BCR 2000 en Live 6 probleem(pje)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nytro

Ingeburgerd
Lid sinds
26 Maart 2007
Berichten
25
Locatie
Lochem
Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste post op dit forum! Ik heb al veel geleerd val alles wat hier te vinden, maar voor het probleempje wat ik heb kon ik geen antwoord vinden via de zoekfunctie helaas.

Ik heb sinds kort een BCR 2000 en die sluit ik op m'n pc aan via de usb poort. Nu gebruik ik die bcr voor het aansturen van effecten en starten van loops. Ik heb meteen na aanschaf de nieuwste firmware en updates erop gezet.

Nu had ik de bcr aangesloten en startte ik Live 6 op en daar begon het probleem. De ene keer registeerd Live wel dat de bcr aangesloten is, maar soms start ik live op en draai ik aan de knoppen en gebeurd er helemaal niks.

Gisteravond was ik het zat en heb ik de handleidingen erop na geslagen, waar ik niet veel wijzer uit werd. Toen ben ik in Live naar de instellingen gegaan voor midi apparatuur en de bcr 2000 stond in dat rijtje van 6 in het optie scherm. Toen klikte ik op "dump" maar dat was de grootste fout. Want nu ben ik de standaard instelling kwijt en kan ik alles op nieuw gaan instellen, want de presets van ableton live zijn gekopieerd op de bcr.

Nu is mijn vraag eigenlijk hoe ik ervoor kan zorgen dat de presets van live van m'n bcr afgaan, zodat ik de boel opnieuw kan instellen (want die presets van live zijn ook niet zaligmakend) en als ik alles ingesteld heb het ook allemaal werkt op het moment dat ik de volgende dag weer met live aan de gang ga (en soms geeft ie ook geen mdi ontvangst weer als ik aan de knoppen draai, zoals ik hierboven ook beschreef). Dus dat ie de instellingen en stand van de knoppen onthoud.

Het is een beetje een uitgebreid verhaal, maar ik probeer zo volledig mogelijk het probleem van me te schetsen.

Misschien heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee! :P

Ik hoor het graag!

Gr. Nytro

:biertje:
 
Dat hij het soms ineens niet doet in Live heb ik ook wel eens ja, terwijl ik daar met mijn M-audio Axiom midikeyboard nooit last van heb.

Je zou serieus gaan geloven dat Behringer altijd troep is, maja...

Waar het bij mij volgens mij aan ligt is dat ik mijn twee usb controllers volgens een bepaalde volgorde moet aanzetten (zodat ze ook in die volgorde herkend worden door Windows). Als ik eerst mijn Axiom en daarna mijn BCR aanzet, zijn er volgens mij tot nu toe nog geen problemen geweest. Als ik het andersom doe, doet de Axiom het wel, maar de BCR niet.
Mocht je meerdere usb controllers hebben, is dat misschien een tip om even mee te spelen.
 
Dat kan ik idd nog wel eens proberen. Bedankt voor de tip.

Alleen zit ik nog wel hiermee:

Gisteravond was ik het zat en heb ik de handleidingen erop na geslagen, waar ik niet veel wijzer uit werd. Toen ben ik in Live naar de instellingen gegaan voor midi apparatuur en de bcr 2000 stond in dat rijtje van 6 in het optie scherm. Toen klikte ik op "dump" maar dat was de grootste fout. Want nu ben ik de standaard instelling kwijt en kan ik alles op nieuw gaan instellen, want de presets van ableton live zijn gekopieerd op de bcr.

Nu is mijn vraag eigenlijk hoe ik ervoor kan zorgen dat de presets van live van m'n bcr afgaan, zodat ik de boel opnieuw kan instellen (want die presets van live zijn ook niet zaligmakend) en als ik alles ingesteld heb het ook allemaal werkt op het moment dat ik de volgende dag weer met live aan de gang ga (en soms geeft ie ook geen mdi ontvangst weer als ik aan de knoppen draai, zoals ik hierboven ook beschreef). Dus dat ie de instellingen en stand van de knoppen onthoud.

Nytro!
 
Heb zelf ook een bcr2000 icm live.

Je moet ook altijd even opletten in welke usb poort je hem stopt... daar had in het begin last van stop je hem in een andere poort dat de eerste keer moet je ook de driver ff opnieuw installeren en vindt live hem altijd..

Als je de bcr aansluit moet je pc hem ook eerst vinden zie icoon systemtry.
Zo niet ligt het vaak aan de usb waar je hem in stopt ff driver opnieuw doen zo gepiept
 
Origineel geplaatst door Technobrains
Heb zelf ook een bcr2000 icm live.

Je moet ook altijd even opletten in welke usb poort je hem stopt... daar had in het begin last van stop je hem in een andere poort dat de eerste keer moet je ook de driver ff opnieuw installeren en vindt live hem altijd..

Als je de bcr aansluit moet je pc hem ook eerst vinden zie icoon systemtry.
Zo niet ligt het vaak aan de usb waar je hem in stopt ff driver opnieuw doen zo gepiept

Geprobeerd en het werkt inderdaad!! :halleluja


Alleen zit ik nog met het probleem dat ik op die ellendige dump knop in Live heb gedrukt en de presets van Live op m'n bcr zitten. Als ik naar verschillende presets ga, zijn sommige knoppen niet eens aan (led lampje brandt niet). Hoe krijg ik die presets van Live van bcr af zodat ik weer een schone bcr overhoud?

Groeten

:biertje:
 
er staan als het goed is een stuk of 20 presets in zoek eentje waar alle knoppen normaal staan...

store dan terug naar de preset die je wilt store en staat is ie :biertje:
 
Het is voormekaar!

Heb met MIDI-OX een nieuwe preset op de bcr 2000 gezet en nu werkt alles weer normaal!

Bedankt!

:slotje:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top