moderne vocoders VA of analoog

KeesVerkerk

Ouwe rot
Lid sinds
7 februari 2004
Berichten
1.067
Locatie
Leiden
Ik ben hard op zoek naar een goeie vocoder die zo kan klinken als Body Rock- Ferry Corsten, Scorpio Grandmaster Flash, Afrikaa Bambaata,,

hier een filmpje http://youtube.com/watch?v=KpXjx8XP_lg

Zijn er VA synths die een dergelijke vocoder hebben, of zijn er ook stand alone units? Welke va synths, en welke standalone units kunnen dit nivo halen??
 
Maakt prijsklasse nog uit?

De V-synth XT heeft een goeie aan boord, de Supernova(2) ook wel.
En als je dan ook nog wat externe effecten, etc. erover gooit komt 't wel goed.

Verder zijn er op software gebied vast ook wel kandidaten.
 
Korg MS2000 heeft ook goede vocoder aan boord
 
is die ms2000 dan wel beter dan die microkorg want de laatste vond ik wel minder hoor.

Zit er in de virus c geen goeie vocoder trouwens??
 
Origineel geplaatst door KeesVerkerk
is die ms2000 dan wel beter dan die microkorg want de laatste vond ik wel minder hoor.

Zit er in de virus c geen goeie vocoder trouwens??

Microkorg ken ik niet...
MS2000 heeft wel realtime controls voor alle parameters van de vocoder...
 
MAM VF11 heb ik ook gehad en het is een leuke bak, maar niet voor strakke heldere goed verstaanbare vocoders.
hij klinkt een beetje als hele oude kraftwerk vocoders. de micro modular is een hele goede allround vocoder en ook heel strak en oed verstaanbaar.
 
De MAM VF11 niet goed verstaabaar !?

Ik vind het juist een van de meest verstaanbare vocoders die ik ken. Zeker gezien het feit dat je ze voor een appel en een ei kunt kopen echt veel waar voor je geld. Als jij de VF11 slecht te verstaan vindt was er denk ik iets niet in orde met je VF11.
Ik kan er perfect klinkende zinnen uit halen hoor. Stukken beter dan bjvoorbeeld de Korg vocoder en in ieder geval stukken beter dan de vocoder uit de microkorg (overigens wel redelijk leuk) en de Alesis Micron (wat is die vocoder K.t).
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door renepela
Als jij de VC11 slecht te verstaand vind was er denk ik iets niet in orde met je VF11.

nee hoor, hij is niet stuk. maar kan jij anders een stukje posten van de mf11 waarin hij goed verstaanbaar is ?
ik zal een stukje Nord vocoder opnemen, ik post het hier wel van de week.
 
EMS heeft ook diverse vocoders, waaronder de 3000.
Mijn maatje Richard Davies heeft over vocoders nog deze pagina.

Wat software betreft : Cool Edit (Audition) heeft een vocoder aan boord, en qua simpele freeware heb ik nog HOG (W32) beschikbaar.
 
ik heb laatst bij Feedback die nieuwe Roland ensemble vocoder geprobeert...ziet er niet uit maar klinkt best ok
 
vanwege het sentimentele gevoel vind ik kraftwerk vocoder sound en de battlestar galactica heel erg lekker. Maar eigelijk vind ik vocoders over het geheel gezien zuigen (outdated) ;)

als ik moest kiezen zou ik dus voor die gaan die in battlestar galactica is gebruikt, geen idee welke dat is maar dacht de EMS 5000. :peukie:
 
:erm: Ik ben er tot nu toe nog steeds niet toe gekomen om de vocoder van de C te proberen..
De Supernova werkt gewoon zo simpel, dat ik die sneller gebruik..
 
Origineel geplaatst door gerrie79
vanwege het sentimentele gevoel vind ik kraftwerk vocoder sound en de battlestar galactica heel erg lekker. Maar eigelijk vind ik vocoders over het geheel gezien zuigen (outdated) ;)

als ik moest kiezen zou ik dus voor die gaan die in battlestar galactica is gebruikt, geen idee welke dat is maar dacht de EMS 5000. :peukie:

Ik had juist begrepen dat dat de roland vp330 is. Ook erg duur 2de hands, buhh
 
Even over de VF11 en verstaanbaarheid: heb 'm een tijd gehad en gebruikt, het is echt een leuk ding, maar de verstaanbaarheid is inderdaad niet super. Je moet zowel carrier als modulator maximaal volume insturen (compressor vòòr de inputs) en dan gaat het nog wel, maar het is meer een analoge karakterbak dan een superverstaanbare vocoder zoals de wat nieuwere digitale / v.a. vocoders (bijv de clavia modular).
 
Back
Top