Roland MU1 muis voor S330/550 etc.

Status
Please reply by conversation.
Origineel geplaatst door sander
Dus als je voor een paar tientjes zo'n oud tv/video kaartje koopt voor je pc met een compsot ingang zou je dus
de output van de sampler via je normale pc op de monitor kunnen zien?

Zou volgens mij wel moeten kunnen. Composit video is composite video, dacht ik.

:doei:
 
Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo dan? een muis is toch passief.
de spanning die uit de sampler komt kan dan toch nooit dusdanig verantworden dat ie de poort opblaast?

ahh...een denkfout . :)
een msx muis is dus niet passief.
Er zit zelfs een 'oude" processor in.
Hieronder de print van een roland/msx muis.

mu1_inside_2.jpg


Je gaat dus met de spanning wie aangeboden wordt via de subd rechtstreeks via een knop op de p.c muis [als je deze bedient] weer terug voeren via de poort naar het board van de s550.
Daardoor kan dus de poort stuk gaan.
 
Hier is er eentje bij harmony central met een opgeblazen poort door gebruik van een gewone p.c muis.
Kijk onder "customer support"

Ghehe.....een s550 user group oprichten ?
Met s550 liefhebbers ?
Zo kicken we de prijs van de sampler mooi omhoog, en we staan al bovenaan bij google onder roland s550.
Neah...toch maar niet.....zal toch weer alleen zuipen worden :mega: :biertje: :koffie:
 
Origineel geplaatst door Hilltree
Hier is er eentje bij harmony central met een opgeblazen poort door gebruik van een gewone p.c muis.
Kijk onder "customer support"

Ghehe.....een s550 user group oprichten ?
Met s550 liefhebbers ?
Zo kicken we de prijs van de sampler mooi omhoog, en we staan al bovenaan bij google onder roland s550.
Neah...toch maar niet.....zal toch weer alleen zuipen worden :mega: :biertje: :koffie:


ik wordt voorzitter / penningmeester en doe bardienst jahoe
1st meeting at ya place :D w30 mee
zal toch weer alleen zuipen worden :mega: :biertje: :koffie:
 
Sinds gisteren trotse eigenaar van een S-760 en ik kan een paar dingen melden.

SCART

Een SCART adapter tussen je composiet en je tv lijkt niet te werken, ik heb er 2 verschillende geprobeerd en beide deden ze het niet. De S-760 heeft ook een S-video uitgang en daar had ik ook een adapter voor naar SCART en ook deze werkte niet. SCART is dus geen optie, tenzij iemand het wel aan de praat heeft gekregen, dan hoor ik het graag.

MUIS

Dan wat de muisjes betreft, je kunt inderdaad MSX muizen gebruiken, maar dat is vintage spul en moeilijk aan te komen. Je moet net geluk hebben er eentje tegen te komen. Roland heeft ze in tegenstelling tot hier eerder beweerd werd, wel op voorraad en wel voor 60 EUR het stuk (eindprijs). Er is er op dit moment nog 1 op voorraad bij Roland Benelux (en als ik niet heel snel een MSX muis tegenkom op het internet is die van mij) en ze zijn te bestellen voor dezelfde prijs. Levertijd is ongeveer 3 weken. Topservice overigens daar in Belgie.

Lees ook:
http://www.s550.net/?p=17
http://www.s550.net/?p=28
en
http://myweb.tiscali.co.uk/clouzeau/s760/mouse.htm

Ik ben zelf nog op zoek naar een tweedehands monitortje/tvtje (tenzij iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doe met SCART), een MSX / MU-1 muis en een SCSI ZIP drive 250 mb of een SCSI MO drive. Suggesties, tips en aanbiedingen (geen geldwolven please;)) welkom! :D
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top