Echte hippies luisteren niet naar goa-trance

trigg

Brass Intelligence
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
2.576
Locatie
Delft
Hey luitjes,

Ik vroeg me iets af... ik hoorde laatst wat er tegenwoordig op goa-feesten wordt gedraaid en ik snap niet helemaal dat hippies daar warm van worden.. (hippies gaan nou eenmaal naar goa feesten zo lijkt het)

Anyway, als ik aan hippies denk denk ik aan psychedelische sferen, warme geluiden en hypnotiserende loops.
Zoals bv. oude pink floyd, ambient van steve roach, wereldmuziek, 60's pop e.d.

Wat ik echter hoor in die goa is een soort plastic digital sound. De kicks zijn vreemd opgepitched, de bassen te strak en de psychedelica is redelijk ver te zoeken. Misschien ligt het aan mij, maar ik vond al die goa nogal clinisch en enigszins opgefokt klinken.. en de term opgefokt komt niet overeen met de term hippie dacht ik zo :engel:

Vandaar mijn stelling:
Echte hippies luisteren niet naar goa!

wie is het hier wel/niet mee eens? :peukie:
 
Eens!

Echte hippies luisteren naar dit:

http://www.youtube.com/watch?v=mYmIu_njso4

Goa is leuk voor een kwartiertje, maar daarna heb ik het echt wel gehad met dat gebliep en geplok. Mischien dat het tof is met LSD en paddo's in je mik, maar aangezien ik alleen koffie drink maak ik dat niet mee he? :)
 
Origineel geplaatst door kratarknathrak
Eens!

Echte hippies luisteren naar dit:

http://www.youtube.com/watch?v=mYmIu_njso4

Goa is leuk voor een kwartiertje, maar daarna heb ik het echt wel gehad met dat gebliep en geplok. Mischien dat het tof is met LSD en paddo's in je mik, maar aangezien ik alleen koffie drink maak ik dat niet mee he? :)

:)

Ik vond ouwe goa wel gaaf, zo rond '96... Astral Projection e.d.
Volgens mij was de sound toen beter... m.a.w. er was nog geen Fruity Loops met goa-presets :D
 
haha! Ben het wel enigsins met je eens.
Ben een aardige goa-liefhebber, ken de stroming ook zo ongeveer vanaf die tijd.
Vindt die bass-kick idd altijd erg jammer en stoor me daar behoorlijk aan, echt jammer.
Opzich bevalt die "spannende sfeer" in de goa me nog altijd wel....
Ben nog steeds op zoek naar echt minimale Goa.
1200 mics vindt ik trouwens wel aardig goed:luv:
 
vandaar dat ik daar ook regelmatig als dj in de chill te vinden ben.
je kan daar alle kanten mee op,
als ik een avondje jaren 70 shit wil draaien kan dat gewoon ook.
als het publiek maar in een luistertrip terecht komen
 
Ik vond die Delia and Gavin dingen wel heel erg lijken op analoge goa. Lekker dik en vaag.
 
Muziek voor amsterdamse paddovretende plastice rijkeluikindjes met een affectie voor oosterse religies waar ze helemaal geen fuck over af weten.

misschien wel de meest deprimerende muziekstroming in de wereld
ontspekt van enig greintje fantasie, diepte, ziel en funk....heel erg naar & nog eens naar!

trigg ik ben het met je eens, heeft niets met hippies te maken.

fatheryod1.jpg
 
Origineel geplaatst door smackos
Muziek voor amsterdamse paddovretende plastice rijkeluikindjes met een affectie voor oosterse religies waar ze helemaal geen fuck over af weten.

misschien wel de meest deprimerende muziekstroming in de wereld
ontspekt van enig greintje fantasie, diepte, ziel en funk....heel erg naar & nog eens naar!

Weer een kont dag? whahaha
 
Maar het hippie gehalte is inderdaat wel weg.
Dat komt soms best goed uit.

Een walm pachoelie olie (?) in je neus is zeer goor als je uit je plaat gaat.

Nadeel is dat er nu wat meer portiers zijn. Die er anders nooit waren. Agja..

Babbelen met een hippie die op de acid gaat, is trouwens best lachen.
 
Ik vond Goa vroeger best leuk, lekkere trippy muziek. Helaas is het genre eigenlijk alleen maar killer en sneller geworden en heeft zich verder niet echt ontwikkeld. Maar toen ik het voor het eerst hoorde was het een openbaring.
 
Origineel geplaatst door smackos
Muziek voor amsterdamse paddovretende plastice rijkeluikindjes met een affectie voor oosterse religies waar ze helemaal geen fuck over af weten.

misschien wel de meest deprimerende muziekstroming in de wereld
ontspekt van enig greintje fantasie, diepte, ziel en funk....heel erg naar & nog eens naar!

trigg ik ben het met je eens, heeft niets met hippies te maken.

fatheryod1.jpg

nou rijkelui zie ik er anders nooit tussen (gelukkig)
wel veel zuideuropeanen uit spanje portygal italie enz
en dit zijn de enigste feesjes nog waar ik mij als bijna vijftiger niet te oud voel...
de muziek kan tegenwoordig wel wat orgineler en afwisselender maar nu heb je weer het voordeel hierbij dat er niet een een of andere deun de hele dag in je kop blijft hangen, het gaat het ene oor in en het andere ook niet.
maar wel een lekkere danspuls!
 
en dit zijn de enigste feesjes nog waar ik mij als bijna vijftiger niet te oud voel...
de muziek kan tegenwoordig wel wat orgineler en afwisselender maar nu heb je weer het voordeel hierbij dat er niet een een of andere deun de hele dag in je kop blijft hangen, het gaat het ene oor in en het andere ook niet.
maar wel een lekkere danspuls!

Nou kom eens een keertje naar een haags electrofeestje daar zijn genoeg leeftijdsgenoten waarmee je kunt babbellen :D

en het zijn rijkeluiskindjes die net doen of ze arm zijn en revolutionair en 'in touch met de natuur' enzo...maar stuur ze 3 dagen het bos in en ze komen huilend eruit...dat krijg je ervan zonder commando training :D
 
Origineel geplaatst door smackos
Nou kom eens een keertje naar een haags electrofeestje daar zijn genoeg leeftijdsgenoten waarmee je kunt babbellen :D

en het zijn rijkeluiskindjes die net doen of ze arm zijn en revolutionair en 'in touch met de natuur' enzo...maar stuur ze 3 dagen het bos in en ze komen huilend eruit...dat krijg je ervan zonder commando training :D

Ik wil jou wel eens horen na drie dagen in een echt ghetto :D
 
het is gewoon de soort muziek/scene die in praktijk zich t best leent voor t nemen van psychedelica, .. op haagse elektrofeesjes wordt er toch weinig getript
 
Het enige wat die Goa feestjes met hippies gemeen heeft is "goa" en de felle kleuren. Voor de rest heeft het totaal niets met hippie-culture te maken...
 
Origineel geplaatst door J@ker
het is gewoon de soort muziek/scene die in praktijk zich t best leent voor t nemen van psychedelica, .. op haagse elektrofeesjes wordt er toch weinig getript

Als echt wil trippen en vet uit je pannetje wil dan moet je niet naar een (goa) feest gaan IMO. Maar ga de natuur in en ontdek het wezen van de natuur en de aarde.
 
tja, ieder zn eigen ding, maar sommigen zien liever vage mensen dan vage bomen.

ik vin t allebei wel ok
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Echte hippies stinken!

Echt tekno volk ook! :D


Pff, wat een discussie.. Echte hippies beseffen de muziek die ze horen toch niet meer, dus maakt 't niet uit of ze op een Goa feest zijn of niet.

:dubbel:
 
Back
Top