Verdedig Je Schatje!!

Origineel geplaatst door Stage73
ik heb (jawel!) TWEE d-10s gehad. De eerste was als 2e orgel/synth midicontroller in gebruik, heb ik verkocht toen de Nord kwam die al zo'n toetsenbord had. Toen we met de band een vakantie/zuifrankrijk/campingtour deden heb ik er weer eentje op de kop getikt, als midicontroller voor de JV1010 die ik toen had. Toen ik terugkwam heb ik m doorgesluisd naar onze PA-man in ruil voor een brakke maar altijd functionerende Laney Linebacker 30W transistor "keyboardversterker". Kon ik dus gelijk weer terugruilen want de D10 had het opgegeven en produceerde alleen maar "industriele" geluiden. Misschien was het, bij terugblik, wel de interne batterij? In elk geval heb ik m toen voor een paar euries als opknappertje aan een nogal duister uitziend langharig figuur verkocht die ook daadwerkelijk industrial maakte hahaha.

ook mijn d-10 in eerste instantie gekocht als midi keyboard.. en ook veel plezier aan beleefd in tourtje in (midden)zuid frankrijk

haha
 
GOGO JV1080, een module die zijn gelijke niet kent :z .
ok, JV2080 misschien...

Love it
 
hierbij verdedig ik de zoom studio 1201 .... mijn favoriet voor het maken van kale lege echo's :D
 
Origineel geplaatst door Lukast
hierbij verdedig ik de zoom studio 1201 .... mijn favoriet voor het maken van kale lege echo's :D

die heb ik ook nog liggen..
maar die hoef je eigenlijk niet te verdedigen want die kost toch geen drol...
 
Origineel geplaatst door Bass
die heb ik ook nog liggen..
maar die hoef je eigenlijk niet te verdedigen want die kost toch geen drol...

Wat is het precies dan?? (zoom zijn toch voornamelijk effectjes, van die bekende multieffect pedaaltjes voor gitaar enzo?)
 
Zo 1 :

leuk multi fx ding was nieuw 195 gulden!
 

Attachments

  • 1201.jpg
    1201.jpg
    3,8 KB · Bekeken: 40
Ja, zo'n Zoom 1201 heb ik ook nog in het rack hangen.....was destijds echt een ultra goedkope effectenbak die iedereen wel kon betalen :D

Mijn schatje is het zeker niet maar ik heb besloten hem nog even te laten hangen want soms zijn de sounds echt wel bruikbaar. Zolang je maar niet je gehele signaal er doorheen jast want die converters zijn echt superslecht (kan natuurlijk ook niet anders). Alleen maar het effectgeluid er uit laten komen dus door hem via aux sends of direct outs op je mengtafel te gebruiken :eureka:

En verder, tsja.....echt een schatje heb ik niet want ze zijn me allemaal even lief :luv: En over elke synth valt wel wat te zeiken, maar het gaat er natuurlijk om wat je er mee doet.
 
ja ik doe mn 1201 niet weg want

1 hij brengt niets meer op
2 er zitten toch wel leuke FX in
3 hij is toch stereo
 
mijn P90,PSR-3000 en Aw1600

mijn p90 ( piano) omdat het een naar mijn smaak een geweldig lekker klavier heeft. En een fijne klank, misschien niet de meest recente qua klank maar ik vind het een heerlijke bak.

en dan de PSR-3000 ja een keyboard ja 8o)

een heerlijke sound mooie strijkers blazers en te gekke orgels ( organ flutes) ja zelfs een vocal harmonizer gewoon een fijne bak voor instant inspiratie.

en dan de laatste mijn opname beest...

de AW1600, 8 in 16 sporen multitrack recorder met 2x fx en 1x mastering processor..

een hele fijne machine intuitief en een genot om mee te werken....

genoeg over mijn gear.....

wie volgt?;)
 
Ik heb niks tegen de psr serie (ik werk in een orgel winkel (met een hoop keyboards ook) dus ik ken er wel een aantal)
sterker nog, het nieuwste model (geloof ik) ... KAN ALLEEN NIET OP DE NAAM KOMEN.. vindt ik helemaaaal geweldig,...

Oh ik hebbem
http://www.yamahamusic.com.my/Products/pk4/e403.jpg

Heerlijk prijs kwaliteit verhouding... net iets boven de 300 euro.. met prima sounds..

De piano sounds van yamaha vindt ik eigelijk altijd wel chill.. Kijk naar de Clavinova series!! en de Dgx shit.. Allemaal prima piano sounds..

Ik zou die 2 niet afzeiken hoor!!

(BEHALVE DAT ZE FUCKING LELIJK ZIJN!!)
 
MPC 1000/2500 zuigt kwa geluidskwaliteit! verder wel leuk produktief ding.

Origineel geplaatst door C738
Ik hoef mijn schatje niet te verdedigen.Mijn MPC2500 is zo hard recht in your face dat je het wel uit je hoofd laat om dr aan te vallen ;)-C-
 
Keytek cts2000

Keytek cts2000

Om deze thread maar even nieuw leven in te blazen

MIJN NIEUWSTE AANWINST

Keytek cts2000
Meest afgezeken synth allertijde..
wannebe dx7, ontiegelijk lelijk, moeilijk te gebruiken, perfecte electrische piano, goeie (achtergrond) strijkers, Special fx,
midi functies, 5 verschillende zones (met verschillende rare instellingen ed), leuke orgeltjes, goede cartridge functie, robuust...

enz

eigelijk heeel leuk ding:)
 
korg trident & crumar bit one

de trident is een bakbeest,geen vlaggeschip.
op het 1ste zicht is het

een polyfone synth met maar 1 envelope voor zowel filter als vca, geen lfo.
een monofone brasssynth die wel een goede 303 bass kan , maar filter kan selfoscillaten.
een strinsynth die wel mooi klinkt & een lfo heeft
met een flanger derbijgegooid, maar kan maar 1 part tegelijk doen.
de 3 parts kunnen gespreid worden waarbij het keyboard gesplit word op een fixed note.

Zit geen midi op,geen cv voor de tonen.
wel cv voor filter van de poly & en de brass synth.
trigger in voor de brass synth, ( dus 1 noot inhouden laat de envelope re-triggeren)
cv voor het volume van de 3 parts.

okay dus er ENKEL een lfo op de string,
maar cv-in voor de andere filters, dus daar gaat om het even wat in.
( trident & modular gaan prachtig samen.)
plus cv voor de volumes heeft ook mogelijkheden te over.
delays,gates.


de bit one.
okay, waaaar zijn de draaiknoppen?
volledig metalen zwarte synth met een userinterface uit 1 of andere b-film.
sliders voor detune , noise & volumes.
geen slider om mee te editen!!
presets klinken niet al te best, maar :o , dat geluid.
als je'n synth wilt die als electronica klinkt dan is deze het wel.zoals je bij een auto de motor hoort ronken zo ronkt deze bak zen audio out's.
(iemand die kan beamen dat blackstrobe op hun nummer italian fireflies de lead maken op een bit one?)

2 lfo's.
& ja eigenlijk als je de architectuur wat door hebt dan komt ie bena in wooden sides league.
maar'k ben bang dat dat hem geen eer zou aandoen.
plus parameters editen met 2 drukknoppen =/ -3/10


in conclusie
trident 8/10
bitone 8/10
 
Origineel geplaatst door Soul C

verder neem ik het hier en nu op voor de Korg poly 800, genegeerd door velen, door anderen bespot en uitgelachen.
en toch nog in staat tot warme lieve geluidjes. ik neem het voor hem op omdat hij eenvoudig en bescheiden is, puur plastic
en warm laag, maar ook vreemd en grappig, eenmaal gemod heerlijk rauw. :luv:

Ik sluit me hierbij aan, alhoewel ik niet vind dat hij wordt bespot. Waar je mensen meestal over hoort klagen is de brakke interface, en dat is nou eenmaal een behoorlijk minpunt. Maar voor rond de € 100 is het toch een erg leuk DCO synthje.
 
Origineel geplaatst door Renze
Ik sluit me hierbij aan, alhoewel ik niet vind dat hij wordt bespot. Waar je mensen meestal over hoort klagen is de brakke interface, en dat is nou eenmaal een behoorlijk minpunt. Maar voor rond de € 100 is het toch een erg leuk DCO synthje.

Ik heb hem zelf niet.. maar de keren dat ik er op speelde!! heel relax ding.. alsk em voor 100 tegen kom, neem ik hem sowieso mee!!
 
mijn (voormalige) schatjes zijn ook cs1x en an1x.
als je je daar goed in verdiept kun je daar echt HELE goede dingen mee doen.

een an1x zou ik nog wel eens terug willen kopen.
 
die an1x is leuk maar de sound is................an1x.(ultra va sound)

maar als je wat weet over synths is het zeker een leuke bak.....
 
Korg Sigma
Een presetbak met maar een regelbare parameter per preset. Dus geen synthesizer.
Heeft dat neuzelgeluid van de MS-20.
Resonantie kun je niet wegdraaien.
Maar je kunt wel alle presets tegelijk gebruiken en hem prima met een midi naar cv converter besturen.
En ik houd van dat geluid. John Dyson (ex-Wavestar en solo) trouwens ook.
Ik verdedig de Sigma met mijn muziek.
Fragmentjes staan op de webstek.
 
Back
Top