win xp

ponchovogel

vers als belegen brood
Lid sinds
20 mei 2002
Berichten
75
Locatie
de straat bij jou om de hoek
In hoeverre wordt ik gesteund als ik van w98se overstap op win xp...Ik heb nu naar mijn mening teveel gezeur met mijn muziekprogjes en wil wat anders proberen nl. Xp.Ik bezit nu Cubase sx,Rebirth,Reason 2,wat NI synths en wat losse synths(plugs).Als geluidskaart heb ik de delta 24/96 van midiman.Ik wil eerst een dualboot draaien maar wil graag jullie mening horen.Tevens heb ik nu meer intern geheugen nl.512mbram en sindsdien loopt de boel nog vaker vast door spontane foutmeldingen.Heel irritant allemaal maar hoe kom ik er van af!!???
 
upgraden gaat probleem loos ( heb ik vorige week gedaan)

de meeste programma's hebben wel xp ondersteuning nu.
Anders ff naar de importeur bellen of mailen.

Je krijgt goede support bij BMI als je naar xp overstapt.

Ow en een dualboot heb ik ook eerst gedaan.
Heb eerst naar drivers voor xp gezocht, daarna dubble boot, en alles geen probleem!
 
Het is misschien ook wel handig om je Win98 partitie te klonen. Eventueel op een andere lege (nieuwe) harde schijf. En die kopie (niet het orgineel) gebruiken voor een update. En dan beide partities bootable te houden. Zo kun je altijd nog je oude setup terughalen mocht je een oud nummer van de plank halen en het nieuwe OS lukt het niet mee. En dan na een jaar of zo ben je zo gewend aan je nieuwe setup of een andere setup dat dat oude gebackedupped op een DVD staat. :)

Trouwens updaten van Win98SE naar 2000 naar XP gaat ook prima hoor. (kost je wel ietsje meer diskruimte dan fris installeren) :)
 
Hmm, Ik heb alleen maar problemen met windows XP. Deze kon echt niet vastlopen maar het is me al een paar keer gelukt. Microsoft heeft al iets van 2000 rapporten liggen met fouten van deze pc en dat sinds 8 oktober ! PC is net nieuw dus daar ligt het niet aan.
 
Bij mij draait XP prima, hij loopt nog steeds wel eens vast maar een stuk minder dan met voorgaande versies. Ik zou gewoon upgraden....
 
XP is zeker wel een aanrader, maar het kan zeker geen kwaad om hem goed te tweaken.
Ook zijn er bij veel plugins nog veel problemen met de p4 bug.
Maar als het eenmaal loopt is het top.
 
Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Bij mij is die ook al meerdere keren vastgelopen......plus mijn adaptec scsi kaart word niet ondersteund. Al met al ben ik er niet echt blij mee.

Jij kan echt alleen maar mouwen, eerst was je klaar met adaptec en nu met XP.... al weleens naar jezelf gekeken? Misschien ligt het wel aan de gebruiker ipv meteen de schuld in de schoenen te schuiven van je OS of kaartenfabriekant. Want waar ligt nu de schuld? Bij Adaptec of MS?

Ontopic, ga voor een fresh install ipv een upgrade en XP ROELS !

Mijn 2 eurocenten. :z

:W
 
Origineel geplaatst door DJ_C-Code
Bij mij is die ook al meerdere keren vastgelopen......plus mijn adaptec scsi kaart word niet ondersteund. Al met al ben ik er niet echt blij mee.

Mijn adaptec scsi kaart draait zonder dat ik um geinstaleerd heb .... :confused: :confused:
 
Origineel geplaatst door Slipperman
PC is net nieuw dus daar ligt het niet aan.

Mijn Citroen C5 is ook net nieuw.. en daar mankeert van alles wat aan.. :confused:

Zegt helemaal niets, of iets nieuw is of niet..

(heb zelf een computer winkel gehad, en ben de raarste dingen tegengekomen)

Maarre ik ben tevreden met XP :D

Tip. Installeer Service pack 1 voor XP

Tot slotje, het kan immers van alles wezen! :)

Grtzz... :biertje:





:slotje:
 
Ik ben ook zeer tevreden met XP (Pro in mijn geval, voor de dual CPU). De meeste problemen worden volgens mij gemeld door mensen die een andere win-versie hebben ge-upgrade. Het advies is al een paar keer gegeven hier; doe een schone install, en daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik heb trouwens een leuk lijstje web-adressen voor XP-tweaks, sommige specifiek voor audio. Als iemand geintereseerd is kan ik ze wel ff in een berichtje plakken hier ;)
 
Service pack staat er al op. Maar hij genereert gewoon veel fouten, is neit compatible genoeg met hardware etc. Ik vind em gewoon slecht en met mij een hele ict klas.

Maar goed, win me is ook niet het beste...
 
Origineel geplaatst door Slipperman
Service pack staat er al op. Maar hij genereert gewoon veel fouten, is neit compatible genoeg met hardware etc. Ik vind em gewoon slecht en met mij een hele ict klas.

als jouw ict klas dit vindt zal het ook wel zo zijn..:confused:

xp is prima zolang je er maar goed mee omgaat.
zelf een standaard installatie moet met de meeste programma's en hardware prima werken. maar toch is het beste omgewoon de standaard "tweaks" uittevoeren. gewoon alles uitzetten wat je niet nodig hebt.
mocht je het wat verder willen tweaken (en dat wil je aangezien dat behoorlijk wat snelheid & stabiliteit met zich mee brengt) dan kun je op het internet een hoop tweaks vinden ook special voor audio gerelateerd. gewoon googlen met "tweak audio pc" of iets dergelijks vindt je genoeg.

ondanks dat me en 2000/xp twee totaal verschillende dingen zijn is het toch af te raden ME tegebruiken. zitten een paar vervelende fouten in die vooral met het geheugen (manegment) te maken hebben.

enigste reden om eigenlijk niet te willen kiezen voor xp is dat veel oudere kaarten niet ondersteund worden onder xp. gelukkig is dat niet bij elke fabrikant zo. je geluidskaart wordt volgen mij prima ondersteund en programmas zoals cubase zijn geoptimaliseerd voor gebruik onder xp
 
Origineel geplaatst door CrimsonWarlock
Ik heb trouwens een leuk lijstje web-adressen voor XP-tweaks, sommige specifiek voor audio. Als iemand geintereseerd is kan ik ze wel ff in een berichtje plakken hier ;)


Nou, als je wilt graag! Ik heb namelijk ook een schone XP Pro install gedaan en wil em ook een beetje 'optimaliseren' voor audio..

btw, ik heb tot nu toe (1 week XP) wel wat vage dingen gezien: mediaplayer die er spontaan uit ligt, melding dat het virtual mem niet voldoende is (staat op aparte partitie van 1 Gb..) Dus echt 100% tevreden ben ik nog niet..


Arv
 
ik ben een week geleden ook overgegaan op xp (had me maar dat raakte zolangzamerhand in verval, zeg maar).
nu moet ik zeggen dat ik er toch nog (ondanks alle skepsis) heel tevreden mee ben...
op 1 KLEIN DETAIL na... ik heb een terratec EWX24/96 en... bagger, hij hapert gewoon, ligt aan de drivers... dat is imho de ramp van XP: drivers...
wij audio mensen werken veelal met geluidskaarten, geluidskaarten hebben drivers nodig, en als die drivers geen vrienden zijn met XP, laat XP dan zeker links liggen.
ik ga binnenkort weer terug naar ol' reliable 98.
 
zelf werk ik l een hele tijd in windowsXP en alle genoemde sequencers doen het goed in windowsXP

mar zorg eerst voor goede windowsXP drivers vor bijvoorbeeld je geluidskaart want dat kan veel problemen voorkomen.
 
ik snap het niet zo goed....je gaat toch niet een nieuw OS installeren als je niet eerst zeker weet dat je hardware en software door dat nieuwe OS ondersteund worden? kwestie van support van je hw en sw fabrikanten langsbrowsen en ff in de betreffende fora snuffelen naar de ervaringen van andere gebruikers..... anders is het vragen om problemen..

verder: als je over wilt stappen op XP (of een ander OS) omdat je huidige OS niet goed meer werkt dan is het natuurlijk dom om daaroverheen te installeren, omdat er waarschijnlijk iets niet meer helemaal lekker is.....cleane install dus....

en natuurlijk service packs installeren.....

mensen vergeten vaak dat een OS en een PC niet zoiets als een simpele rekenmachine is....je moet er wel ff met beleid naar kijken wil je er later lekker mee werken..

Olaf
 
Origineel geplaatst door cadra
ik ben een week geleden ook overgegaan op xp (had me maar dat raakte zolangzamerhand in verval, zeg maar).
nu moet ik zeggen dat ik er toch nog (ondanks alle skepsis) heel tevreden mee ben...
op 1 KLEIN DETAIL na... ik heb een terratec EWX24/96 en... bagger, hij hapert gewoon, ligt aan de drivers... dat is imho de ramp van XP: drivers...
wij audio mensen werken veelal met geluidskaarten, geluidskaarten hebben drivers nodig, en als die drivers geen vrienden zijn met XP, laat XP dan zeker links liggen.
ik ga binnenkort weer terug naar ol' reliable 98.

Jouw probleem is waarschijnlijk niet XP <-> drivers, maar
terratec <-> drivers....

Windows 2k en XP support van Terratec, da's bagger... Ik heb deze week mijn terratec
de deur uit gedaan en een egosys waveterminal gekocht; alle win2k problemen zijn
meteen opgelost!
 
Het gaat om ook je hardware. Als je de A merken koopt die goede support hebben dan heb je ook de meerwaarde van goede support/service. Want zoals het oude spreekwoord al zegt 'goedkoop is duurkoop' of 'tijd is geld'.
En je wilt liever je tijd verdoen met muziek dan met die k-komputer.

Net zoiets als met kabels kopen. Als je van die cheapo's koopt die na 3x pluggen van ellende uit elkaar vallen baal je ook als een stekker. (woeha!)

Even wat tips/aanbevelingen van 'ome' fuse
(Hij die al massa's computer geinstalleerd heeft en er een schijthekel aan gekregen heeft, bij het horen van het standaard windows deuntje gaan z'n ogen al half dicht en kijkt hij nors naar degene die de speaker niet uit heeft gezet.)

Met hardware altijd de fabrieksinstellingen gebruiken (qua IRQ's etc), geen beta drivers/BIOS/firmware gebruiken.
Soms zijn de Microsoft drivers beter dan die van de fabrikant of soms ook weer niet.
Als je drivers,bios,firmware goed zijn en je bent er tevreden mee niet meer veranderen. Ook al is er jaren een nieuwere versie. Doe je het toch, bewaar de oude drivers voor het geval dat. (of backuppen kan ook)

Dual boot is handig, als je NTFS gebruikt ipv FAT32 zorgen dat je met dat andere OS ook op die NTFS kan. (of gewoon geen NTFS gebruiken) Triple of nog meer OS'en kan ook. Je installatiefiles ALTIJD op je hardeschijf laten staan, het is het waard. Zorg dat je een bootable installatie CD altijd bij je computer hebt. En een reparatie CD is ook wel handig of een oude losse hardeschijf met een kale windows erop.

Als je aan't tweaken bent gewoon even opschrijven wat je gedaan hebt. Tweaktools zijn ook handig.
Kennis van bepaalde plekken in de registry is ook aan te bevelen.
Alleen installeren wat je nodig hebt, dingen uitproberen moet je maar met een andere partitie doen.
Regelmatig checken of je HD's niet vol zitten en er geen rare dingen tegenkomt. (je maakt je apparatuur immers ook regelmatig schoon) Dat kun je combineren met backups maken trouwens.

Als je nog niet zo bekend bent met je OS is misschien een boek lenen/kopen ook wel handig. Het hoeft niet metteen een cursus te zijn. (da's geld weggooien meestal) En in de diverse muziektijdschriften staan ook vaak handige tips mbt je computer.

En als je het goed doet dan hoef je XP maar 1x te installeren en hij draait net zo lang totdat je harde schijf crashed. En geloof me maar die zal eens crashen.:duivels:
 
Back
Top