Wat zou een MPC toevoegen aan mijn setup?

Origineel geplaatst door machine
de forat 9000 is dat niet de ultimate mpc?
linn 9000 was de voorloper van de mpc 60 maar forat heeft het apparaat zo geperfectioneert dat het elke mpc overtreft.
(heb ik me laten vertellen door een forumlid die er eentje heeft)

f9000.jpg

Ik ben ook wel benieuwd naar deze machine, iemand wat meer info over?
 
Origineel geplaatst door matrixxx
hehe meteen een vork in de rug steken, maar wie had er ook al weer 3 kids en 2 mpc´s :D en dat op 240bpm

zou wel een 2de mpc er bij willen hebben een 60 of 3000

8D
Stond laatst een 60 te koop,
nee, vorken steken is het laatste wat ik bij jou zou doen.;)
 
Als "my first sampler" lijkt het me echter een goede keuze. Zeker wanneer ik het vergelijk met mijn eerste sampler (Roland MS-1, gekocht in '95), dan is de MPC500 natuurlijk een geweldig apparaat. [/B][/QUOTE]

Ja precies, als je je hele beat met samples bouwt zo ik toch liever 16 grote pads hebben om op te tikken.
Ik vind die kleinere minder goed spelen maar als je hem alleen voor drums gebruikt wat veel producers doen is het een prima ding.
Ik heb gelezen dat de pads losgaan zitten in de MPC 1000 dus misschien ook in de 500 want die zijn volgens mij precies hetzelfde. Ook zou de behuizing niet al te stevig zijn heb ik gelezen.
 
Verdorie.. al dat MPC gebabbel ook..

nu wil ik er ook wel eentje eigenlijk :-)



ps. Is er misschien een MPC freak hier in A'dam die mij even wat ins -en outs wil laten zien van dit bakkie?
 
Origineel geplaatst door Furious5
Verdorie.. al dat MPC gebabbel ook..

nu wil ik er ook wel eentje eigenlijk :-)

Ik weet precies wat je bedoelt. Maar ik laat me toch niet verleiden. 8)
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Ik weet precies wat je bedoelt. Maar ik laat me toch niet verleiden. 8)

Ja dit topic heb ik een antwoord op: Rommel? :D
 
Ik ben door de diverse discussies en filmpjes toch een beetje met het MPC virus aangestoken, merk ik. Maar de MPC's die ik interessant vind, vallen toch in een prijsklasse die te hoog ligt om even er eentje te gaan halen en een tijdje uit te proberen, dus voorlopig zal er geen komen. Maar discusseren erover kan weinig kwaad, lijkt me. Hoewel... 8~

Maar goed, waar ik over zat te denken:

Als je € 1500 te besteden hebt, zou je dan een gloednieuwe MPC2500 of een oude MPC3000 kopen? Natuurlijk heeft een MPC3000 een bepaalde uitstraling die een nieuw apparaat niet heeft, maar als je puur naar functies en betrouwbaarheid kijkt, ben je dan niet goed gek als je zo'n oud beestje boven een MPC2500 verkiest? Of bestaat de MPC3000 uit betere kwaliteit onderdelen en is hij op bepaalde vlakken toch superieur aan een MPC2500?

Wat is jullie gedachte hierover? 8)
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Of bestaat de MPC3000 uit betere kwaliteit onderdelen en is hij op bepaalde vlakken toch superieur aan een MPC2500?
Wat is jullie gedachte hierover? 8)

Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Is het niet zo dat de Engine van de mpc3000 dezelfde is als in de S3200? Ik weet wel (heb ik ergens gelezen) dat de s3200 engine is gebruikt voor in de mpc1000 en 2500...


Mpc2000 = s3000 engine
Mpc3000 = s3200 engine

correct me if wrong...
 
Laatst gewijzigd:
in de mpc3000 zit de ziel van Roger Linn en in de mpc 2500 zit geen ziel
geloof me... dat hoor je

heb onlangs een 3000 gekocht :luv:

kosstte me overigens 1300 euro incl. verzending voor eentje in mint condition (fully loaded)
 
Origineel geplaatst door pal
Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Is het niet zo dat de Engine van de mpc3000 dezelfde is als in de S3200? Ik weet wel (heb ik ergens gelezen) dat de s3200 engine is gebruikt voor in de mpc1000 en 2500...

Nope de mpc3000 heeft dezelfde engine als de s3000.
En Lotuz: Qua functies en extra's heb je natuurlijk meer met een 2500,
er zitten ook oudere converters in de 3000 die het een rauwer geluid geven.
Veel mensen zullen liever een 3000 hebben om het gevoel dat ze erbij hebben en niet de functies, ook denk ik dat ie een wat krachtigere sound heeft als een 2500 en de manier van werken zal stukken anders zijn, met een 2500 heb je bijvoorbeeld meer visuele shit waar et in een 3000 meer dos-achtig zal zijn.
Hoop dat je er wat aan had.
Peace
 
Origineel geplaatst door machine
in de mpc3000 zit de geest van Roger Linn en die zit in de mpc 2500 niet
geloof me... dat hoor je

Roger Linn leeft toch nog steeds? :D

Origineel geplaatst door Lawtji
Veel mensen zullen liever een 3000 hebben om het gevoel dat ze erbij hebben en niet de functies

Dus het gevoel, "de geest", de wetenschap dat het een classic is, is zoveel waard?
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Roger Linn leeft toch nog steeds? :D

Dus het gevoel, "de geest", de wetenschap dat het een classic is, is zoveel waard?

de mpc3000 is zeer waardevast
daarom kan het geen kwaad er eentje aan te schaffen
(als je er eentje vindt :D )

mocht hij tegenvallen (wat hij niet doet) kan je hem zo inruilen tegen de 2500
 
Die is op dit moment niet zo moeilijk te vinden, al hangt er wel een hoger prijskaartje aan dan aan de jouwe.
 
ik heb die van mij gekocht op ebay.co.uk van een dealer die hem heeft nagekeken en de display ook nog heeft vervangen. krijg er ook een zipdrive, zipdisks en library-cd's bij. ook wordt hij volledig verzekerd verzonden. mocht er iets mis gaan kan ik de volledige kosten vergoed krijgen.

display moet op den duur vervangen worden
je kan het ook zelf doen, een kit kost ong. 30 euro

(voor de S1100 heb ik het zelf gedaan... peace of cake)
 
Ik moet bekennen dat ik de MPC3000 wel een beauty vind. Hoewel ik de zwarte behuizing van de MPC niet verkeerd vind, doen de knopjes toch wat cheap aan. En ik kan me voorstellen dat dat meespeelt in je beleving en inspiratie.

b2a2_3.JPG
 
Ik heb een 3000, 60 en nieuwere mpc's
enige wat echt anders is aan de 3000 is de sound
de swing/feel is gewoon hetzelfde als op de nieuwere mpc's
sound engine van de mpc3000 is van de S3000/3200 (niet xl)
van de 2000 is het de 3000/3200xl
van de 4000 is het van de Z series
 
S2000 is afgeleid van de S3000xl
alleen dus zonder groot schermpje
 
Back
Top