Verdedig Je Schatje!!

De korg Elecribe ER-mkII...(MKI mag ook)...is een heel beperkt bakkie, klinkt altijd een beetje plastic...maar ohoh...wat kan je er leuk mee pielen en die delay is gewoon geil als boter.

Ik heb afgelopen vrijdag op de post gedaan naar Belgie (verkocht) omdat ik nu een Radias heb die qua geluid alles kan wat de ER kan....maar een beetje missen doe ik 'm wel.
 
Origineel geplaatst door meesha74
De Roland JV-30:



Heb al eerder mijn filmpjes "gepromoot", maar hierbij nogmaals....

filmpje 1
filmpje 2 (doorspoelen naar 4m55 voor JV30 "misbruik".

Tagr11.jpg


Ik denk dat ik binnenkort nog eens een filmpje ga maken over het creatief gebruik van de JV30...

haha op de sokjes


ik wilde der ook nog weel eentje aan toe voegen ...tube spullen zoals bv de jackson jx3p
[ ja eg zoo heetie .....] of de h&k tubeman 3way tube pre ampie

dat kleurt je sound uit je drums / synths eg op
kan subtiel kan mer ri traw werk

bv een tr 606 door de tubeman ...weet je niet watje hoort
egeen vervoprmer
 
Origineel geplaatst door meesha74
De Roland JV-30:

roland7jv30.l.jpg


Was mijn eerste "echte" synth. (1992) Heb eerst een Yamaha PSR-680 gehad, (nadat mijn vader z'n Yamaha CS-30 in 1989 voor 150 gulden had verkocht :stupid: ) . De geluiden uit de JV-30 zijn inmiddels erg achterhaald (bekende Roland GM sounds) maar zeker voor die tijd, voor mij erg indrukwekkend1

Ik heb alles uit dat ding gehaald wat erin zit. Heb Ongelooflijk leuke en uitgebreide songs / arrangementen ermee gemaakt. Ooit kon ik hem LETTERLIJK blind bedienen. Tegenwoordig ben ik hem aan het herontdekken. De geluiden extreem editen (voor zover dat mogelijk is) en gebruik van externe effecten en plugins.

Heb al eerder mijn filmpjes "gepromoot", maar hierbij nogmaals....

filmpje 1
filmpje 2 (doorspoelen naar 4m55 voor JV30 "misbruik".

Tagr11.jpg


Ik denk dat ik binnenkort nog eens een filmpje ga maken over het creatief gebruik van de JV30...


:okdan: :okdan:

GEWELDIG!
 
Deze is oud maar gebent klinkt ie nog altijd voorbeeldig!!!

Gekocht van een gaaf forumlid
 

Attachments

  • img_0693_2.jpg
    img_0693_2.jpg
    25,7 KB · Bekeken: 27
Haha, ja de JV-30....(mooie pose Meesha...echte "Rock-hard" pic. ;) )

Die kocht ik in 1991, ik was op zoek naar een goedkope synth/keyboard plus een sampler en een drumcomputer...
maar helaas. In onze uithoek kon ik die toen niet zo gemakkelijk vinden en deze bak had van alles aan boord.
Ik wist toen van toeten noch blazen wat af....

Toch jarenlang bakken met muziek mee gemaakt.
Vooral de MT-32 klanken waren prima synthsounds mee te maken en doordat-ie multitimbraal is kan je 15 sounds
op elkaar layeren.... :)

De Electribe ER-1 wordt wel vaak afgezeken, maar je kan net zo goed een acoustische gitaar afzeiken omdat je
een Deathmetal fan bent.
Ik hield altijd van de oude drumbakkies en van die typische Kraftwerk drums en dat is prima te doen met de ER-1, and more.
Wat ik niet gebruik zijn de PCM-samples aan boord, die vind ik idd. 3xniks.

KorgER-1.jpg


Een beetje stoffig maken met erosie of zoiets helpt wel een beetje.
Aansturen van een Nordlead is ook erg handig, maar ja, dan is het een sequencer geworden uiteraard. :koffie:
 
Origineel geplaatst door scarum
afzeiken mocht ook he?
:D

De interne tone generator van de Yamaha RM1x vind ik waarlijk überbagger.
Die sounds zullen bij mij NOOIT in een track terecht komen... Enige waarvoor ik em gebruik (en ook gekocht heb) is sequencen.

Nu heb je iets om te verdedigen!
:duivels:
Wah, jonge?! Ken je nie effe an die knoppe draie? Er valt best wel wat van te maken met die drums en de rest aan boord. Moet je wel een beetje met de cut-off en de resonantie van het filtah piele. En niet teveel tegelijk willen afspelen. Gaat me schatje van compresse, en wordt het een grote brei. Minder is beter, geldt hierbij.
*D
 
Heb net een DJX-IIb gekocht voor 25 eurie.

OK het is speelgoed grotendeels maar de effecten zijn toch echt wel te gebruiken hoor.
Effects - Live Effector: 10 Presets (Distortion, Auto Pan, Ring Modulator, Flanger, Phaser, Slice, Delay, Echo, Lo-Fi, Wah); Reverb: 11 Presets (Can be set only via MIDI);
Chorus: 7 Presets (Can be set only via MIDI); 3-Bands Isolator EQ (-12dB - +12dB)

En voor dat geld..................................:okdan: :okdan: :okdan:



djx2b.jpg




Yeah :dj: :dj: :dj: :dj: :dj:
 
Origineel geplaatst door BrayneWave
Heb net een DJX-IIb gekocht voor 25 eurie.

OK het is speelgoed grotendeels maar de effecten zijn toch echt wel te gebruiken hoor.
En voor dat geld..................................:okdan: :okdan: :okdan:

djx2b.jpg


Yeah :dj: :dj: :dj: :dj: :dj:

Dat is een heel leuk bakkie hoor, ikzelf heb zowel de DJXII als deze DJXIIBox gehad.

Phochos:D
 
Wat zijn de verschillen phochos??????
 
Origineel geplaatst door BrayneWave
Wat zijn de verschillen phochos??????

De DJXII heeft dus een vijf octaafs klavier en is gemakkelijker te bedienen omdat veel functies via het klavier gaan. Maar die heeft weer geen scratch wheel.

Phochos
 
ik vond deze altijd wel wat hebben
NED_Synclavier_S2.jpg

was wat dunnetjes in het laag en de oversweep naar het hoog vanaf het middenoctaaf was niet echt lekker strak te krijgen, maar met wat geduld kon je er toch heel erg behoorlijke geluiden uitkrijgen!
helaas heb ik hem nu niet meer.
goed speuren bij zwarte beurzen en rommelmarkten zou je ze nog tegen moeten komen
 
Back
Top