbo op!

a6 andesr niet daar kunje alles mee imiiteren
 
Origineel geplaatst door R-ond
id dat zoektie maar de jp8 is wel on overtyroffen
tegen woordig voor 3400.-
beoeljtesegda1jpnauvor>3000euriwegaat?isdawerlijkso?wafeel,stanoe1tkpebaybinbniwd!
grsunny
 
andromeda is vet, je moet er alleen de tijd voor hebben en nemen, anders is het presetbak met grotendeels slechte presets.
 
Origineel geplaatst door sunny pedaal
beoeljtesegda1jpnauvor>3000euriwegaat?isdawerlijkso?wafeel,stanoe1tkpebaybinbniwd!
grsunny

8o)
 
Oh oh wat kinderachtig weer zeg, gelukkig heeft rond wel veel nuttige inbreng in sf, dat kan ik van zo,n zijkerd in elk geval niet zeggen. :(
 
Origineel geplaatst door sunny pedaal
beoeljtesegda1jpnauvor>3000euriwegaat?isdawerlijkso?wafeel,stanoe1tkpebaybinbniwd!
grsunny


hoe dan ook je woont nog steeds in maastricht :confused:
zoude gy mijnuh dialeksie moeten kunndegen verstean ...

"ik kanda nie goe praten""
:Z

topistarter nergens meer te bekenne = die heeft zn a6 al! hoop ik voor ...
iig deze draad mag wat mij betrft ook dicht
gaa je mee sunny ...oftr verder nog wat te "gallen "is
:stupid


[topic ] met 2000 in mn pocket wistk t wel
.check de verkoop draad
:gaap:
 
kan u dialect zeker waarderen, derhalve mijn poging tot plagiaat.
jammer als iemand dit als te stekelig ervaarde (nog geen reden om anoniem te gaan schelden me dunkt) zal mijn humorniveau aanpassen . let op voortaan kan een hardrocker erom lachen,
sorry .:kimono:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door sunny pedaal
kan u dialect zeker waarderen, derhalve mijn poging tot plagiaat.
jammer als iemand dit als te stekelig ervaarde (nog geen reden om anoniem te gaan schelden me dunkt) zal mijn humorniveau aanpassen . let op voortaan kan een hardrocker erom lachen,
sorry .:kimono:

maakt uit ! alsk op elk slakkie wat /waar zout opgelegd wordt ...stil bij moest staan
stond ik stil ..en je weet toch; ....stilstand= achteruitgang !

edit ; @ fuse - sta je toch stil ...by dit!
ik niet ;:engel: kheb je dit jaar maar weinig positiefs horen brallen...ofdoejedat voor 12 en ?8o)
 
Laatst gewijzigd:
Zou het geen zout op slakken leggen willen noemen.
Eerder moeilijkheden hebben met te kunnen lezen wat je nou echt bedoelt.
Het blinkt nl. niet uit in duidelijk ABN. (Niet de AMRO variant.)
 
De alesis had wavetables er bij moeten hebben als oscs...... dan was het helemaal de bom geweest.
De evolver heeft dat wel, alleen zelf nog nooit gehoord(als alleen mp3's), lijkt me ook een mega bak.
Toch iets veelzijdiger.
 
Origineel geplaatst door trash
De alesis had wavetables er bij moeten hebben als oscs...... dan was het helemaal de bom geweest.
De evolver heeft dat wel, alleen zelf nog nooit gehoord(als alleen mp3's), lijkt me ook een mega bak.
Toch iets veelzijdiger.

enig sinds mee eens
de a6 is wel erg multi alleskunner
dat je soms niet weet waar te beginne

ik pak vaak die synth ...voor dat ...en weer die andere voor dat andere soundje!
asje wat apartere sounds zoek pak ikmn microwave...bassen mn moog ...en weer bv een analoge string /patch ...mn esq / ax80
met een a6 is wel weten wat je wil ...



kheb geen idee hoeveel stemmen een poly evolver is ,..denk dat ik die liever heb ...de keys version dan ! kost ook nog iets meer dan ..een a6 geloofk


er staat nu een op mp een a6 voor 1400 van sander ...dsf lid ?
wordt ook flink op geboden
 
Ik heb zelf een a6 een echt werkpaard, maar ben wel wat huiverig voor de toekomst van het apparaat.
De mijne kan ik heel makkelijk laten crashen, en alesis is nu echt failliet, ze waren al gestopt met de OS updates.... maar nu is er geen hoop meer over denk ik.
 
Origineel geplaatst door trash
Ik heb zelf een a6 een echt werkpaard, maar ben wel wat huiverig voor de toekomst van het apparaat.
De mijne kan ik heel makkelijk laten crashen, en alesis is nu echt failliet, ze waren al gestopt met de OS updates.... maar nu is er geen hoop meer over denk ik.

alesis failliet hebben ze toch nog [alweer jaren geleden ] een mooie analoog achtergelaten...d8 dat ze iets met emu digi afd. deden - was dat ensoniq..hout niet by...jij:D
nee = s wel lastig,..a6 ding is helemaal processor gestuurd lijkt
is wel wat anders dan een se -1 of kaarten analoog ,...stem kapot kaart vervangen
aster wat in t os,s kapot gaat ...waar moetjedan aankloppen ?
oude os erin proppen

met waldorf ist geloof ook netzoiets ... bv met een micro q kan veel ,..hebbie div os. sytems voor geloof dat er met prom stemmen toegevoegd kunne worden maar das niet soo makkelijk te verkrijgen zoalsik t in twee zinne vertel !
 
Er is al eens gevraagd door gebruikers om dat OS vrij te geven zodat het opensource door ontwikkelt kan worden.
Snap niet goed waarom ze dat niet doen.
 
Origineel geplaatst door trash
Er is al eens gevraagd door gebruikers om dat OS vrij te geven zodat het opensource door ontwikkelt kan worden.
Snap niet goed waarom ze dat niet doen.

open sourdce is dat een soort nord modulair idee
dat dus mense a6 eig. patches amken en sharen met elkaar
ofgat verder
dus datiemand nieuwe golfvormen kan programmeren ofso voor een lfo ..dat soort dingen /
os betreft dat alleen t struursignaal
wat erin zit analoog qa osc/filter kan niet ge upgrade worden tOCH?
 
onderzoeksgegevens=bruikbaar voor nieuwe synth's =geld
a6 heeft een paar onhebbelijkheden zoals "latency als je de slow loop gebruikt ( dwz bij alle modulaties behalve de hardwired mods), hardnekkige tiks bij envelopbegin, wat krakkemikkige hardware/weinig fabriekscontrole alvorens te verkopen.
als je een goede hebt en met bovenstaande kunt leven is het best een fijne synth.
volgens mij is de polyevolver net iets proffesioneler wat afwerking betreft, ook net iets duurder omdat je maar standaart 4 stemmen krijgt voor hetzelfde geld.
als ik het nogeens had moeten doen en ik had het geld ervoor , zou ik voor de polyevolver met uitbreiding zijn gegaan.
( !nseldnminnkid)8o
 
Origineel geplaatst door trash
De alesis had wavetables er bij moeten hebben als oscs...... dan was het helemaal de bom geweest.
De evolver heeft dat wel, alleen zelf nog nooit gehoord(als alleen mp3's), lijkt me ook een mega bak.
Toch iets veelzijdiger.

http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=4540
is al wel hier besproken ,..maar is een goede keuze ook voor topicstarter een nordlead/wave

nieuwe lead ,...met waves [geloof nog niet uit ...]
is ongeveer wel t zelfde idee as bv de poly-evolver met ....meer stemmen ?
nordlead met sample optie / de nord interface altyd ok en genoeg stemmen denk ik !
wat ie gaat kosten ...tussen de nordlead 2 en de g2 zeiden ze in een andere topic !


@ sunny [ heeft de evolver poly maar vier stemmen ?? ja hoor]
is eg niks - ik d8 minstens 8 ...hoe speel je lekker accoorden ...net 2 om vingers
mineur/ majeur hebbie al gauw 6 toetsen nodig!

so hey valt dik tegen - mogelijkheden van een mono dsi [tabletop zijn wel tof]
 
Back
Top