BCR 2000 flipt

Origin X

8 Bit
Lid sinds
27 september 2001
Berichten
600
Ik had het kunnen weten, maar door de lage prijs en vele knoppen was ik toch om.

De Behringer BCR 2000 daar heb ik het over, wat een rotzooi...

Ik heb hem nu paar dagen en gisteren had ik hem eindelijk goed werkend in Live 6.
Die mapping functies in Live zijn echt wreed, parameter aanklikken en mappen maar, buitengewoon!

Jammer alleen dat vandaag mijn BCR helemaal geen kik meer geeft in Live.
Op de aangemaakte map in een project reageert hij niet meer en nieuwe mappings aanmaken lukt ook niet.
De prefereces van Live zijn nog steeds hetzelfde, de midi remote instelling staat bij de BCR nog steeds aan.

Ook (en dat deed hij al heel de tijd) flipt het display en de ledkransen continu. Op het display knipperen constant verschillende getallen en bij de ledjes doet hij ook vreemd (ze branden willekeurig en soms bewegen de leds van twee knoppen tegelijk, terwijl ik er maar aan één draai). Dit doet hij zowel in Live als daarbuiten.
Het heeft niet te maken met random midi input, want zonder usb kabel (maar alleen op de stroom dus) doet hij het ook.

Bovenstaand probleem wordt trouwens ook door enkele mensen op het Ableton forum ondervonden, maar zij kunnen ook niet veel anders concluderen dan dat het een defect is.

Ik heb de BCR voor dat ik hem in een proggramma geprobeerd heb, geupdate naar de nieuwste versie 1.10

Is hier iets aan te doen of is hij gewoon kapoet?
 
Ik weet niet precies hoe de voeding van zo'n BCR zit, maar als ie z'n voeding via de USB krijgt zou je misschien eens kunnen kijken of je computer / usb-hub genoeg stroom kan leveren (ook in combinatie met andere usb-apparaten). Ik weet in ieder geval dat mijn midisport rare dingen gaat doen als ie te weinig stroom krijgt (lampjes die constant branden, vreemde midi-data etc).

Als dat het niet is, misschien kijken of het helpt de drivers opnieuw te installeren?

Het lijkt me sterk dat ie echt stuk is, het kan natuurlijk, maar dan lijkt het mij logischer dat ie helemaal niets meer doet, of dat alleen een bepaalde knop niet meer werkt. In ieder geval succes!
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Ik weet niet precies hoe de voeding van zo'n BCR zit, maar als ie z'n voeding via de USB krijgt zou je misschien eens kunnen kijken of je computer / usb-hub genoeg stroom kan leveren (ook in combinatie met andere usb-apparaten). Ik weet in ieder geval dat mijn midisport rare dingen gaat doen als ie te weinig stroom krijgt (lampjes die constant branden, vreemde midi-data etc).

Als dat het niet is, misschien kijken of het helpt de drivers opnieuw te installeren?

Het lijkt me sterk dat ie echt stuk is, het kan natuurlijk, maar dan lijkt het mij logischer dat ie helemaal niets meer doet, of dat alleen een bepaalde knop niet meer werkt. In ieder geval succes!

Punt 1.

Hij heeft eigen voeding, dus daar kan het niet aan liggen.

Punt 2.

Ik denk dat ik hem eens ga proberen te downgraden naar versie 1.7
 
Downgrade naar versie 1.7 helpt niet.

Ik denk dattie samen met mijn ruizige KRK (één van de twee) een retourtje gaat maken naar Playback Europe.
 
Origineel geplaatst door Origin X

Ik denk dattie samen met mijn ruizige KRK (één van de twee) een retourtje gaat maken naar Playback Europe.

Erg vervelend dus.

Weet iemand toevallig hoe je het goedkoopst iets van 10 tot 15 kilo naar het buitenland (Frankkrijk) kan verzenden?
 
probeer de mididriver eens te deïnstalleren en je bcr eens onder de "standaard" windows-mididriver aan de gang te krijgen. Dit was bij mijn bcf de enige manier om hem werkend te krijgen op de laptop van een bandlid, waar de bcf met de behringerdriver hetzelfde probleem opleverde: een hoop geknipper, maar mooi niet werken. Of je dan functies in Live gaat missen, weet ik niet (ik werk met cubase).
Bij mij had dit op zich niets met de bcf te maken, op m'n eigen pc's werkt het ding feilloos.

succes :biertje:
 
Origineel geplaatst door Origin X
Punt 1.

Hij heeft eigen voeding, dus daar kan het niet aan liggen.


Bedoel je een zonnepaneel ofzo wat er op zit. Hij haalt de stroom toch uit je usb poort. Dus niet echt eigen voeding.
Dat voeding verhaal heb ik ook gehad met iets anders. Als ik teveel USB app. aan mijn PC hangt gaat het ook niet goed.
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
...Maar hij heeft voeding nodig via je USB...

nee, je hangt 'm gewoon aan een stopcontact.
 
bij mij lukte die sysex dump vanuit live naar bcr2000 niet,toen maar sysex file opgezocht (staat ergens in je ableton map)
en met midiox sysex dump gedaan,ging stukken beter
 
Back
Top